Gå til innhold

Jeg spyr!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åå det er den tiden på året.. Jeg har tydeligvis fått omgansgssyken! Det hele startet med st jeg kastet opp i store mengder en gang i går. Det hele gikk tilbake, men idag når jeg våknet var magen full av luft og jeg har fått diaré.

Jeg har bare kastet opp en gang da, er det sjanse for at jeg kommer til å kaste opp igjen? Har desverre skikkelig angst for å kaste opp, og da jeg kastet opp igår var det veldig ubehagelig.

Noen som har noen tips mot omgangssyke? Jeg klarer ikke å spise eller drikke, i frykt for at det kommer opp igjen. Hva kan jeg drikke som er liten sjangs for at det kommer opp igjen?

Takk på forhånd! :)

Anonymous poster hash: 8818f...b82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrevet

Ingen som har noen tips?*

Gjest Jørild
Skrevet

Utvannet eplejuice og tørre kjeks pleier å være det beste for kvalm mage.

Skrevet

Eplejuice med farris eller evt cola. Tørre kjeks. Bananer.

Anonymous poster hash: 7d9bd...d90
Skrevet

Takk! :) det skal jeg prøve!

Skrevet

Det høres kanskje ikke så godt ut, men kokt vann; hvor du rører ut litt salt, sukker og noen dråper sitron, binder magen og stopper diaré ganske effektivt. Blåbær er også effektivt(typ vanlig blåbær, blåbærsuppe e.!) Man har stort væsketap ved mye oppkast og diaré, så sportsdrikke(de ferdigblanda i brus-avdelingen på matbutikken) er fine å drikke, siden de hjelper på elektrolyttubalansen som oppstår når man blir uttørket. Når du er bedre er Biola(m/blåbær f.ex) fint å drikke for og gjenopprette den gode bakteriefloraen i mage-/tarmsystemet, melkesyrebakterier i Biola er perfekte for å reparere en uggen mage! God bedring!

Anonymous poster hash: 4f9dc...de0

Skrevet

Takk! :) God idé med sportsdrikk! Det må jeg skaffe meg! Tror også jeg skal kjøpe blåbær, at jeg ikke har tenkt på blåbær før, haha! :)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

2 ss potetmel blandes med 1 glass vann. Drikker du det så skal det hjelpe for å holde ting på plass i magen. God bedring.

Skrevet

Takk! Den var ny, får prøve det ut i morgen! Må jo bli frisk nå som jeg har prøvd ut alle tipsene deres, hehe! Neida får krysse fingrene for at dette ikke varer lenge! :)

Ts

Skrevet (endret)

Jeg har sverga til sportsdrikke og Ritz-kjeks de gangene jeg har hatt omgangssyke/vært matforgifta. Appelsin syns jeg også er greit å spise, det er mye mer okei å kaste opp det enn brød f.eks. Det er viktig at du får i deg nok væske slik at du ikke blir dehydrert.

God bedring! Husk å holde deg unna andre til du har vært symptomfri i minst ett døgn, helst to. Utrolig kjedelig å bli smitta, det syns du vel også selv :)

Endret av drue
Skrevet

Takk for tips! Ah appelsin var smart mtp hvis det kommer opp igjen! :) føler meg bedre nå så tar sjansen på det!

Hehe ja du sier noe der, vil jo selvfølgelig ikke smitte noen, håper jeg bare ikke min mor blir smittet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...