Gå til innhold

Byfolk, foren dere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitat fra en diskusjon, en person søker om fylkeskommunale midler.

Her er et utsagn som er verdt ettertanke:

- lurer på hvordan de har tenkt å takle det faktum at 30% av jobbene forsvinner når kommunene blir slått sammen.

- Det takler de ikke. Det er jo det sånne plasser lever av. Hvorfor tror du det er så stor motstand mot kommunesammenslåing. Det er ikke bare fordi de ikke liker naboen, men arbeidsplasser som man har gitt til kompiser og familiemedlemmer forsvinner.

Er det flere Oslofolk som meg, som er jævlig lei av at resten av landet skal snylte på skattepengene våre, ha de jævla bønda sine på stortinget, skal få ødelegge verdiskapningen og velferdssystemet i landet, og kjøre oss i dass?

Jeg syns det hadde vært fint om vestlandet fikk den jævla oljen, om nordlendingene fikk den jævla oljen, om Trønderne fikk den jævla søla si og regnet for seg selv, og at østlandet kunne vært et eget land, kanskje slått sammen med Göteborg-regionen.

Vi ville nok etter en overgangsperiode allikevel hatt det helt supert og fint, og hvis resten av dere utkant-fitter som leser dette mener at dere skaper mer enn vi papirflyttere i Oslo gjør, så bør dere jo bare være happy da!!??

Selv ikke Høyre og Frp i regjering kommer til å få gjort noe med dette kommunehællvetet, det fins ikke håp, det er på tide å få en østlandsk separatistguerilja, kanskje i allianse med Hells Angels, Bandidos og en eller annen pakkisgjeng som får litt fart på ting og tang.



Anonymous poster hash: c4f64...8c1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be my guest! Ikke meg imot å bli kvitt de helvettes østkantjålene! Vi klarer oss utmerket uten dere, dere her ingenting vi andre vil ha. VI har derimot MYE dere vil ha. Det er nok derfor din (og min) visjon om et adskilt Østland og Norge ikke kommer til å bli virkelighet.

Jeg hadde frydet meg stort over å få se et Østland i ruin ala østblokkland etter den nevnte overgangsperioden. Dere klarer dere ikke uten OSS, og det er vel det som plager dere mest! Helsikes østlandstroll!

Anonymous poster hash: ecbe8...654

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be my guest! Ikke meg imot å bli kvitt de helvettes østkantjålene! Vi klarer oss utmerket uten dere, dere her ingenting vi andre vil ha. VI har derimot MYE dere vil ha. Det er nok derfor din (og min) visjon om et adskilt Østland og Norge ikke kommer til å bli virkelighet.

Jeg hadde frydet meg stort over å få se et Østland i ruin ala østblokkland etter den nevnte overgangsperioden. Dere klarer dere ikke uten OSS, og det er vel det som plager dere mest! Helsikes østlandstroll!

Anonymous poster hash: ecbe8...654

High five!!! Unner dere all olje og rikdom. Kanskje kan dere kvadruple antall kommuner og ansette 10 ganger så mange fettere og kusiner til å administrere olje, fisking, traktorkjøring osv. Dere kunne fått Bærum og vestkantsossen på kjøpet, samt masse NAV klienter fra utlandet som bondepolitikerene deres har åpnet opp for skal importeres til Oslo, men vi får tåle litt for at dealen skal gå igjennom. Og så kan vi i Oslo importere kjøtt, fisk, melk, ost, alt sammen fra Sverige, Tyskland, fjerne tollgrenser, rett og slett lage et frihandelsmekka når vi ikke trenger å bry oss om de bedritne særinteressene til dere bønder og bygdetroll. Spent på å se om det blir bergenserne eller trønderne som får hovedstaden, dere kommer vel til å krangle så traktorene steiler.

Anonymous poster hash: d6633...e6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Listerine

For min del kan alt utenfor Oslo dra rett til helvete, så lenge vi får all olja. De usivilserte bondeknøllene utenfor Oslo kan kose seg sammen med dyra sine opp i huttiheita. Bondeknøllene som har forvillet seg inn i Oslo i de siste 50 årene burde selvfølgelig tvangflyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan alt utenfor Oslo dra rett til helvete, så lenge vi får all olja. De usivilserte bondeknøllene utenfor Oslo kan kose seg sammen med dyra sine opp i huttiheita. Bondeknøllene som har forvillet seg inn i Oslo i de siste 50 årene burde selvfølgelig tvangflyttes.

De er ikke noe stort problem. Det er svært begrenset hvor mange hedmarks-bønder du finner, og de trenger ikke få noe særlig makt. Ikke de som produserer juletrær, heller. Nei, la grensa gå der hvor det er geografisk naturlig. Det er kanskje litt vanskelig nedover mot sørlandet, men et eller annet sted etter Skien bør vi nok kappe linja. Grensen vestover går jo naturlig i fjellene et sted, filefjell og nedover. Jeg mener dette seriøst.

Det er for jævlig at vi som bor i den eneste metropolen vi har, skal måtte finne oss i alt dette pisset som bygdefolk steller i stand. Lage broer og tunneller for milliarder hvor det bor 53 personer og halvparten på trygd. Vi kunne f.eks hatt frihandelsavtaler med de andre byene i Norge, med eller uten kronerulling, men bygde-Norge, de kan fucke off.

Anonymous poster hash: d6633...e6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oisann, her var det mye eder og galle. Haters gonna hate!!

Sannheten er at vi i all hovedsak er avhengig av hverandre, uavhengig av om man bor i by, bygd eller på landet. Veldig kort oppsummert trenger folk i byen f.eks. mat og byggevarer, mens folk i bygd og by trenger f.eks. kunnskap, it-tjenester og banktjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Listerine

Oisann, her var det mye eder og galle. Haters gonna hate!!

Sannheten er at vi i all hovedsak er avhengig av hverandre, uavhengig av om man bor i by, bygd eller på landet. Veldig kort oppsummert trenger folk i byen f.eks. mat og byggevarer, mens folk i bygd og by trenger f.eks. kunnskap, it-tjenester og banktjenester.

Hahahahaha.

Oslo kan klare seg helt fint uten de usiviliserte, barbariske bondeknøllene på bygda. Det er de som ikke vil klare seg uten oss, men hvem bryr seg vel om dem? Let them die, sier jeg bare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger ikke bøndene, hahah. Vi kan transportere matvarer fra utlandet!



Anonymous poster hash: 27ad8...722
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Listerine

Vi trenger ikke bøndene, hahah. Vi kan transportere matvarer fra utlandet!

Anonymous poster hash: 27ad8...722

Jepp. Norsk landbruk kan gå å dø. Matvarene fra utlandet er uansett mye bedre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skjønner det at det høye prisnivået i norge skyldtes nettopp det at priser på import er så høyt? Det er slik Norge får en fordel når det kommer til forbruksvarer, og det er slik dere oslo folk får deres høye lønninger. Det verste jeg vet er de "utdannede" og "siviliserte" som ikke en gang vet hvordan verdenen de lever i funker. De ser på bygdefolk som barbarer og usiviliserte. Jeg er utdannet selv, men aldri i verden om jeg oppfører meg slikt ovenfor andre. Det er så mange "utdannede" som tror de vet bedre enn de andre, men som i realiteten ikke vet en dritt.

Anonymous poster hash: f8caa...a28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske matvarer er et av de sunneste i verden! I norge tillates det ikke genmodifisert mat, samt andre tilsetningstoffer som er bevisst skadelige for kroppen. Prøv å få med dere hele bildet, istedenfor å anta slike tåpelige ting.

Anonymous poster hash: f8caa...a28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er ikke noe stort problem. Det er svært begrenset hvor mange hedmarks-bønder du finner, og de trenger ikke få noe særlig makt. Ikke de som produserer juletrær, heller. Nei, la grensa gå der hvor det er geografisk naturlig. Det er kanskje litt vanskelig nedover mot sørlandet, men et eller annet sted etter Skien bør vi nok kappe linja. Grensen vestover går jo naturlig i fjellene et sted, filefjell og nedover. Jeg mener dette seriøst.

Det er for jævlig at vi som bor i den eneste metropolen vi har, skal måtte finne oss i alt dette pisset som bygdefolk steller i stand. Lage broer og tunneller for milliarder hvor det bor 53 personer og halvparten på trygd. Vi kunne f.eks hatt frihandelsavtaler med de andre byene i Norge, med eller uten kronerulling, men bygde-Norge, de kan fucke off.

Anonymous poster hash: d6633...e6f

Ja, særriøst, lizzm! Så kan vi samtidig som vi er så godt i gang, gjennomføre planene til denne geniale unge damen:

http://heidialexandra.no/bort-med-bjorken/

Ah, da blir livet herrlig ass!

Anonymous poster hash: ecbe8...654

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...