MarianneE Skrevet 27. mai 2004 #1 Skrevet 27. mai 2004 Vet ikke om denne passer her, så mod. får flytte den om ønskelig... Min to år yngere lillesøster bor 45 mil unna, så det sier seg selv at vi sees sjeldent. Fikk derfor idèn om og lage en slags minnebok til henne. Her har jeg fått inn morsomme bilder fra vi var barn, utklipp av hennes høyt elskede Brad Pitt, matoppskrifter,bilder av søte dyr, tegneserie striper, ting og tang jeg vet hun har forhold til. Nå begynner det omsider og gå tomt i hodet mitt, og jeg står litt fast med denne minneboka. Har noen et tips eller idèer til ting jeg kan ha med? Takk for hjelpen...
LilleBille Skrevet 27. mai 2004 #2 Skrevet 27. mai 2004 Noe fra reiser dere har vært på .. billetter .. menyer - servietter - fyrstikkesker etc.
Gjest Hulderjenta Skrevet 27. mai 2004 #3 Skrevet 27. mai 2004 Og noen gode selvhjelp-sitater/kloke ord, ord og råd om hvordan man kan få det bra i livet. Kikk i blader om du kan finne noen sitater der - a la skal du kunne gi til andre, må du gi til deg selv. Og skriv en side med små og store grunner til at du er glad i søsteren din og hva det er ved henne du setter pris på! :D
Gjest Lea Skrevet 27. mai 2004 #4 Skrevet 27. mai 2004 Oppskrift på mors kjøttkaker og bestemors beste kake kanskje?
Grooo Skrevet 27. mai 2004 #5 Skrevet 27. mai 2004 Skriv noen tanker om hva du håper at dere kan oppleve sammen i fremtiden, hvordan dere kan tilbringe pensjonisttilværelsen sammen eller noe... Noen gode vitser, små anmeldelser av bøker hun bør lese...
Arkana Skrevet 27. mai 2004 #6 Skrevet 27. mai 2004 Små historier om ting dere har opplevd sammen. En tidslinje med viktige hendelser i livet hennes så langt.
Gjest Lea Skrevet 27. mai 2004 #7 Skrevet 27. mai 2004 Ting som skjedde det året hun ble født. Bilder av steder dere har bodd. Bilder av foreldre, andre søsken, besteforeldre og annen familie.
Isiselin Skrevet 27. mai 2004 #8 Skrevet 27. mai 2004 Sangtekster på sanger du vet hun liker eller sanger som du forbinder henne med eller som dere sang sammen da dere var små. Et vakkert dikt som sier hva du føler for henne. Ellers synes jeg denne gaven var en utrolig koselig ide. Mye arbeid for deg, men duverden så glad jeg hadde blitt om noen hadde gitt meg en slik bok! :D
Grooo Skrevet 27. mai 2004 #9 Skrevet 27. mai 2004 Kanskje navn tilbake i slekta fra slektstreet? Jeg har lenge tenkt på at jeg skal få farmor og mormor til å skrive ned alle navn bakover så langt de husker. Såvidt jeg vet har vi ingen skriftlig oversikt over dette, og selv om alle er friske og raske nå så vet man jo ikke...
MarianneE Skrevet 28. mai 2004 Forfatter #10 Skrevet 28. mai 2004 Takk for mange gode råd! Har notert dem alle sammen, og jeg har nå fått mange nye idèer! Takk!!
Gjest -kebolle Skrevet 28. mai 2004 #11 Skrevet 28. mai 2004 Tenker på masse ting som allerede er nevnt... og hva med... ¤vrir hjernen¤ -å gi henne dine favorittlinker på nettet (evt linker som gjelder ting hun er opptatt av)? -små historier/noveller, etc? -idéer til ting å gjøre der hun bor (altså, det der høres jo helt enormt nerdete ut, men jeg tenker på at hvis man f.eks. bor i Oslo, og har alle muligheter rundt seg, så kommer man seg gjerne ikke rundt allikevel.. det er massevis av tilbud og utstillinger og teater og museer og festivaler og hvem vet hva. Noen ganger trenger man bare et spark i baken). etc. (ps - fantastisk gave..)
MarianneE Skrevet 29. mai 2004 Forfatter #12 Skrevet 29. mai 2004 Nettadresser har jeg faktisk! men, ellers var det enda flere gode ideer! Takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå