Gå til innhold

Verdens enkelste og beste sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Datteren min har bursdag på mandag :gratulerer: og jeg er elendig til å bake, så jeg håper at noen her kan hjelpe med en oppskrift på verdens beste og enkleste sjokoladekake :-)

Andre gode tips til ting man kan bake taes imot med takk, er egentlig lei sjokoladekake men det er jo et must :-) ( ikke bløtkake)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Væren la inn en, her for en stund siden, kjempe lett og lage pluss den er kjempe god. Sitter nå på jobb, men s hvis du leter litt nedover Mat og drikke her så finner du den nok. Lykke til :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk :-) Snill du :klem:

Skrevet

Denne kaken er kjempegod og veldig enkel å lage. kalles pinnsvinkake fordi du kan stikke skåldede mandler inn i kaken, slik at det ligner et pinnsvin.

Pinnsvinskake

Ingredienser:

100 g smør

2 egg

3 dl sukker

1 ½ dl hvetemel

4 ss kakao

1 ½ ts vaniljesukker

1 krm salt

Fremgangsmåte:

Smelt smør. Visp egg og sukker til eggedosis. Tilsett smeltet smør, hvetemel, kakao, vaniljesukker og salt. Stekes på 160 grader i 30 minutter, i en form med 22 cm i diameter.

Skrevet

Denne er enkel og kjempegod, både for voksne og barn. Hvis den mot formodning ikke skulle bli spist opp så kan du fryse den i biter, og når du får skikkelig lyst på kake så tar du dem opp og de tiner på 10-15 minutter.

Langpannesjokoladekake

300 g smør/margarin

600 g sukker

3,5 dl melk

4 egg

500 g hvetemel

1 ss vaniljesukker

4 ts bakepulver

3-4 ss kakao

300 g melis

120 g smør/margarin

6 ss sterk kaffe

3 ts vaniljesukker

1 plate smeltet sjokolade

Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene, ett om gangen, deretter melk vekselvis med det tørre. Hell røren i bakepapirkledt langpanne. Stek ved 175 grader på midterste rille i ca 30 minutter. Avkjøl kaken noen minutter i formen. Hvelv den over på rist. Pisk resten av ingrediensene til en glasur som smøres på kaken når den er helt avkjølt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...