Gå til innhold

Stemmeknirking - nytt jentefenomen


Gjest Lincoln

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det fins en tråd om dette allerede på språk-forumet. Det er ganske morsomt å se jenter legge vocal fry på en i utgangspunktet lys stemme.



Anonymous poster hash: 08051...60d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt. :ler2:

Dette er forøvrig noe de aller fleste gjør til en viss grad. Selvsagt ikke helt Paris Hilton, men det er normalt at stemmen flater seg ut her og der, knirker litt innimellom, går opp en oktav, synger rolig... og så videre.

At de fleste tenåringsjenter gjør til stemmen er da slettes ikke noe nytt eller overraskende. Her jeg bor har de skikkelig høye, skjærende stemmer med vocal fry innimellom, litt som om de etterligner måkeskrik... Eller så søtner de til stemmen og duller den skikkelig ned.

Ser ikke helt hvorfor noen gidder å henge seg opp i dette? Dette er vel andre tråden om temaet nå, selv om det verken er noe nytt, noe enestående eller noe interessant. Tenåringsgutter gjør til stemmene de også, samme med voksne mennesker - selvsagt på en litt annen måte, men dog.



Anonymous poster hash: f892f...a79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som de er totalt likegyldig til alt og alle når de snakker med den stemmen. De virker så lite engasjerte. Synes ikke noe om det. Gi meg energi!!



Anonymous poster hash: b025f...0c2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assosierer det mest med jenter fra LA. Et par av mine venninner er fra Cali og har alltid hatt den tendensen. Så plukkes det opp av de som ser opp til slike mennesker.

Forovrig synes jeg ikke det er attraktivt, og jeg forbinder det også med et LA tonefall og språk, som generelt fremstår mindre intelligent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ, dette hadde jeg aldri hørt om før nå. Skjønner ikke at folk gidder gjøre om stemmen sin ass. Uansett jævlig uinteressant.



Anonymous poster hash: 53521...0fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye fenomenet stemmeknirking brer seg blant unge streber-jenter. Det høres kort fortalt ut som om man holder på å dø av kjedsomhet mens man snakker (se også artikkelen).

Knirker du eller noen du kjenner?

http://www.nrk.no/kultur/stemmeknirk-er-utbredt-1.11554837

Lite sexy og egentlig signaliserer problemer med stemmen for meg. :laugh: Som om personen er i ferd med å miste stemmen sin. Og kjempeirriterende! Educated? Hell, no. Hahaha.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mer irriterende med voksne mennesker som hyler gjennom nesa i stedet for å snakke ordentlig enn en gjeng tenåringer som etterligner Kardashians, jeg da.



Anonymous poster hash: f892f...a79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er pga FRINGE, de episodene der Olivias kropp er overtatt av William, kompisen til Walter Bishop.



Anonymous poster hash: 3bdb4...695
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dette var en del av flere norske dialekter....

Anonymous poster hash: 5a902...4db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke hørt om dette før :) Men kjente det igjen fra tonefall som skuespillere bruker på film. Høres bare helt teit ut når det brukes på denne måten. Donald Duck lepper i tillegg da, så ville bildet av et nek være komplett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tipper det er en kombinasjon av for mye dop, og for mye restylane i leppene. De høres jo ut som plata-klientell hele gjengen.



Anonymous poster hash: f6036...d89
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig når jeg forteller noe som er litt flaut, eller når jeg ligger på sofaen og har en avslappet samtale med noen.



Anonymous poster hash: 9cf91...21e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mer irriterende med voksne mennesker som hyler gjennom nesa i stedet for å snakke ordentlig enn en gjeng tenåringer som etterligner Kardashians, jeg da.

Anonymous poster hash: f892f...a79

Hyler gjennom nesa? :klo:

Anonymous poster hash: e11c2...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...