Gjest Freakingawesome Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Inspirert av tråden om araknofobi, Spheksofobi vet dere kanskje ikke hva er, vel det er frykten for veps og jeg lider kraftig av det, er det en veps i et rom må noen kverke faenskapet eller så kommer jeg ikke inn i det rommet igjen på flere timer, frykten min er heller ikke så irrasjonell da jeg er dødelig allergisk mot veps, ett stikk er nok til å sende meg inn i sjokk. Så det jeg lurer på er, ser dere kvinner på menn som er livredde for noe sånt som feiginger? Er det skikkelig pysete av meg?`Har lurt på dette lenge.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #2 Skrevet 23. februar 2014 Vel i og med at du er dødelig allergisk, så skjønner jeg frykten din. Men ellers så synes jeg kanskje det er litt pinglete.Anonymous poster hash: 035b3...d40 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 23. februar 2014 #3 Skrevet 23. februar 2014 syns ikke du er det minste panisk med tanke på at den er så farlig for deg. men jeg har fått skikkelig frykten for veps etter at jeg ble stukket i håndflaten som liten, sitter i meg enda for det var så inn i h****e vondt. frykt er ikke noe man skal tulle med.
Thorn Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 Syns ikke det er det minste pinglete. Jeg er nesten like redd for veps og jeg er ikke allergisk engang... Det gjør bare så vondt å bli stukket!
Steinar40 Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Inspirert av tråden om araknofobi, Spheksofobi vet dere kanskje ikke hva er, vel det er frykten for veps og jeg lider kraftig av det, er det en veps i et rom må noen kverke faenskapet eller så kommer jeg ikke inn i det rommet igjen på flere timer, frykten min er heller ikke så irrasjonell da jeg er dødelig allergisk mot veps, ett stikk er nok til å sende meg inn i sjokk. Så det jeg lurer på er, ser dere kvinner på menn som er livredde for noe sånt som feiginger? Er det skikkelig pysete av meg?`Har lurt på dette lenge. Du kan ihvertfall trøste deg med at en veps aldri angriper deg for å stikke.
Gjest kassycat Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 Vet nå ikke om det kan kalles fobi når det faktisk er farlig for deg. Frykten er grunnet, du har en god grunn. Hadde jeg vært ekstremt allergisk mot nøtter og vært engstelig for at det kan være spor av det i noe så hadde jo ikke det vært nøttefobi.
Edvarda Skrevet 23. februar 2014 #7 Skrevet 23. februar 2014 Veel.. Jeg har vepseskrekk, og hvis mannen også hadde det ville det blitt litt styrete. Hvem skal redde oss da, liksom? Pluss at hvis du faktisk kan dø, så trumfer det vepseskrekken min. Altså må jeg redde oss, argh. 1
Sphynx Skrevet 23. februar 2014 #8 Skrevet 23. februar 2014 Jeg har fobi for snegler. Det er sjukt irriterende! Hvor dumt er det liksom ikke å få panikkanfall når man ser snegler???? De kan jo ikke gjøre en dritt! Ikke kan de løpe fort og ikke kan de stikke. Ikke noen ting. Tipper de ikke kunne slimet meg ihjel heller. Men likevel er jeg dødsredd og får offte panikkanfall når jeg ser en. Vanskelig å ikke møte på snegler på sommerstid... Så jeg gruer meg kjempemasse til våren og sneglene kommer tilbake. Grøøøssssss..... 2
Inwe Skrevet 23. februar 2014 #10 Skrevet 23. februar 2014 Når det faktisk er farlig for deg er det helt naturlig at du er redd for det. Ikke det at det hadde vært et problem uansett. Jeg og eksen var en sommer hjemme hos mine foreldre og grilla, da det kom en veps flyvende. Det som skjedde var at min eks, min far og min bror løp fra bordet mens jeg og mamma ble sittende. Gjorde ikke at jeg syntes noe mindre om noen av gutta. Litt komisk var det dog, men det er nok fordi deres fobi er irrasjonell.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. februar 2014 #11 Skrevet 23. februar 2014 Du er ikke alene om å ha vepseskrekk. Jeg er heldigvis ikke allergisk, men jeg har blitt stukket to ganger og den ene gangen inne i hånden. Det gjorde vanvittig vondt. Den andre gangen ble jeg stukket i bakhodet. Jeg er ikke spesielt komfortabel rundt veps - men klarer å oppføre meg rasjonalitet utendørs. På busser og i trange rom derimot får jeg lettere panikk. Et godt tips til deg: vepsedødaren over alle er permethrin. Spray på alle vinduskarmer så kommer de ikke inn. Har de først kommet inn, spray vepsen med permethrin så dør den. Fås på plantasjen og hos jernia. Virker også mot maur.
Gjest Lincoln Skrevet 23. februar 2014 #12 Skrevet 23. februar 2014 Snodig nok så virker det som om det er vanligere blant menn å være redd for veps enn damer. Basert på mine egne observasjoner i hvert fall. Damer kan løpe hylende ut av et rom bare de får øye på en liten edderkopp, men holder seg helt i ro selv om en veps surrer rundt dem. Dette selv om edderkoppen er fullstendig ufarlig, mens vepsen faktisk kan påføre skade.
Steinar40 Skrevet 23. februar 2014 #13 Skrevet 23. februar 2014 Sist gang jeg ble stukket av en veps så fanga jeg den faktisk i hånda flyvende i tomme lufta. Jeg trodde det var en klegg så det vakke akkurat noe sjakktrekk gitt hehe Håper den stakkars vepsen overlevde
Gjest Freakingawesome Skrevet 23. februar 2014 #14 Skrevet 23. februar 2014 Godt å vite at jeg ikke er en så stor feiging da Jeg klarer meg også relativt greit ute, der er det mer plass for meg til å komme meg vekk på, og det er kun når vepsen bestemmer seg for å ikke fly sin vei at jeg går vekk. Men innendørs så takler jeg de ikke. Bare lyden er nok til å gi meg panikk, det verste er når jeg ikke vet hvor den er hen, men kun kan høre dem.. Argh Heldigvis har jeg ikke andre fobier i det minste, så en eventuell kjæreste får ta seg av vepsene så får jeg ta ut edderkoppene
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #15 Skrevet 23. februar 2014 Jeg er ikke allergisk, men er livredd veps selv. Men siden jeg er tøff på andre områder, så tillater jeg meg å være en pingle på dette . Anonymous poster hash: 12189...c90
Shira Skrevet 23. februar 2014 #16 Skrevet 23. februar 2014 Jeg har fobi for snegler. Det er sjukt irriterende! Hvor dumt er det liksom ikke å få panikkanfall når man ser snegler???? De kan jo ikke gjøre en dritt! Ikke kan de løpe fort og ikke kan de stikke. Ikke noen ting. Tipper de ikke kunne slimet meg ihjel heller. Men likevel er jeg dødsredd og får offte panikkanfall når jeg ser en. Vanskelig å ikke møte på snegler på sommerstid... Så jeg gruer meg kjempemasse til våren og sneglene kommer tilbake. Grøøøssssss..... Jeg grilla og spiste snegler en gang. Smakte som kylling
Shira Skrevet 23. februar 2014 #17 Skrevet 23. februar 2014 Sist gang jeg ble stukket av en veps så fanga jeg den faktisk i hånda flyvende i tomme lufta. Jeg trodde det var en klegg så det vakke akkurat noe sjakktrekk gitt hehe Håper den stakkars vepsen overlevde Hvis brodden satt igjen i hånda di så overlevde den ikke
Gjest Blomsterert Skrevet 23. februar 2014 #18 Skrevet 23. februar 2014 Vel. Feig eller pysete? Ikke så lenge du er allergisk nei. Men, hadde jeg vært vitne til en stor muskuløs mann som LØP ut av rommet pga en veps? Jeg hadde nok ledd ja! Og det syns jeg den eventuelle mannen må tåle gitt. Det går an å se situasjonen utenfra. Nå har jeg en eks som var livredd frosker. Noe av det søteste! Frosker altså. Han måtte gå gjennom et lite smug for å komme til trappen opp til min leilighet, og der var deg mange. Og det var sånne lys som slår seg på automatisk om noen trådte inn på området. Da lyste det opp i det en frosk hoppet ol. Eksen bannet og spratt rundt som gal mer enn en gang. Og ja, jeg lo. Han sa han syns de er så forutsigbare. Ingen vet hvor frosken hopper liksom.
Steinar40 Skrevet 23. februar 2014 #19 Skrevet 23. februar 2014 Hvis brodden satt igjen i hånda di så overlevde den ikke Det er honningbier som dør når de stikker. Vepsen kan stikke mange
Gjest Blondie65 Skrevet 24. februar 2014 #20 Skrevet 24. februar 2014 Det er honningbier som dør når de stikker. Vepsen kan stikke mange Enhver veps som stikker meg eller forsøker på det lever ikke videre. Uæh ... Jeg synes de er så vemmelige. Det mest irriterende er når folk rundt gjør narr av at du ikke liker dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå