Gå til innhold

Hvordan lager du kakao?

Fremhevede innlegg

Gjest Funky Punk
Skrevet

Når jeg er lat så bruker jeg Confecta sin ferdigpose (uten sukker og sånt), også putter jeg oppi et par ruter med 70% sjokolade for ekstra smak

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg koker vann og heller oppi posen med ferdig kakao fra Toro :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Oppskriften på Regiapakken, bare med litt mindre sukker. Dvs det går mest på slump.. Men kakao og sukker kokes opp med litt vann og tilsettes skummet eller ekstra lett melk (fordi det er det vi har i skapet). Varmes til kokepunkt. Har gjerne en klikk smør i.

Skrevet

Jeg koker opp en kopp lettmelk og har oppi kakaopulver etter feeling den dagen og så tilsetter jeg en eller to av: kanel, chili, ingefær, peppermynteekstrakt, vanilje, kaffe eller greskarkrydder og så putter jeg en bit eller to sjokolade i koppen før jeg heller melken over. Sikkert snål, men "ekte" varm sjokolade gjør meg uggen etter to slurker, så jeg liker den ganske melkete. Og den kan gjerne koke med en bit fersk chili oppi melka, om jeg har det.

Skrevet

Jeg drakk en god kakao hos en en gang. Husker ikke om den var basert på sjokolade eller kakaopulver. Men det var litt appelsinjuice i den, for å få en frisk smak. Kjempegodt! Vet ikke hvor mye juice, men det er vel bare å smake seg frem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...