Gjest Sitronen Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 (endret) Etter å ha sovet med Fitbit en måneds tid, har jeg fått bekreftet det jeg følte fra før, at jeg sover veldig urolig om natten, og at det er grunnen til at jeg føler meg nesten like sliten når jeg står opp, som når jeg legger meg. Altså, jeg sover nok tilstrekkelig i antall timer, men siden søvnkvaliteten er elendig får jeg ikke nok restitusjon! ("Sleep-efficiency" ligger på mellom 50 og 60 %, men burde visstnok være høyere enn 85 %.) Men jeg savner et sammenligningsgrunnlag, og lurer på hvordan ser deres analyser ut? Synes dere at Fitbit gir en grei oversikt over søvn, og søvnkvalitet? Slik har jeg sovet den siste uken. Endret 22. februar 2014 av Sitronen
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Ikke alle som vet hva dette er. Kan du fortelle litt mere? Anonymous poster hash: 69173...43a
Gjest Sitronen Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Fitbit er en aktivitetsmonitor som blant annet registrerer søvn. Egentlig en litt avansert skritteller.
Cata Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Jeg er fersk Fitbit'er og har bare sovet med min 3 netter så langt. Ser ut som jeg varierer mellom 55 og 65% effektiv søvn, altså litt bedre enn deg. (Kan man få ut noe slags gjennomsnitt over flere døgn mon tro, eller må man regne sammen timer selv?)
Gjest Sitronen Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 (endret) Jeg er fersk Fitbit'er og har bare sovet med min 3 netter så langt. Ser ut som jeg varierer mellom 55 og 65% effektiv søvn, altså litt bedre enn deg. (Kan man få ut noe slags gjennomsnitt over flere døgn mon tro, eller må man regne sammen timer selv?) Etter en uke kan du få en søvnrapport som oppsummerer uken. Den finner du når du går inn på log, sleep, og ved siden av datoen står det "report". Den første delen ser slik ut, Den andre delen ser slik ut Det er kun den første som er gratis, vil vi ha flere, må vi kjøpe premiumversjonen. Endret 22. februar 2014 av Sitronen
Gjest Sitronen Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Aha, da får jeg bare sove videre da Det synes jeg du skal gjøre, slik at du får en god rapport om noen dager.
Gjest caramiacaramella Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Jeg lurer på å kjøpe slik FitBit - er det verdt det?
Gjest Sitronen Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Jeg lurer på å kjøpe slik FitBit - er det verdt det? Jeg har hatt min en mnd nå, og er veldig fornøyd. Er du ute etter en fasit er det sikkert andre løsninger som er bedre, men hvis du er ute etter en generell oversikt over aktivitet, aktive/passive perioder i løpet av dagen, samt søvnregistrering, er en slik type aktivitetsarmbånd absolutt et godt alternativ.
Gjest caramiacaramella Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Jeg har hatt min en mnd nå, og er veldig fornøyd. Er du ute etter en fasit er det sikkert andre løsninger som er bedre, men hvis du er ute etter en generell oversikt over aktivitet, aktive/passive perioder i løpet av dagen, samt søvnregistrering, er en slik type aktivitetsarmbånd absolutt et godt alternativ. Okei Egentlig vil jeg bare ha en oversikt over aktiviteten min gjennom dagen og lurer også på hvordan søvnen min er, så det høres ut som denne hadde passet for meg. Håper bare ikke det blir enda en dings jeg kjøper og som blir liggende i en skuff etter en stund.
Gjest Sitronen Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Okei Egentlig vil jeg bare ha en oversikt over aktiviteten min gjennom dagen og lurer også på hvordan søvnen min er, så det høres ut som denne hadde passet for meg. Håper bare ikke det blir enda en dings jeg kjøper og som blir liggende i en skuff etter en stund. Det virker som om du er ute etter bevissgjøring, og da er denne ypperlig! Om den blir liggende i skuff er vanskelig å si, men min fitbit forlater armen min kun de timene den må lades (ca hver 5-6 dag), og når jeg er i badet. Den er vanntett, og du kan dusje med den, men jeg har valgt å ikke gjøre det, for sikkerhets skyld.
Cata Skrevet 22. februar 2014 #12 Skrevet 22. februar 2014 Jeg dusjer ikke med min heller. Der går grensen, synes jeg. Tenker også den blir hjemme når jeg skal på en kjapp utenlandstur ifm jobb på tirsdag. Orker ikke drasse den gjennom sikkerhetskontroller, selv om det skal gå bra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå