Gå til innhold

Vi skal være sterke jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal bekjempe kvinneundertrykkelse og klare oss like godt som menn. Vi kvinner kan utrolig mye og vi er sterke og klarer oss godt. Det at vi kvinner er det svake skjønn er bare tull og tøys. Det finnes like mange sterke kvinner som menn.

Vi kvinner kan si våre mening rett ut og det er veldig bra at vi har fått likestilling. Er dere enige i det?

Anonymous poster hash: cd4cd...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest New_Girl

Føler ikke at jeg har så mye å kjempe mot sånn personlig. Opplever ikke undertrykkelse eller diskriminering.

Selvfølgelig er det bra vi har likestilling, men siden jeg ikke har opplevd noe som skulle tilsi noe annet heller, så er det ikke noe som opptar meg så mye i hverdagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke at jeg har så mye å kjempe mot sånn personlig. Opplever ikke undertrykkelse eller diskriminering.

Selvfølgelig er det bra vi har likestilling, men siden jeg ikke har opplevd noe som skulle tilsi noe annet heller, så er det ikke noe som opptar meg så mye i hverdagen.

Selvfølgelig opplever du undertrykkelse og diskriminering, du er bare så vant til det at du ikke engang reflekterer over det eller skjønner det. Les f.eks. her, dette er undertrykkelsen ALLE norske kvinner lever under hver dag. Og selv om vi ikke opplever "verre ting", er det viktig at vi har fokus på kvinner i verden som ikke har like store muligheter til å si i fra som oss.

Anonymous poster hash: 9cace...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig opplever du undertrykkelse og diskriminering, du er bare så vant til det at du ikke engang reflekterer over det eller skjønner det. Les f.eks. her, dette er undertrykkelsen ALLE norske kvinner lever under hver dag. Og selv om vi ikke opplever "verre ting", er det viktig at vi har fokus på kvinner i verden som ikke har like store muligheter til å si i fra som oss.

Anonymous poster hash: 9cace...81d

Alle lever under dette vær eneste dag, ikke bare kvinner. Verden er ikke lett for oss menn heller.

Anonymous poster hash: b3eb3...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en pussig tråd. "Vi kvinner kan utrolig mye" som om vi er en egen rase? Ja, jeg kan mye innen mitt felt. Men det har ingenting å gjøre med at jeg er kvinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst er vi mennesker og mye hadde vært gjort på likestillingsfronten for både menn og kvinner om vi først og fremst tenkte på oss selv som det, og sa: Vi skal være bra mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridebukselår, bollemus, kråketær, appelsinhud, hengelokk og sinnarynke.

Jeg veit ikke en gang hva disse ordene betyr? Det her er jo når kvinner prater med hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig opplever du undertrykkelse og diskriminering, du er bare så vant til det at du ikke engang reflekterer over det eller skjønner det. Les f.eks. her, dette er undertrykkelsen ALLE norske kvinner lever under hver dag. Og selv om vi ikke opplever "verre ting", er det viktig at vi har fokus på kvinner i verden som ikke har like store muligheter til å si i fra som oss.

Anonymous poster hash: 9cace...81d

Er ikke dette "kvinner er kvinner værst", jeg kaller det ikke undertrykkelse - mulig det er det men, jeg kaller det mobbing, fra kvinne til kvinne.

Anonymous poster hash: be89b...ea8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridebukselår, bollemus, kråketær, appelsinhud, hengelokk og sinnarynke.

Jeg veit ikke en gang hva disse ordene betyr? Det her er jo når kvinner prater med hverandre?

Akkurat, har aldri forstått hva noen av de ordene betyr. Har aldri brukt de ordene :S

Anonymous poster hash: b3eb3...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridebukselår, bollemus, kråketær, appelsinhud, hengelokk og sinnarynke.

Jeg veit ikke en gang hva disse ordene betyr? Det her er jo når kvinner prater med hverandre?

Kråketær er stygg skrift og jeg må jeg si at gutter generelt vinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tanke TS.

Men er det så ille i Norge i dag da ?

Jeg tror egentlig att det er ganske bra lagt til rette. Du trenger bare vise att du kan. I arbeidslivet er et ofte en konkurranse. Vil du ha jobb blandt bryggesjauerene på kaien å bære 60 kg. sekker og stue tunge kasser hele dagen, så har du muligheten.

Vi har jo masse dyktige damer i alle sektorer. Jeg ser ikke helt problemet for å være ærlig. Du kan bli en Erna i politikken, eller en Siv, det sitter damer på de øverste hyllene. Eller du kan bli en Celina Middelfart i næringslivet. Det er bare å prestere og levere.

Endret av Tarsan97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skolen er i vertfall godt lagt til rette for jenter, det er jo en av de beste verktøyene for å komme seg frem i livet



Anonymous poster hash: b3eb3...479
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...