Gjest Nefertiti Skrevet 9. oktober 2003 #1 Skrevet 9. oktober 2003 Hei. Jeg ble så godtesyk at jeg tror jeg vil lage meg langpanne sjokoladekake i morgen :D Noen som har en god oppskrift? Helst en som er saftig og ikke blir så fort tørr, og med en god krem... mmm :D
Væren Skrevet 9. oktober 2003 #2 Skrevet 9. oktober 2003 VÆRENS SAFTIGE SJOKOLADEKAKE 4 Kopper hvetemel 4 kopper sukker 2 ss kakao 4 strøkne ss bakepulver 2 ss vaniljesukker 300 gr smeltet smør 4 kopper melk 4 egg Rør sammen alt det tørre først. Deretter melk og smeltet smør. Eggene has rett i det øvrige tilslutt, og alt blandes godt. Stekes i langpanne v/ 170-180 grader. Ca. 25-30 minutter. Kjenn på kaken. FYLL: 200 gr. melis 1-2 ss kakao 4 ss kaffi 2 ss smør 1 ts vaniljesukker (Fyllet kan gjerne dobles) LYKKE TIL!
LilleMy Skrevet 9. oktober 2003 #3 Skrevet 9. oktober 2003 Jeg er av den late typen og vil med dette anbefale deg Toro's Langpanne, altså i pose - ferdig blandet. Jeg lagde den her for ett par uker siden, og den var både enkel og kjapp og lage - pluss deilig! Luftig, saftig (brukte olje i den) og den holdt seg god i en uke. Glasuren lager du utenom, og der er det jo mange muligheter alt etter smak - jeg prøvde for første gang hvit kokesjokolade - helt greit!
Diva Skrevet 9. oktober 2003 #4 Skrevet 9. oktober 2003 :: sikle :: Takker Væren for fristende oppskrift :D Skal prøves i umiddelbar framtid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå