AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #1 Skrevet 23. februar 2014 jeg er veldig dårlig nå.. begynte med at jeg satt og spillte yatzy med søsteren min, og alt var helt topp. plutselig ble jeg litt kvalm, og kjente at jeg måtte på do. i det jeg reiste meg og skulle gå inn på toalettet, svartnet alt for meg, og jeg begynte å bli mer kvalm (men mest svimmel)! var sikkert på at jeg kom til å svime av.. har aldri vært så svimmel før :/ da jeg endelig fikk satt meg ned på toalettet var jeg forsatt svimmel og prøvde å komme meg til hektende igjen. så plutselig begynte jeg å kaste opp (og det var mye!), og jeg har ikke spydd pp flere år :O det aller skumleste var jo da alt svartnet for meg, jeg var så redd! prøvde å rope på noen, men klarte ikke det.. nå skjelver jeg som en gal! føler meg helt for ****** fryser helt sykt mye! tror du jeg kommer til å kaste opp mer? og er jeg syk, eller er det kanskje noe jeg har fått i meg som jeg ikke tålte?Anonymous poster hash: b26f1...d28
Fuglen Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Kanskje du burde ta deg en tur på legevakten, for sikkerhets skyld?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 Kanskje du burde ta deg en tur på legevakten, for sikkerhets skyld? :/ burde jeg? Anonymous poster hash: b26f1...d28
Fuglen Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 :/ burde jeg?Anonymous poster hash: b26f1...d28 Kommer jo litt an på hvordan du føler deg nå. Er du helt bra igjen? Veldig vanskelig for meg å si hva det kan være for noe, men kan jo hende det "bare" var at du spiste noe du ikke tålte, som du sa. Du må nesten føle på det selv. Hvis du føler deg 100% normal igjen, er det kanskje ikke vits i å dra på legevakten.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Kommer jo litt an på hvordan du føler deg nå. Er du helt bra igjen? Veldig vanskelig for meg å si hva det kan være for noe, men kan jo hende det "bare" var at du spiste noe du ikke tålte, som du sa. Du må nesten føle på det selv. Hvis du føler deg 100% normal igjen, er det kanskje ikke vits i å dra på legevakten. ja, altså jeg har litt vondt i magen og skjelver litt forsatt.. men går fint liksom Anonymous poster hash: b26f1...d28
Gamerfrue Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 kan hende du har fått i deg mat du ikke tålte - med oppkast tenker jeg? det andre høres mistenkelig ut som blodtrykksfall (eller hva nå enn folk kaller det). Det er ikke farlig, det er bare jæskla ubehagelig - fryser og skjelver som en gal etterpå, og mens det står på så føler man ser så dårlig som man aldri har følt seg før, kvalm, desorientert og svimmel. Var det slik du følte deg? Var det som om alle lyder kom fra en boble, eller som om alle lyder hørtes gjennom hodet? Hørte du en slags pipelyd etterpå?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #7 Skrevet 23. februar 2014 Høres ut som et blodtrykksfall, synes jeg. Ikke farlig. Anonymous poster hash: bbd15...001
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #8 Skrevet 23. februar 2014 Kanskje ikke vits med legevakten, hvis du føler deg helt bra igjen. Klart du er litt rystet. Det høres ikke noe godt ut i det hele tatt! Med det i betraktning burde du vurdere å ringe dem. Jeg hadde om ikke annet bestillt meg en time hos fast lagen og sjekket at alt henger sammen riktig. Sjekk blod og hormoner osv. Full sjekk. Anonymous poster hash: 28ac5...76b
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #9 Skrevet 23. februar 2014 kan hende du har fått i deg mat du ikke tålte - med oppkast tenker jeg? det andre høres mistenkelig ut som blodtrykksfall (eller hva nå enn folk kaller det). Det er ikke farlig, det er bare jæskla ubehagelig - fryser og skjelver som en gal etterpå, og mens det står på så føler man ser så dårlig som man aldri har følt seg før, kvalm, desorientert og svimmel. Var det slik du følte deg? Var det som om alle lyder kom fra en boble, eller som om alle lyder hørtes gjennom hodet? Hørte du en slags pipelyd etterpå? takk for svar! ja, følte meg sånn.. det var som om alle lyder kom fra en boble, og hørte pipelyd jaAnonymous poster hash: b26f1...d28
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #10 Skrevet 23. februar 2014 Kanskje ikke vits med legevakten, hvis du føler deg helt bra igjen. Klart du er litt rystet. Det høres ikke noe godt ut i det hele tatt! Med det i betraktning burde du vurdere å ringe dem. Jeg hadde om ikke annet bestillt meg en time hos fast lagen og sjekket at alt henger sammen riktig. Sjekk blod og hormoner osv. Full sjekk. Anonymous poster hash: 28ac5...76b ok, takk! Anonymous poster hash: b26f1...d28
Gjest Chlorophyll Skrevet 23. februar 2014 #11 Skrevet 23. februar 2014 Ring heller en gang for mye enn en gang for lite.
Jade Skrevet 23. februar 2014 #12 Skrevet 23. februar 2014 Husk at du kan RINGE legevakten for å spørre om det er vits å komme. Du trenger ikke troppe opp hos de. God bedring, forresten!
Gamerfrue Skrevet 23. februar 2014 #13 Skrevet 23. februar 2014 (endret) takk for svar! ja, følte meg sånn.. det var som om alle lyder kom fra en boble, og hørte pipelyd jaAnonymous poster hash: b26f1...d28 Da er det nok ikke farlig det er litt ulike forklaringer på hvorfor det oppstår, noen mener blodsukker, dehydrering, for lite mat osv. Pipelyden blir sagt er blodet som raser i kroppen din, ikke minst i hodet og ved øret - det er derfor du hører det så godt. Det er som sagt helt forferdelig å oppleve - jeg har ALDRI følt meg så dårlig som de gangene jeg får blodtrykksfall, har mest lyst til å legge meg ned og dø! Men det går over. Det verste er selve anfallet, og så er det feberfrysingen og den SYKE kaldsvettingen etterpå (og under anfallet - sist jeg fikk det ble skjorta mi helt våt!). Masse god bedring - bare ta ting med ro og få deg en god natts søvn Endret 23. februar 2014 av Gamerfrue
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #14 Skrevet 24. februar 2014 Da er det nok ikke farlig det er litt ulike forklaringer på hvorfor det oppstår, noen mener blodsukker, dehydrering, for lite mat osv. Pipelyden blir sagt er blodet som raser i kroppen din, ikke minst i hodet og ved øret - det er derfor du hører det så godt. Det er som sagt helt forferdelig å oppleve - jeg har ALDRI følt meg så dårlig som de gangene jeg får blodtrykksfall, har mest lyst til å legge meg ned og dø! Men det går over. Det verste er selve anfallet, og så er det feberfrysingen og den SYKE kaldsvettingen etterpå (og under anfallet - sist jeg fikk det ble skjorta mi helt våt!). Masse god bedring - bare ta ting med ro og få deg en god natts søvn ok, tusen takk! Anonymous poster hash: b26f1...d28
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå