Gå til innhold

Vocal fry, har du knirkestemme?


Salmonella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, jeg var ikke obs på fenomenet før jeg hørte om det på radio. Så nei, jeg har ikke knirkestemme. Men så er jeg ikke 17, digger The Hills eller forguder Britney. Men nå har jo ungdommer alltid vært sånn at de vil ta etter idoler og trender mer enn andre. Helt vanlig. Det går nok over dette også og erstattes med noe nytt og like sprøtt. :)



Anonymous poster hash: 76b35...036
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt det litt på lave toner når jeg synger. Det er en måte å jukse seg nedover på.



Anonymous poster hash: 82782...459
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er minst like irriterende sånn som hu dama sier OMG, so air-heady, og den y en er i falsett. Høres så barnslig ut. Som å overdrive på en tenårings-tv-serie til vanlig - hele tiden. OMG, lissom. Jeg er gammel. Faen.



Anonymous poster hash: 82782...459
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt :P

Jeg har aldri hørt om fenomenet, men jeg tror faktisk min stemme er sånn av og til! Dersom jeg prater mye (må det på jobb av og til), så tar jeg meg i å irritere meg over stemmen min fordi den blir så "flat" og "kjedelig" etter å ha snakket en stund. Kanskje jeg fryer? Det skal jeg i så fall slutte med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei det gjør jeg ikke. Har hørt det myr på film og sånn da. Snakker virkelig noen nordmenn sånn? Jeg må høre etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Tror aldri jeg har hørt dette på norsk? :klo:

Må prøve å legge merke til det :fnise: Men forbinder dette med amerikanske damer, gjerne reality/kjendiser etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...