Gå til innhold

Samleie skremmer meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men sex skremmer meg på så mange måter.

Jeg har ikke klart å nyte det de siste 3 årene(om ikke lengre), har hatt to partnere i løpet av denne tiden, har aldri fått orgasme med partner. Jeg har aldri lyst på sex, og bare tanken er skummel. Jeg dater en flott mann nå(vi har ikke hatt sex), heldigvis bor vi langt unna hverandre og sees ikke så ofte.. Dermed blir presset mindre. Nå skal han muligens flytte sørover til meg, da... Og det er utrolig skummelt.

Det er skummelt nettopp fordi denne flotte, fantastiske og fine mannen er så erfaren, og er mer eller mindre "sexgal".. Det skremmer meg at min svake sexlyst kan ødelegge hele opplegget mellom oss :frown:

Jeg bruker å onanere et par ganger i måneden, og får klitorisorgasme ved bruk av leketøy med vibrasjon. Problemet er bare at det gir avsmak, for jeg får dårlig samvittighet og en UTROLIG uggen følelse etter orgasme... Dette er nok mentalt, men jeg skjønner ikke hvorfor... Jeg håper noen kan komme med tips for jeg vil virkelig være med denne mannen..

Anonymous poster hash: 4da8b...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du redd for sex eller blir du bare skuffet når du ikke får orgasme?

Anonymous poster hash: 117b9...e0a

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men sex skremmer meg på så mange måter.

Jeg har ikke klart å nyte det de siste 3 årene(om ikke lengre), har hatt to partnere i løpet av denne tiden, har aldri fått orgasme med partner. Jeg har aldri lyst på sex, og bare tanken er skummel. Jeg dater en flott mann nå(vi har ikke hatt sex), heldigvis bor vi langt unna hverandre og sees ikke så ofte.. Dermed blir presset mindre. Nå skal han muligens flytte sørover til meg, da... Og det er utrolig skummelt.

Det er skummelt nettopp fordi denne flotte, fantastiske og fine mannen er så erfaren, og er mer eller mindre "sexgal".. Det skremmer meg at min svake sexlyst kan ødelegge hele opplegget mellom oss :frown:

Jeg bruker å onanere et par ganger i måneden, og får klitorisorgasme ved bruk av leketøy med vibrasjon. Problemet er bare at det gir avsmak, for jeg får dårlig samvittighet og en UTROLIG uggen følelse etter orgasme... Dette er nok mentalt, men jeg skjønner ikke hvorfor... Jeg håper noen kan komme med tips for jeg vil virkelig være med denne mannen..

Dette høres veldig vanskelig ut, og jeg tviler på at du kommer til å få bra nok svar her på kg til at alt skal kunne løse seg. Men jeg tror nok det kan ha hjulpet bare det at du har skrevet det ned og postet det på en offentlig side (selv som anonym). Det beste rådet jeg kan gi er vel egentlig å gå til en terapeut og snakke om det, for jeg tror nok du har rett i at det meste av det sitter i hodet, og mye hadde nok løst seg bare ved å snakke åpent med noen om det som du vet ikke kommer til å dømme deg osv.

Jeg vil også si at jeg også pleide å synes at sex var veldig skremmende, siden jeg følte veldig prestasjonsangst og følte at det var forventet at jeg skulle gjøre det på en bestemt måte eller på en eller annen måte være fantastisk i senga. I tillegg tenkte jeg alt for mye mens jeg hadde sex, noe som gjorde at det bare ble vondt eller bare kjedelig, og det gjorde ikke akkurat at jeg følte noen større lyst til å ha sex. Det gjorde også at det var utrolig vanskelig for meg å skulle ha sex med noen jeg liker og kommer til å se igjen, og stort sett hadde dårlige ons som referanse.

Det at du har problemer med å nyte onanering gjør det nok bare enda verre også, og lager enda flere sperrer for deg. (Jeg pleide aldri å onanere, for jeg fikk det ikke helt til og syntes det på en måte var flaut og rart og lettere å droppe). Det lureste du kan gjøre er vel å prøve å slappe helt av når du gjør det, ikke føle at du trenger å oppnå noe og ikke føle at det er teit eller noe annet heller, sånn at du kan nyte det og føle deg mer avslappet i forhold til hele greia. Kanskje hvis du gjorde det oftere ville det gjøre at du fikk et mer naturlig forhold til det?

Når det kommer til å ha sex med han fyren burde du prøve å slappe av når du er med han og ikke tenke for mye på at du er redd for å ha sex med han (dette er veldig vanskelig og det hjelper nok å ha et litt bedre forhold til din egen seksualitet før du begynner), og hvis du kommer i en situasjon hvor du merker at du blir veldig redd eller ukomfortabel så må du tenke at denne fyren bryr seg om deg og vil ikke gjøre deg ukomfortabel så det beste er om du snakker om det så langt som du får til og gi han en sjanse til å være støttende, så kanskje dere klarer å løse det sammen.

Skrevet

Du skriver du ikke har greid å nyte sex de siste tre årene. Hvordan var det før det?

Har det vært noe som kan forklare denne endringen?

Og hvis det ikke var noen ending, men at du fikk avsmak når du ble introdusert for sex for første gang:

hvordan var sexen du opplevde da?

Det virker som du føler skyldfølelse over å være "slem pike". Har du turt å snakke med venner eller kjærester om det? Tror det kanskje kan være greit å gjøre det mer hverdagslig og ufarlig. Også det at du gruer deg til å ha sex høres jo ganske uheldig ut. Hva er det helt konkret du gruer deg til? Redselen rett før? Spesielle handlinger? Selve samleiet? I så fall: førte søtet? Eller mangelen på orgasme? At du skal skuffe partner? Eller gruer du deg til følelsen etterpå? Jeg tror det er bra å konkretisere hva du sliter med og hva som du greier å leve med.

Det med orgasme ville jeg tatt det rolig med. Det er jo bare en del av sex og ikke det viktigste, sånn som jeg ser det. Men er du tilstrekkelig kåt? Tror muligens å ha sex uten å ha lyst kan bli en ond sirkel.

Vil som Kano anbefale deg å gå til terapaut eller noen profesjonelle. Ikke fordi du er kjempesær, men fordi det faktisk kan være den mest effektive måte å få bukt på problemene dine med.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri lyst på sex, og bare tanken er skummel. Jeg dater en flott mann nå(vi har ikke hatt sex), heldigvis bor vi langt unna hverandre og sees ikke så ofte.. Dermed blir presset mindre. Nå skal han muligens flytte sørover til meg, da... Og det er utrolig skummelt.

Da synes du skal slutte å date denne mannen, både for din egen og hans skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...