Sphynx Skrevet 24. februar 2014 #21 Skrevet 24. februar 2014 Jeg grilla og spiste snegler en gang. Smakte som kylling Psyko hehe 1
Steinar40 Skrevet 24. februar 2014 #22 Skrevet 24. februar 2014 (endret) Enhver veps som stikker meg eller forsøker på det lever ikke videre. Uæh ... Jeg synes de er så vemmelige. Det mest irriterende er når folk rundt gjør narr av at du ikke liker dem. Vepsen er faktisk et viktig nyttedyr (insekt). De tar mange skadeinsekter ettersom de spiser kjøtt. Og hvis du lar den være i fred så lar den deg være i fred. Muligens med unntak for utpå sen-høsten når samfunnet ska dø. De kan være litt plagsomme akkurat da, men angriper gjør de aldri. Noe honningbiene kan gjøre hvis du forviller deg for nærme kuben. Endret 24. februar 2014 av Steinar40
Gjest Blondie65 Skrevet 24. februar 2014 #23 Skrevet 24. februar 2014 Honningbier flyr ytterst sjelden inn i hus. Og veps som har flydd inn i min stue eller på mitt kontor blir ikke på noe vis fredet med mindre de flyr ut igjen av seg selv. Ute lar jeg de være i fred hvis jeg får fred fra dem (jeg flytter meg, vepsen flyr bort, fred).
Gjest lillelarve Skrevet 24. februar 2014 #24 Skrevet 24. februar 2014 Nei det er det ikke. Jeg er redd alt som kan stikke meg, jeg... hehe! Har litt "stikke-angst".. Og så er jeg redd vepser fordi de flyr... uff, verste av alt er at de kan flyge etter deg.
Steinar40 Skrevet 24. februar 2014 #25 Skrevet 24. februar 2014 (endret) Honningbier flyr ytterst sjelden inn i hus. Og veps som har flydd inn i min stue eller på mitt kontor blir ikke på noe vis fredet med mindre de flyr ut igjen av seg selv. Ute lar jeg de være i fred hvis jeg får fred fra dem (jeg flytter meg, vepsen flyr bort, fred). Det er bare å åpne vinduet og hive ho ut Jeg regner med at du vet at veps og bier er hunkjønn? hehe Endret 24. februar 2014 av Steinar40
Sapientia Skrevet 25. februar 2014 #26 Skrevet 25. februar 2014 Det å ha en fobi er jo ikke å være pysete, uansett hva denne fobien består av. En fobi er jo en irrasjonell frykt. Når veps i tillegg faktisk er farlig for deg, så burde du jo bare av den grunn i alle fall ha en respekt for de små svartgule 6-beinte og prøve å unngå nærkontakt med de. Selv vet jeg ikke hvordan det føles på kroppen å ha en fobi, men har en mor og en søster som har flere fobier så kjenner godt til fenomenet fra en betrakters ståsted.
Gjest TheRighteous Skrevet 12. mars 2014 #27 Skrevet 12. mars 2014 Jeg har fobi for snegler. Det er sjukt irriterende! Hvor dumt er det liksom ikke å få panikkanfall når man ser snegler???? De kan jo ikke gjøre en dritt! Ikke kan de løpe fort og ikke kan de stikke. Ikke noen ting. Tipper de ikke kunne slimet meg ihjel heller. Men likevel er jeg dødsredd og får offte panikkanfall når jeg ser en. Vanskelig å ikke møte på snegler på sommerstid... Så jeg gruer meg kjempemasse til våren og sneglene kommer tilbake. Grøøøssssss..... Uff, samme her.. De er bare så ufattelig ekle. Hvis jeg ser en på bakken er jeg livredd for å trakke på den eller være ani den! Og ja, slik som deg gruer jeg meg også til våren.. Og føler liksom snegler er OVERALT. Hvis det er en litt fuktig dag er de overalt ute.. Utrolig slitsomt å være redd for noe man ser såpass ofte!
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2014 #28 Skrevet 12. mars 2014 Inspirert av tråden om araknofobi, Spheksofobi vet dere kanskje ikke hva er, vel det er frykten for veps og jeg lider kraftig av det, er det en veps i et rom må noen kverke faenskapet eller så kommer jeg ikke inn i det rommet igjen på flere timer, frykten min er heller ikke så irrasjonell da jeg er dødelig allergisk mot veps, ett stikk er nok til å sende meg inn i sjokk. Så det jeg lurer på er, ser dere kvinner på menn som er livredde for noe sånt som feiginger? Er det skikkelig pysete av meg?`Har lurt på dette lenge. Siden du er allergisk mot vepsestikk så forstår jeg godt at du blir redd.
FalconPunch Skrevet 12. mars 2014 #29 Skrevet 12. mars 2014 (endret) . Endret 24. februar 2018 av FalconPunch
Sphynx Skrevet 12. mars 2014 #30 Skrevet 12. mars 2014 Uff, samme her.. De er bare så ufattelig ekle. Hvis jeg ser en på bakken er jeg livredd for å trakke på den eller være ani den! Og ja, slik som deg gruer jeg meg også til våren.. Og føler liksom snegler er OVERALT. Hvis det er en litt fuktig dag er de overalt ute.. Utrolig slitsomt å være redd for noe man ser såpass ofte! Godt å høre at jeg ikke er alene! :O Blir så mobbet for min forbi, men nå kan jeg fortelle at det er fler av oss Fobien blir bedre med tiden da. Jo mer jeg ser de, jo mer blir jeg vandt med de, men fyfaen 95% av tiden er det panikk til tusen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå