AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Hei! Av ulike årsaker, hovedsakelig pga. kjøttindustriens grusomheter, så ønsker jeg å gå over til et vegetarisk kosthold. Per idag spiser jeg veldig lite kjøtt, men fremdeles sjømat og økologiske egg. Tips til gode oppskrifter, blogger, bøker? Inspirasjon? Utstyr? Er også interessert i raw-food. Tusen takk <3 Anonymous poster hash: 78e2d...566
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Veganmisjonens blogg er kjempebra Tusen takk! :-) TS Anonymous poster hash: 78e2d...566
Eriana Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 siljesreise.com ,de oppskriftene jeg har testet ut har i alle fall vært gode
Gjest Badabing Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 (endret) Så bra, og gratulerer med å ta steget over til et mer etisk og miljøvennlig liv. I tillegg til de som er nevnt, kan jeg anbefale Green Kitchen Stories, Vegetarbloggen og Veganeren. De to siste er flinke til å gjøre vanlige oppskrifter og tradisjonsoppskrifter veganske (men du kan selvfølgelig bruke kumelk i stedet for soyamelk etc). På Facebook finnes det en gruppe som heter Veggispreik, der er det både vegetarianere, veganere og kjøttetere som forsøker å spise mer vegetarisk. Av utstyr bruker jeg stort sett food processor hver eneste dag, men du kommer også langt med en blender eller stavmikser. Har også spireglass som jeg bruker i perioder når jeg får dilla på spirer. Ellers handler jeg en del på iHerb. Blant annet TVP som er en fin og proteinrik kjøtterstatning. Spesielt fint i starten da jeg ikke var så kjent med oppskrifter og kryddere. Mange kjøttetere som ikke har merket forskjell når jeg har servert det. Å ta en runde hos innvandrerbutikk for å ha litt linser og krydder i skapet er heller ikke dumt, men det kommer jo gjerne av seg selv etter hvert som man ser hva man trenger og bruker. Lykke til! Endret 23. februar 2014 av Badabing
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå