Gå til innhold

Kyllingkjøttdeig - middagstips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en god del pakker med kyllingkjøttdeig på tilbud, for å lage vårruller.

Men jeg har enda 4 pakker igjen. Har heller ikke plass i fryseren...

Noen som har noen middagstips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er ganske greit å lage kyllingkjøttboller av! :) Selvfølgelig annerledes smak enn kjøttboller med kjøttdeig av storfe, men fortsatt godt. Ha finhakket løk og hvitløk i deigen sammen med krydder (salt, pepper, basilikum fks), og bland med et egg og kanskje litt mel og melk. :)

Ellers bruker vi det ofte i taco, på pizza, til spaghetti bolognese.. :)

Skrevet

Æsj, skjønner ikke at dere orker å spise kyllingkjøttdeig. Det er jo bare fett, bein, brusk og restekjøtt de bare kverner sammen.

Anonymous poster hash: e966b...e7b
  • Liker 3
Skrevet

Stek opp, bland med knuste tomater og litt creme fraiche (eller tilsvarende). Krydre om du vil og ha grønnsaker ved siden av.

Anonymous poster hash: 4678f...321
Skrevet

jeg pleie bare krydre deigen godt, kna den og lage hamburgere.

Anonymous poster hash: 6ef88...300
Skrevet

Æsj, skjønner ikke at dere orker å spise kyllingkjøttdeig. Det er jo bare fett, bein, brusk og restekjøtt de bare kverner sammen.

og kyllinganus :kvalm:

Anonymous poster hash: 90412...4e9

Gjest Silverstream
Skrevet

Virkelig?? Æsj, det visste jeg ikke ...

Skrevet

åneei, krise..

Anonymous poster hash: 4b483...866

Skrevet

Jeg kjøpte en god del pakker med kyllingkjøttdeig på tilbud, for å lage vårruller.

Men jeg har enda 4 pakker igjen. Har heller ikke plass i fryseren...

Noen som har noen middagstips til meg?

Kansje til neste gang..

Kjøp deg en sånn "barbeque tandori massala" krydder på en utlednings butikk! 1 av de beste krydderne jeg vet om =)

Fres løk og hvitløk, tilsett kjøttdeigen, krydder etter hvor sterk kryddert du liker det.

Du kan spise som det var taco med mais, rømme og salt...

eller med god hvitsløk nanbrød og rømme =P

yummy

Anonymous poster hash: 5c31c...7ef

Skrevet

Det er superbillig protein.

Anonymous poster hash: 4678f...321

• Liker 1
Skrevet

Ja. Er det ikke flott at man kan bruke hele dyret når man først slakter?

• Liker 3
Skrevet

I motsetning til vanlig kjøttdeig, som kun er laget av de fineste stykkene på dyret....?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...