AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Eldstedatteren vår tar lappen nå, og de fleste i klassen på vgs har lappen og bil. Vi betaler for lappen, og hun mener i tillegg at når lillesøster og lillebror blir eldre, så vil de få både i pose og sekk, så like greit at vi spanderer bil også. Hva synes dere om dette? Ser jo at det er mer og mer vanlig, vi har vel råd til å spandere litt, men synes hun må ut med litt selv også. Anonymous poster hash: 1d448...93f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Nei hun får skaffe seg en helgejobb der hun betaler ned på billånet selv. Er ikke vanlig at foreldre sponser bil til gullungene sine. Anonymous poster hash: 8a029...832 15
Mafalda Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Eldstedatteren vår tar lappen nå, og de fleste i klassen på vgs har lappen og bil. Vi betaler for lappen, og hun mener i tillegg at når lillesøster og lillebror blir eldre, så vil de få både i pose og sekk, så like greit at vi spanderer bil også. Hva synes dere om dette? Ser jo at det er mer og mer vanlig, vi har vel råd til å spandere litt, men synes hun må ut med litt selv også. Anonymous poster hash: 1d448...93f Hæ? Hun ser ikke at hun begynte å få ting tidligere enn lillesøster og lillebror, altså? Og at de kanskje måtte arve litt etter henne, og at hun fikk være førstemann til mye spennende? Klart, hvis begge søsknene får betraktelig mye mer enn henne, så kan hun ha rett i argumentet, men for de aller fleste blir dette bare fjollete. Alle får, men ikke akkurat likt akkurat samtidig, og det må en attenåring forstå. Vi bor i Oslo, og her er det veldig varierende om attenåringer i det hele tatt ønsker å ta lappen, så at det er "vanlig" med sponsing av både lapp og bil kjenner jeg ikke igjen. Men for å si det sånn: jeg ønsker å hjelpe ungene mine og spandere både det ene og det andre når de blir større, men den holdningen jeg leser ut fra HI at deres datter har, ville garantert ført til effektiv sponse-stopp fra min side. Synes det er helt på viddene å be om at mor og far sponser bil i tillegg til lappen. 6
Løvefrøken Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Hva dere skal gjøre er det kun dere som kan ta stilling til ut fra deres situasjon og behov etc. Derimot kan jeg si at jeg fikk bil da jeg kjørte opp. Men jeg fikk bilen etter min bestefar som hadde gått bort samme året. Det var en eldre bil som vi ikke hadde fått noe særlig for ved et evt salg. Den går enda, 8 år etterpå.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Hun sier hun skal ha bil, og om hun må kjøpe en selv for en billig penge, så gjør hun det. Og da sier selvsagt mannen min at det kommer ikke på tale at hun kjører rundt i et gammelt livsfarlig vrak. Han klarer jo ikke å si nei til henne, da, så jeg forsøker å holde igjen litt. Nå er det en Audi til ca. 50 000 hun har pekt seg ut, så det blir vel forhandlinger om hvor mye hun må betale selv. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 1d448...93f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Kan ikke dere foreldrene kjøpe en bil som er deres, men som hun får låne? Eller er ikke det godt nok? Jeg fikk alltid låne mamma sin bil og kjørte bl.a. til skolen hver dag. Mamma fikk sitte på med pappa (eller med meg) Synes det er lite fornuftig å spandere bil på barna... Anonymous poster hash: 1f776...b60 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Betale alt selv, selvsagt. Er da måte på bortskjemte barn. Skal hun få gratis bensin, veiavgift og forikringer og?? Og hva med bolig senere. Er dere banken hennes og hun bare kan leve i sus og dus uten å løfte en finger??? Dette ender aldri bra med så uansvarlige foreldre. Anonymous poster hash: 8a029...832 11
Stormborn Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Spørs litt hva hun mener med at de andre får i pose og sekk? Skjønte ikke den jeg...
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Hun sier hun skal ha bil, og om hun må kjøpe en selv for en billig penge, så gjør hun det. Og da sier selvsagt mannen min at det kommer ikke på tale at hun kjører rundt i et gammelt livsfarlig vrak. Han klarer jo ikke å si nei til henne, da, så jeg forsøker å holde igjen litt. Nå er det en Audi til ca. 50 000 hun har pekt seg ut, så det blir vel forhandlinger om hvor mye hun må betale selv. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 1d448...93f Da kjøper dere en bil, men hun betaler det hun har råd til dere betaler mellomlegget. Anonymous poster hash: 948d6...052 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #12 Skrevet 22. februar 2014 Betale alt selv, selvsagt. Er da måte på bortskjemte barn. Skal hun få gratis bensin, veiavgift og forikringer og?? Og hva med bolig senere. Er dere banken hennes og hun bare kan leve i sus og dus uten å løfte en finger??? Dette ender aldri bra med så uansvarlige foreldre. Anonymous poster hash: 8a029...832 Hmmm... Jeg overlevde jammen fint! Måtte betale bensin selv da, men resten betalte pappa! Sånn er det å bo i Gokk Anonymous poster hash: a2cc5...980 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #13 Skrevet 22. februar 2014 Hmmm... Jeg overlevde jammen fint! Måtte betale bensin selv da, men resten betalte pappa! Sånn er det å bo i Gokk Anonymous poster hash: a2cc5...980 Eller sånn er det å være bortskjemt. Jeg bor også i gokk, men klarte jammen å betale selv å gitt... Anonymous poster hash: c2907...f89 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #14 Skrevet 22. februar 2014 "Hun har pekt seg ut"?? Hvis dere skal punge ut for bilen, er det vel en selvfølge at dere får være med på å bestemme hva slags bil og i hvilken prisklasse det blir? Hun høres relativt bestemt ut, den unge damen...Anonymous poster hash: 941b7...417 6
Anneline80 Skrevet 22. februar 2014 #15 Skrevet 22. februar 2014 Jeg syns hun bør kjøpe bilen selv, om dere har sponset hele lappen. 3
Rosa Sitron Skrevet 22. februar 2014 #16 Skrevet 22. februar 2014 (endret) Om hun vil ha en bil og kommer dithen at hun vil kjøpe en bil faren ikke syntes er sikker nok syntes jeg dere skal betale mellomlegget. Det gjorde foreldrene min da lillesøsteren min kjøpte seg bil. Ikke fordi hun forventet det, men fordi de bryr seg om trafikksikkerhet. (Jeg fikk ikke bil, men hadde ikke lyst/bruk for heller) Endret 22. februar 2014 av VinterSnø 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #17 Skrevet 22. februar 2014 Eller sånn er det å være bortskjemt. Jeg bor også i gokk, men klarte jammen å betale selv å gitt...Anonymous poster hash: c2907...f89 Koselig for deg da, jeg gikk på skole jeg så faren min hjalp meg Anonymous poster hash: a2cc5...980
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #18 Skrevet 22. februar 2014 Hun sier hun skal ha bil, og om hun må kjøpe en selv for en billig penge, så gjør hun det. Og da sier selvsagt mannen min at det kommer ikke på tale at hun kjører rundt i et gammelt livsfarlig vrak. Han klarer jo ikke å si nei til henne, da, så jeg forsøker å holde igjen litt. Nå er det en Audi til ca. 50 000 hun har pekt seg ut, så det blir vel forhandlinger om hvor mye hun må betale selv. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 1d448...93f For guds skyld ikke la henne kjøpe en Audi... Jeg hadde hvertfall ikke vært med på å betale for en verkstedsutgift Anonymous poster hash: a2cc5...980 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #19 Skrevet 22. februar 2014 Jeg jobbet så kjøpte bil helt selv. Betalte bilen ned på 2 år. Er veldig glad jeg ikke fikk bilen, men fikk lappen da, Så nei, denne ungpiken her er plottende bortskjemt og burde fått en realitycheck!!!!!!!!!! Livet er ikke en gratis bank hjemme hos mamma og pappa! Anonymous poster hash: 8a029...832 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #20 Skrevet 22. februar 2014 Spørs litt hva hun mener med at de andre får i pose og sekk? Skjønte ikke den jeg... Det handler om at vi har mye bedre råd nå enn før, dvs. bedre råd nå enn da hun var på søskenene sin alder, og ubevisst vil jo det kunne ha betydning for det ene og det andre. Anonymous poster hash: 1d448...93f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå