Gå til innhold

Biopsi i livmorhalsen


Cinder

Anbefalte innlegg

Hei, en venninne av meg skal inn til biopsi neste uke og jeg lurer på om noen her har erfaring med dette. Er det vondt ? Trenger hun hjelp etterpå eller er det en enkel prøve å ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel bare til og google hva det innebærer. Blir vel litt sår men er ikke invalid resten av dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig vondt, men man kjenner et lite klyp. Jeg ble bedt om å hoste samtidig som hun kløp, dermed kjente jeg det mindre. Hun smurte på eddik og dette svei litt, men helt overkommelig.

Ofte kan man gå tilbake på jobb samme dag, men dette er selvfølgelig noe individuelt og kommer an på type jobb man har. Gynekologen som tok biopsien på meg traff faktisk et blodkar slik at det blødde ganske kraftig; måtte gå med en slags bandasjerull stappet opp i skjeden. Dermed var det ikke aktuelt for meg å gå tilbake på jobb, kjente meg også litt uggen og sår så det var godt å bare slappe av.

Ikke noe å grue seg til, se på det som en vanlig gynekologisk undersøkelse, er ikke så veldig annerledes ;)

Anonymous poster hash: 5a52a...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig vondt, men man kjenner et lite klyp. Jeg ble bedt om å hoste samtidig som hun kløp, dermed kjente jeg det mindre. Hun smurte på eddik og dette svei litt, men helt overkommelig.

Ofte kan man gå tilbake på jobb samme dag, men dette er selvfølgelig noe individuelt og kommer an på type jobb man har. Gynekologen som tok biopsien på meg traff faktisk et blodkar slik at det blødde ganske kraftig; måtte gå med en slags bandasjerull stappet opp i skjeden. Dermed var det ikke aktuelt for meg å gå tilbake på jobb, kjente meg også litt uggen og sår så det var godt å bare slappe av.

Ikke noe å grue seg til, se på det som en vanlig gynekologisk undersøkelse, er ikke så veldig annerledes ;)

Anonymous poster hash: 5a52a...540

Et godt og beroligende svar :-)

Anonymous poster hash: d7add...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...