Gå til innhold

Sliter med skade i foten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med skade i vristen og akillesen. Har vært til lege og fått henvisning til MR og røngten, men er en god stund til timen min og jeg har ikke råd til å gå privat. Dette gjelder venstre fot - har hatt en stygg overtråkk, og blitt påkjørt på foten men ingenting vistes på røngten etter sistnevnte. Overtråkket skjedde for godt over 5 år siden, mens påkjøringen for ca 3. Jeg vet ingen kan stille noen diagnose her, men kanskje noen har litt peiling. Ved trykk mot akilles (trange sko) får jeg store smerter, slik at jeg halter. Har ellers veldig vondt i vrist og bak ved akillesen, en følelse av at noen sener har rykt / noe muskulært. I tillegg føles det ut som foten bare "henger" og ikke er ordentlig festet i "noe", vanskelig å forklare. Legen min har null peiling og var til lite hjelp. Hvis noen har gode råd i mellomtiden eller har opplevd lignende smerter del gjerne.



Anonymous poster hash: e1a7a...062
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan nevne at smertene har kommet og gått de siste årene, men nå virker det som at de har kommet for å bli.



Anonymous poster hash: e1a7a...062
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var veldig merkelig å lese. selv tråkket jeg over for ca 9 år siden. tok meg/legen 4 år å finne ut at jeg hadde bristet den, på et sted som ikke legde seg selv, ble opperert for detet 4 år etter at skaden da hadde skjedd, rett etter at det ble oppdaget hva som var galt. 3 år etter opperasjonen ca, så fikk jeg sinnsyke smerter i vrista. sånn at jeg ikke klarte å gå skikkelig. ble tatt røntgen uten noen funn. fikk MR, og det ble oppdaget at jeg hadde feilbelastningsskade i vrista/foten, samt at akillessena er for kort. men jeg har da ikke blitt påkjørt slik som du forteller.

kanskje det kan være noe av det samme? jeg er jo så klart ingen lege, og kan ikke si at du har for kort akillessene. men slik du beskriver det. så kan det virke likt som hos meg. så vent på MR svarene, også får en håpe de finner ut noe.

selv så venter jeg nå på å bli opperert, og legen lovde meg at jeg skulle bli kvitt strammingen i leggen, altså pga den for korte akillessena. samt at smertene i vristen skulle forsvinne etterhvert. så må si at jeg gleder meg til det. om det virkelig blir så bra som legen lovde meg da.

men jeg har også gått i 1,5 år med en spesialsåle, og utøyningsøvelser i håp om at det skulle bedre foten så jeg slapp opperasjon, men det skjedde altså ikke. så det kan være du får den beskjeden først.

som nevnt. er ingen lege, men dette er min historie med noe lignende skade. lykke til, og god bedring til foten din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var veldig merkelig å lese. selv tråkket jeg over for ca 9 år siden. tok meg/legen 4 år å finne ut at jeg hadde bristet den, på et sted som ikke legde seg selv, ble opperert for detet 4 år etter at skaden da hadde skjedd, rett etter at det ble oppdaget hva som var galt. 3 år etter opperasjonen ca, så fikk jeg sinnsyke smerter i vrista. sånn at jeg ikke klarte å gå skikkelig. ble tatt røntgen uten noen funn. fikk MR, og det ble oppdaget at jeg hadde feilbelastningsskade i vrista/foten, samt at akillessena er for kort. men jeg har da ikke blitt påkjørt slik som du forteller.

kanskje det kan være noe av det samme? jeg er jo så klart ingen lege, og kan ikke si at du har for kort akillessene. men slik du beskriver det. så kan det virke likt som hos meg. så vent på MR svarene, også får en håpe de finner ut noe.

selv så venter jeg nå på å bli opperert, og legen lovde meg at jeg skulle bli kvitt strammingen i leggen, altså pga den for korte akillessena. samt at smertene i vristen skulle forsvinne etterhvert. så må si at jeg gleder meg til det. om det virkelig blir så bra som legen lovde meg da.

men jeg har også gått i 1,5 år med en spesialsåle, og utøyningsøvelser i håp om at det skulle bedre foten så jeg slapp opperasjon, men det skjedde altså ikke. så det kan være du får den beskjeden først.

som nevnt. er ingen lege, men dette er min historie med noe lignende skade. lykke til, og god bedring til foten din :)

Tusen takk for svar. Slik du beskriver det høres det faktisk ut som noe av det samme. Ser frem til MR, og håper virkelig at de finner ut hva det er. Er lei av dette nå. Håper det ordner seg for deg etter operasjon, krysser fingrene for deg!

Tusen takk for at du deler din historie, dette hjalp meg faktisk veldig siden det virker så likt. Tusen takk, det samme til deg!

TS

Anonymous poster hash: e1a7a...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. var det jeg tenkte litt. at det hørtes litt ut som det samme. fint å høre at jeg kunne være litt til hjelp. forstår veldig godt at du er veldig lei nå. er veldig lei selv så. håper det ordner seg for meg etterhvert ja. også håper jeg at det ordner seg for deg og at du får bra hjelp etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...