idi Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Hei hei. Jeg har bestillt tur til Amsterdam til kjæresten min og meg. (i slutten av mars) Vi skal bare være der i 4 dager, er det noen som har noen tips om hva vi MÅ få med oss? Shopping, mat, uteliv osv. Hilsen dame 27
King in the North Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Var på Heinekenmuseet(med gutta dog) og det var vel forsåvidt ganske morsomt. RLD er jo verdt å ta turen innom for en titt. Fascinerende syn, selv om dere ikke nødvendigvis skal ta i bruk ''fasilitetene'' Prøvde aldri noen av disse båtturene i elven, og det er nok ganske kjølig i mars/april, men det er i det minste en tanke
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Jeg har vært på mange båtturer i Amsterdam, det er veldig koselig, hvis været er OK. Det finnes også middagscruise, da kna dere spise mat og drikke vin på kanalene. Er dere interesserte i musea, er det jo flotte ting å se på i Amsterdam: Rijksmuseum og van Gogh-museet. Men vi pleier å ta det helt rolig, gå på marked, rusle rundt og shoppe med mange innlagte pauser hvor man kan drikke masse belgisk øl på gamle og koselige puber. På kveldene er det live musikk på endel barer (nå er det noen år siden jeg var der sist, men Last Waterhole har vært en favoritt, Maloe Melo (blues), så er det en jazzkafé på Leidseplein som jeg ikke har vært på, men som er populær. På den irske puben Mulligans ved Rembrandtplein har de ofte live musikk/jam. Anonymous poster hash: f3832...f2f
Samulita Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Med mindre du liker å se nesten nakne kvinner selge seg selv i et vindu, ville jeg ha droppet Red Light District. Det er ikke "verdt en titt". Tenk heller på hvorfor de står der i utgangspunktet. Amsterdam er en fin by å bare gå rundt i. Man kan ramle innom mange fine steder ved å gå rundt på måfå.
gustav Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Hei hei. Jeg har bestillt tur til Amsterdam til kjæresten min og meg. (i slutten av mars) Vi skal bare være der i 4 dager, er det noen som har noen tips om hva vi MÅ få med oss? Shopping, mat, uteliv osv. Hilsen dame 27 Last Waterhole på Leidseplein som nevnt over (noen ganger med overraskende bra musikk), samt Bourbonstreet Amsterdam med live blues/ latino. Sistnevnte ligger ved en av restaurantgatene rett ved Leidseplein. Spise gjør du i samme området. Masse morsomt også på og ved Rembrandtsplein. Kuriositet: Bolle Jan ved Rembrandtsplein; bitteliten trang pub med høy nederlandsk allsang og skyvedør. Denne er der av praktiske årsaker slik at det kan dyttes flest mulig inn.. Morsom som avslutning på kvelden, oppe til sent Også flere andre herlig merkelige steder i samme område. Spui har også flere gode vannhull som ligger praktisk til som en avstikker fra shoppingen i Kalverstraat. Bl.a cafe Hoppe - en av A'dams eldste - med sand på gulvet. Brune puber finner du over hele byen God tur!
idi Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2014 Tusen takk for knall gode tips alle sammen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå