AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Hei! Jeg er ei jente som fyller 16 om 4 måneder. Er nå på mitt andre brett med Loette (p-piller) som jeg har fått via helsesøster/lege. Bor godt ute på bygda, så det er ingen apotek her. Medisin blir sendt fra apotek og ut i nærmeste butikken for meg. Da jeg henta mitt første brett, sa jeg bare navnet mitt i kassa, de fant pakken fra apoteket, jeg betalte, og gikk. Andre gangen, gjorde jeg det samme, men da sa hun som satt i kassa at jeg egentlig måtte være 16 for å hente de? Hun er god bekjent av meg, og sa at hun skulle la det gå siden hun kjente meg og var over 18. Da jeg sa til henne at jeg henta pakken uten problemer forrige gang sa hun at det antageligvis bare var fordi de ikke visste hvor gammel jeg var. Er jeg nødt til å være 16 for å hente medisin som står i mitt navn/ha med meg en voksen hver gang jeg skal hente de? Mor mi vet jeg går på de, men synes fortsatt det er så ufattelig kleint å spørre henne om hun kan gå med meg i kassa for å hente p-piller.. Anonymous poster hash: 5de96...266
Whatwhat Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Du må ikke være 16, jeg har henta flere ganger da jeg var under 16. Du får kun gratis p-piller når du er 16+, kanskje de misforsto?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Jeg henta pillene når jeg var 15:) Du må ikke være 16, jeg har henta flere ganger da jeg var under 16. Du får kun gratis p-piller når du er 16+, kanskje de misforsto? Hun sa ganske klart og tydelig "jeg kan egentlig ikke gi medisin til noen under 16" også sa jeg "hæ" og da gikk hun bort til noen av de andre i kassa og spurte de, men de kom med samme svar? Men. Så lenge jeg får henta de neste gang, så er det ingen problem Anonymous poster hash: 5de96...266
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Medisiner som er forskrevet til deg kan du hente selv. Kanskje hun tenkte på reseptfrie medisiner, men der er vel grensen 18 år mener jeg. Anonymous poster hash: e6518...81d
#Sunrise Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Hun sa ganske klart og tydelig "jeg kan egentlig ikke gi medisin til noen under 16" også sa jeg "hæ" og da gikk hun bort til noen av de andre i kassa og spurte de, men de kom med samme svar? :dry:Men. Så lenge jeg får henta de neste gang, så er det ingen problem Anonymous poster hash: 5de96...266 Da må det være fordi dem jobber i butikk og ikke på apotek:s de i butikk har ikke lov og spøre om du vil ha ibux om dem er tom for paracet , så er litt andre regler der:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå