Gå til innhold

Toyota med mye feil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en corolla i 2012, en 2004 modell som hadde gått ca 160 000 (en eier, langkjøring). Alle servicer fulgt opp på merkeverksted. Jeg syns Corolla er en kjedelig "gubbebil" og ville egentlig kjøpe en nyere Peugeot 308, men "alle" overbeviste meg om at Toyota var det tryggeste valget (jeg hadde Peugeot 307 før, eneste som var med den var nytt batteri, ellers i perfekt stand i flere år).

Bilen ble kjøpt av Toyota. Etter altfor kort tid kommer problemene som perler på en snor, og det gir seg ikke. I løpet av 1 år snakker vi dynamo, batteri, hjullager, 2 stk bremser, radiator, ABS systemet, håndbrems, og et førersete som knirker hver gang man kjører på ujevnt underlag eller skifter stilling (er påvist at setet må byttes for å fikse problemet).

Jeg kjøpte Toyota fordi jeg hørte på ekspertene, har jeg fått et mandagsprodukt? Jeg savner min 307.

Burde jeg bare bytte den inni en ny bil?

Anonymous poster hash: db621...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde også bare gode erfaringer med Toyota, helt til vi kjøpte den vi har nå. Nå har vi riktignok hatt den i 5 år, men lista er lang over feil og problemer.

Denne bilen var nylig tyskimportert av en bruktbilforhandler når vi kjøpte den. Og vi mistenker at bilen har vært kollisjonsskadet. Bilen var 4 år når vi kjøpte den

Det første problemet som opptod var plastdekselet under motoren, det løsnet. Det var ca 1 år etter at vi kjøpte bilen. Å skifte kostet 6000.

Samtidig ble det oppdaget at bilen burde tectyleres da det var i fed med å bli en del rust på understellet(bilen var lite kjørt på salte veier av oss).

Vi tok service på bilen samtidig som den skulle få dette dekselet skiftet. Da fant de at bremsene burde skiftes. Og xenonlysene må justeres.

Men noen uker senere blir det igjen problemer med lysene, en sensor er gåen og må byttes.

Så gikk det et knapt år, så løsner framskjermen, pris for å skfte den 10 000, vi bestemmer oss for å feste den midlertidig(og den sitter heldigvis fortsatt, 2 år senere)

2 mnd går, da knekker ene fjæren framme. Begge framme må skiftes.

Så går det ca 1 år uten problemer, men da klarer jeg å bulke døren nederst på passasjersiden, rikitgnok bare en liten bulk, men det bør gjøres noe med. Da oppdager de at døren er veldig rusten på innsiden og hele døren bør skiftes, pris 25000

Dette er 1 år siden nå og det har ikke vært noe særlig problem med bilen siden, bortsett fra en feilmelding på airbag, mest trolig en kabel i passasjersetet som må skiftes.

Ellers er bilen snart 9 år nå, den har gått 100000 km, så det vil si at vi snart må regne med å skifte bla registerreim.

For å si det slik, vi er på utkikk etter ny bil, og det blir nok ikke Toyota.

(Vi har forøvrig en Toyota til, den er eldre enn denne og problemfri, så vi vet at det kan være gode biler også)



Anonymous poster hash: f323b...b85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godt" å høre det er flere. Alt dette jeg nevner er på ca 1 år, og det et svært store summer. Bare ABS er nesten 20 000.

Har du noen formening om Peugeot? Holder dere dere til japansk?

Anonymous poster hash: db621...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godt" å høre det er flere. Alt dette jeg nevner er på ca 1 år, og det et svært store summer. Bare ABS er nesten 20 000.

Har du noen formening om Peugeot? Holder dere dere til japansk?

Anonymous poster hash: db621...9b7

Jeg hadde faktisk en Peugeot tidligere, en 206 og den var jeg positivt overrasket over. Bilen var 7 år når jeg kjøpte den, og det var ikke andre problemer enn å skifte vanlige slitedeler. Del av eksosanlegg, nytt batteri o.l.

Clutchen røk riktignok en gang, men da var bilen 12 år. Da måtte også registerreim skiftes(det trodde jeg var gjort når jeg kjøpte den, men ble da lurt).

Hadde det ikke vært for at den er litt dyr for oss akkurat nå, så kunne jeg godt tenkt meg en Peugeot 5008

Anonymous poster hash: f323b...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 Peugeot i familien, 307, og 3008. De er svært driftssikre, i motsetning til min Toyota. Tror jeg går for en 308 :)

Anonymous poster hash: db621...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB #2, høres jammen ut som om du har et ivrig verksted også! Løse deler som må skiftes for mange tusenlapper...var skrufestene ødelagt? Kan også høres ut som om du kjøpte en vannskadet bil?

Ellers må dere huske på at bremser bl.a. er slitedeler. Ikke en gang Toyota og Honda klarer å lage deler som varer evig.

Vi har vært heldige med en '96 Corolla og en '01 Camry. Men det sies at Toyota først og fremst prøvde å bli verdens #1 i tidsrommet '02-'08, og da gikk både pris og kvaliteten på varene ned. Dette er mest utprega på amerikansk-bygde biler, men jeg får et inntrykk her at det gjelder deres europeiske/japanske modeller også. Kan dere sjekke Kjøretøypplysninger-tjenesten og se hvilke bokstaver serienummeret begynner på?

Anonymous poster hash: 98bf2...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitedeler må byttes på alle biler, men når man kjøper en corolla regner man virkelig ikke med reperasjoner for 40 000 kr på 1 år. Det frister ikke veldig å beholde en slik bil.

Anonymous poster hash: db621...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40000 er i overkant ja, men det er en 10 år gammel bil, så litt må man jo regne med. Uansett, en del av dette burde vel kanskje blitt ordnet av forhandler?

Anonymous poster hash: 16843...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40000 er i overkant ja, men det er en 10 år gammel bil, så litt må man jo regne med. Uansett, en del av dette burde vel kanskje blitt ordnet av forhandler?

Anonymous poster hash: 16843...a2c

En bruktbil har begrenset periode med garanti..

Anonymous poster hash: db621...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB #2, høres jammen ut som om du har et ivrig verksted også! Løse deler som må skiftes for mange tusenlapper...var skrufestene ødelagt? Kan også høres ut som om du kjøpte en vannskadet bil?

Anonymous poster hash: 98bf2...2d3

Hvis det er det dekselet du tenker på, så var det knekt i festene. Så var visst ikke så enkelt å feste det på alternativ måte. Det ble forsøkt, men da løsnet det stadig under kjøring, så var like greit å bytte det.. Og det var visst selve dekselet som kostet så mye, tror ikke det kostet så mye å få det festet.

Er forøvrig også forskjellige verksteder inni bildet, så er ikke sånn at det bare er et som har "utnyttet" oss.

Anonymous poster hash: f323b...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bunn og grunn så er m a o ikke Toyota så driftssikkert og fantastisk :)

Anonymous poster hash: db621...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...