Gå til innhold

p-piller som stopper menstruasjonen? endometriose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det?

Jeg har så mye problemer med smerter og plager i forbindelse med syklusen. Fra eggløsning til neste menstruasjon er jeg dårlig, kvalme, smerter og utmattelse.

Skal inn til operasjon for å se om jeg har endometriose.

Noen som har erfaring med at p-piller kan hjelpe mot plagene?



Anonymous poster hash: a97cb...f3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke endometriose selv, men har hørt fra mange at de blir bedre av å gå på p-piller, og hoppe over pillefri periode slik at man ikke får mensen i det hele tatt.



Anonymous poster hash: 753b7...cf4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange med endometriose bruker p-piller uten blødningsuke for å bedre livssituasjonen. Microgynon er en av p-pilletypene som er mest brukt til dette. Da går du på 21-dagers brett uten pillefri uke.

Det er individuelt hvilke piller som fungerer best, men Microgynon er som regel første pille ut når legen foreskriver p-piller for å unngå menstruasjon ved endo, pcos og tilsvarende kvinnesyndromer.

Snakk med legen eller gynekologen din om mulighetene for å bruke p-piller konstant for å unngå blødning.

Jeg har ikke endometriose selv, men bruker Microgynon og har maks en blødningsuke per år pga NM i pms. Jeg har svært gode erfaringer med å ta pillene konstant uten pillefri uke, det har bedret mitt liv med tanke på pms og mensplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter med ekstreme smerter under mensen. og jeg startet på p-piller, har prøvd flere. blant annet cerazette. den tar du en hver dag uten noen pause eller sukkerpiller. det er en minipille, så er ikke så den er mildere enn p-piller. men pga bivirkninger, så startet jeg på microgynon. jeg er veldig fornøyd med den. men er begrenset hvor lenge jeg kan hoppe over menseperioden, før jeg får mellomblødninger. jeg kan hoppe over i 2,5 måned før blødningen starter. og da slutter jeg bare på p-pillene, får en uke med mens, men blødningen er minimal, og smertene er mindre enn del bruker å være uten p-piller. så jeg vi lsi meg fornøyd der ;)



Anonymous poster hash: 8f4ba...53a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen min ble helt borte når jeg begynte med p-ringen. Helt perfekt! Ingen bibirkninger, ingen mens og ingen menssmerter, samt at jeg ble gravid en måned etter at jeg sluttet, akkurat som jeg ønsket. :laugh:



Anonymous poster hash: 1589a...96d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endometriose og har smerter både under mens og mellom menstruasjonene. Har gått på Microgynon, men det fungerte ikke å utsette mensen med den, men smertene mellom menstruasjonene var mindre.

Så begynte jeg på P-plaster, jeg kan utsette mensen maks to ganger så får jeg blødninger uansett. Smertene mellom menstruasjonene der fortsatt, men mildere og sjeldnere.



Anonymous poster hash: a1b32...6a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har endo. Brukt forskjellige typer ppiller samt spiral. Beste for meg har vært Diane ppillen.Da har jeg ikke mens i det hele tatt (går rett fra et brett til neste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...