Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen råd for hvordan man skånsomt kan fjerne en hvit komedone? Nei, jeg har ikke råd til å gå til en hudpleier.

Anonymous poster hash: 51602...46f
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en jente på 31 år som begynner å bli rimelig lei denne huden min! Har slitt med kviser og uten hud (mest hudormer og småkviser) siden jeg var 15! Huden har vært noe bedre de siste årene, men det skjer noe merkelig med den på slutten av hver sommer - det popper plutselig opp masse småkviser/lukkede komedoner /hudormer i hele ansiktet! Dette skjedde i fjor sommer, og har nå skjedd igjen!! Jeg har helt ruglete hud i hele ansiktet, masse bittesmå kviser i panna (noen med gult i), og masse i kinnene (mange klumper som ikke har kommet opp enda) de er overalt - men virker ikke betente..

I fjor begynte jeg etterhvert på tetracycliner som bare gjorde huden ti ganger verre! Jeg fikk svære røde og gule, vonde kviser- aldri hatt dette før! Jeg var konstant kvalm og dårlig! Så etter 2 Mnd måtte jeg bare slutte - og huden så helt ut som en kjøttkake!

Jeg begynte også på differin krem samtidig men følte ikke den hjalp noe - fortsatte litt på denne etter at jeg sluttet med tetracycliner - men følte jeg bare fikk vonde røde kviser av denne og.

Når det gjelder hudpleie bruker jeg matis, decleor og md. Brukt decleor i flere år, og bruker matis dagkrem nå. Md skrubben tør jeg ikke bruke lengre for føler den bare får frem flere nupper ..:/

Huden kjennes ut som sandpapir når jeg tar på den.. Og orker ikke møte venner eller gjøre noenting.. Ligger bare hjemme og depper :/

Går i tillegg på diane p-pillen, som jeg trodde hjalp, for huden min ble ok rundt juletider i fjor.. Men fra april og utover har jeg hatt nupper som kommer og går - men nå har det eksplodert!!

Spiser forøvering sunt, drikker ikke brus, spiser ikke godteri. Reagerer litt på laktose så det prøver jeg å holde meg unna.

Om kveldene smøret jeg nå på Night balm fra decleor på nupper, men ser ikke ut som det fungerer.. Er akkurat som det kommer 50 nye bittesmå nupper hver dag og at alle må ut før eller siden, de blir ikke borte men bare formerer seg!:0

Har gått uten noe sminke hele sommeren - så det har ikke hatt noen påvirkning:/ smurt meg med faktor 30 ansiktet hver dag (md - solkrem).

Hvorfor skjer dette med meg? Føler meg så uheldig når jeg gjør alt riktig og er 31 år og går på diane!!

Trenger sårt råd til hva jeg kan gjøre??! Iso er det eneste jeg ikke har prøvd- men har ikke noen røde, betente kviser - bare tusenvis av hudfargende nupper!!!

Hjelp!? Tips eller råd fra noen som har slitt med

Skrevet

Er AB og Sofia den samme?

Jeg synes ikke det høres ut som om du kommer utenom hudpleier. Eller gå til lege og få henvisning til hudlege.

Vet du at du har produkter som er rett for deg? Jeg fikk mye penere hud etter at jeg begynte å gå til behandlinger i blant og begynte med skikkelige produkter (Nimue, som jeg virkelig anbefaler, men som dessverre er dyrt).

Skrevet

Noen som har noen råd for hvordan man skånsomt kan fjerne en hvit komedone? Nei, jeg har ikke råd til å gå til en hudpleier.

Anonymous poster hash: 51602...46f

Nål og komedonskje. Stikk nålen inn i den lukkede poren og skrap rundt inni der, slik at komedonen løsner litt. Så klemmer du den forsiktig ut med skjeen.

Det er lurt å desinfisere nåla først, feks med litt antibac.

http://www.ebay.ca/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xcomedone+&_nkw=comedone+&_sacat=0&_from=R40

Skrevet

Dette høres ut som meg. Slutt med decleor! Huden min ble bare verre og verre av de produktene. Tåler ikke planteoljer. Ta en tur til hudlege. Jeg skal det imorgen. Har prøvd md decleor matis obagi dermalogica etc. Alt på resept. Håper på en hestekur nå. Er to år eldre en deg.

Skrevet

Nål og komedonskje. Stikk nålen inn i den lukkede poren og skrap rundt inni der, slik at komedonen løsner litt. Så klemmer du den forsiktig ut med skjeen.

Det er lurt å desinfisere nåla først, feks med litt antibac.

http://www.ebay.ca/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xcomedone+&_nkw=comedone+&_sacat=0&_from=R40

Takk for tips :)

De var kjempe billige så jeg har kjøpt 2stk 5pk så jeg kan gi venninner også :)

Skrevet

Jeg tåler alt mulig, men Declor er djevelen for huden min. Og den er ikke sart i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Har gått uten noe sminke hele sommeren - så det har ikke hatt noen påvirkning:/ smurt meg med faktor 30 ansiktet hver dag (md - solkrem).

Hvorfor skjer dette med meg? Føler meg så uheldig når jeg gjør alt riktig og er 31 år og går på diane!!

Trenger sårt råd til hva jeg kan gjøre??! Iso er det eneste jeg ikke har prøvd- men har ikke noen røde, betente kviser - bare tusenvis av hudfargende nupper!!!

Hjelp!? Tips eller råd fra noen som har slitt med

Ikke lurt å stoppe til porene med solkrem.

Anonymous poster hash: 5cc0b...37c

Skrevet

Takk for tips :)

De var kjempe billige så jeg har kjøpt 2stk 5pk så jeg kan gi venninner også :)

Ja, de er helt geniale. Nesten synd jeg ikke har hudormer lenger, det er så gøy å klemme de ut :P

AnonymBruker
Skrevet

Gå til hudspesialist. De hjalp meg. Bruker bare produktet fra dem.

Anonymous poster hash: 110db...2ef

Skrevet

Bruk nål. Tar som regel lang tid og kan være smertefullt, spesielt på veldig følsomme områder, men du får det til med nok tålmodighet.

Skrevet

Ja, de er helt geniale. Nesten synd jeg ikke har hudormer lenger, det er så gøy å klemme de ut :P

Det har ikke jeg lenger heller, men jeg tenkte at den kanskje hadde vært fin på nesen, der er det noen ganger litt å ta bort :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har prøvd meg med sånn komedoneskje, men jeg blir så vanvittig rød i anaiktet. Jeg varmer opp huden først og drar liksom skjeen bortover nesen eller haken, og huden blir illrød og kokvarm. Orker bare å få ut to-tre komedoner før det er så sårt at jeg ikke klarer mer. Huden brenner liksom. Skal det være sånn? Hvis jeg klør meg på leggen blir jeg også varm og illrød. Det varer i minst en halvtime.

Anonymous poster hash: 6eb5a...e57

Skrevet

Jeg har prøvd meg med sånn komedoneskje, men jeg blir så vanvittig rød i anaiktet. Jeg varmer opp huden først og drar liksom skjeen bortover nesen eller haken, og huden blir illrød og kokvarm. Orker bare å få ut to-tre komedoner før det er så sårt at jeg ikke klarer mer. Huden brenner liksom. Skal det være sånn? Hvis jeg klør meg på leggen blir jeg også varm og illrød. Det varer i minst en halvtime.

Ja, det er klart man må være forsiktig. Hvis de er lukkede, må du bruke nål først. Drar den av og til over nesa, hvis jeg har noen på haka, klemmer jeg forsiktig en og en.

Skrevet

Nei, det er ikke normalt å bli varm og ildrød av å klø seg på leggen?! Det bør du få sjekket ut. Det er vanlig å bli litt sår om man skraper huden for hardt, selvfølgelig, men huden skal tåle litt, og ikke flamme opp av at man klør litt på den!

Anonymous poster hash: 2c06d...0d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...