Gå til innhold

Invitert uten barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg regner med at dette er et troll, men likevel (siden man jo faktisk hører om bryllup her inne hvor folk bare har dremset med seg ungene sine uten å si fra):

Dette er det barna hadde fått kose seg med i bryllupet vårt, om de skulle ha møtt opp uanmeldt:

- måtte sitte på foreldrenes fang under vielsen (smått lokale, kun akkurat nok med stoler)

- ikke fått plass på bussen vi hadde satt opp mellom kirken og selskapslokalet (lang tur)

- ikke fått plass ved bordet. Lokalet holdt max 45 iflg. nettsidene. Vi fikk skvist inn 47.

- ikke akkurat fått barnevennlig mat

- ikke hatt noe til å underholde dem med

- fått sett voksne som forsåvidt var rolige og ikke rølpete, men likevel godt på en snurr LENGE før middagen var ferdig

Men kos dere!

Anonymous poster hash: 4cfcb...d4e
  • Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok dette er trolling.

Men uansett. Det er helt normalt å kun invitere voksne. Det er utrolig frekt å dukke opp med barn når de ikke er invitert. Da får dere takke nei om dere ikke får barnevakt.

• Liker 4
Gjest heihade
Skrevet

Nei, det er ikke frekt. Det som er frekt er å vurdere å ta med barna likevel. Det står helt sikkert i invitasjonen for både barnas og de voksnes beste. Det er sikkert snakk om alkoholservering og fest utover kvelden.

Bli hjemme hvis det ikke passer. For all del, ikke vær hu kjerringa som dreit i brudeparets ønsker og dro med seg ungene til tross for barnenekt. Makan.

• Liker 7
Skrevet

Som brud hadde jeg klikket i vinkel om noen av gjestene ikke hadde respektert vårt ønske om et barnefritt bryllup. Å ha andres sutrende, skrikerunger der under vielse og middag - som de IKKE hadde vært invitert til, hadde gjort meg en anelse amper. Videre vennskap med sånne respektløse folk som mener at akkurat deres barn er verdens midtpunkt, hadde vært helt uaktuelt.

Anonymous poster hash: ef4d4...f90
  • Liker 16
Skrevet

Er dere invitert uten barn, så er dere invitert uten barn. Helt vanlig det.

• Liker 5
Skrevet

Mannen og jeg er invitert i et bryllup og barna våre er ikke invitert. Syntes dette er ganske frekt av brudeparet.

Tror dere det går å bare møte opp med barn uansett. og hvis de sier noe så sier vi at vi må ha gått glipp av det. De kan vel ikke forvente at vi skal dra igjen?

Anonymous poster hash: 7f346...e43

Barn har ingen ting i et bryllup å gjøre. Hadde vi blitt invitert med barn, hadde vi likevel latt de bli hjemme med barnevakt.

• Liker 4
Skrevet

Haha trooooll!

Ingen er så dumme at de bare tar med seg barna i et bryllup de ikke er invitert i. Brudeparet har jo bestilt et gitt antall middager, så det ville jo ikke vært mat til småtrollene engang :fnise:

Anonymous poster hash: 68a96...e60
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tok med meg bestemora mi og bikkjene hennes i bryllup, jeg, for jeg hadde ingen til å passe dem. Jeg la bare plast i stolen til bestemor. Bikkjene hadde det kjempefint, de lå på kjøkkenet. Bruden gråt, men jeg tror ikke det var derfor. Vi ble over til neste dag fordi jeg ble litt full men det gjorde ikke noe. Bestemor er vant til å sitte og sove og bikkjene hadde jo mat på kjøkkenet.

Anonymous poster hash: 1d634...cd3
  • Liker 14
Skrevet

Ts her!

Vi kommer ikke til å få barnevakt, så de må bli med uansett

Anonymous poster hash: 7f346...e43

SÅ IKKE DRA!

Anonymous poster hash: e4f29...e23

• Liker 9
Skrevet

Fordi bryllupsfest ikke er for barn og fordi de ikke er invitert. Jeg kan heller ikke skjønne at de har invitert troll i bryllupet sitt heller. Må bli utrolig mye gris og ekkel oppførsel ved bordet…

Anonymous poster hash: eb02f...01a

:skratte::skratte::skratte::skratte::skratte::skratte::skratte::skratte:

Anonymous poster hash: e4f29...e23

• Liker 3
Skrevet

Barn har ingen ting i et bryllup å gjøre.

Enig i at det er uanstendig av TS å ta med barna selv om de ikke er invitert, men likevel må jeg påpeke at påstanden over er latterlig.

Jeg har innsett at Norge er et land for halvdøde sure mennesker som mener barn ikke er en del av livet, men for meg som hittil har et lass med spanske bryllup på merittlisten syns jeg det er jævelig sært å ikke invitere med barn i bryllup. Like sært som den typisk norske "bare invitert til kaffe"-kulturen. Jeg har aldri sett noe lignende i andre land.

• Liker 2
Skrevet

Enig i at det er uanstendig av TS å ta med barna selv om de ikke er invitert, men likevel må jeg påpeke at påstanden over er latterlig.

Jeg har innsett at Norge er et land for halvdøde sure mennesker som mener barn ikke er en del av livet, men for meg som hittil har et lass med spanske bryllup på merittlisten syns jeg det er jævelig sært å ikke invitere med barn i bryllup. Like sært som den typisk norske "bare invitert til kaffe"-kulturen. Jeg har aldri sett noe lignende i andre land.

Alle land har egne skikker. I norge så hører ikke barn og alcohol sammen, hva de gjør i spania eller i Kina får være opp til dem.

Anonymous poster hash: 429ad...e05

• Liker 9
Skrevet

Alle land har egne skikker. I norge så hører ikke barn og alcohol sammen, hva de gjør i spania eller i Kina får være opp til dem.

I Spania klarer mannen i gata å nyte et glass vin eller tre mens han feirer et brudepar, uten å drikke seg pære avskyelig.

• Liker 7
Skrevet

Det som er frekt er å ta med barn! Hadde de vært ønsket så hadde de vært invitert med.....!

• Liker 1
Skrevet

Haha trooooll!

Ingen er så dumme at de bare tar med seg barna i et bryllup de ikke er invitert i. Brudeparet har jo bestilt et gitt antall middager, så det ville jo ikke vært mat til småtrollene engang :fnise:

Anonymous poster hash: 68a96...e60

Jeg tror nok dette eksempelet er trolling. Men det HAR vært endel tråder her inne hvor bruden har fortalt både at gjester har misforstått (men at de har skjønt det på forhånd) OG hvor folk bare har troppet opp med avkommet på slep. Helt utrolig :-/

• Liker 2
Skrevet

I Spania klarer mannen i gata å nyte et glass vin eller tre mens han feirer et brudepar, uten å drikke seg pære avskyelig.

Jepp, og derfor har de andre tradisjoner på dette enn oss.

I Spania (eller var det Italia?) er det vel også vanlig at gjestene bortimot betaler for hele bryllupet ved å gi penger når de ankommer festlokalet. Skal du bli grinete over sure nordmenn som ikke følger dette også?

• Liker 6
Skrevet

Har man med barn, må enten barna være oppe mye lenger enn de orker, eller så må foreldrene dra hjem tidligere enn de ønsker. For alles del er det derfor best at det ikke er barn i bryllup.

• Liker 2
Skrevet

Selv om jeg er helt enig i at drikkekulturen i Norge kort sagt er ganske harry og med fordel kunne plukket opp et og annet fra andre land, så håper jeg vi kan unngå at denne trolletråden blir en "Fy faen, ass. Norge er så jævli pottittland"-tråd.

• Liker 6
Skrevet

Det gjør de fleste i Norge også.

• Liker 5
Skrevet

I Spania (eller var det Italia?) er det vel også vanlig at gjestene bortimot betaler for hele bryllupet ved å gi penger når de ankommer festlokalet. Skal du bli grinete over sure nordmenn som ikke følger dette også?

Jeg vet ikke hva de gjør i Italia, men i Spania gir man pengegave i stedet for innpakket gave, ja.

Gjentar: i stedet for.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...