Gå til innhold

Vegetarisk og raw-kosthold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Av ulike årsaker, hovedsakelig pga. kjøttindustriens grusomheter, så ønsker jeg å gå over til et vegetarisk kosthold. Per idag spiser jeg veldig lite kjøtt, men fremdeles sjømat og økologiske egg.

Tips til gode oppskrifter, blogger, bøker?

Inspirasjon?

Utstyr?

Er også interessert i raw-food.

Tusen takk <3

Anonymous poster hash: 78e2d...566
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veganmisjonens blogg er kjempebra

• Liker 1
Skrevet

Veganmisjonens blogg er kjempebra

Tusen takk! :-)

TS

Anonymous poster hash: 78e2d...566

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Så bra, og gratulerer med å ta steget over til et mer etisk og miljøvennlig liv. :)

I tillegg til de som er nevnt, kan jeg anbefale Green Kitchen Stories, Vegetarbloggen og Veganeren. De to siste er flinke til å gjøre vanlige oppskrifter og tradisjonsoppskrifter veganske (men du kan selvfølgelig bruke kumelk i stedet for soyamelk etc). På Facebook finnes det en gruppe som heter Veggispreik, der er det både vegetarianere, veganere og kjøttetere som forsøker å spise mer vegetarisk.

Av utstyr bruker jeg stort sett food processor hver eneste dag, men du kommer også langt med en blender eller stavmikser. Har også spireglass som jeg bruker i perioder når jeg får dilla på spirer.

Ellers handler jeg en del på iHerb. Blant annet TVP som er en fin og proteinrik kjøtterstatning. Spesielt fint i starten da jeg ikke var så kjent med oppskrifter og kryddere. Mange kjøttetere som ikke har merket forskjell når jeg har servert det. :) Å ta en runde hos innvandrerbutikk for å ha litt linser og krydder i skapet er heller ikke dumt, men det kommer jo gjerne av seg selv etter hvert som man ser hva man trenger og bruker.

Lykke til! :)

Endret av Badabing
Skrevet

vegetarbloggen.com liker jeg veldig godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...