Hoppetaujenta Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 Jeg pleide å kaste det direkte i restavfallet før, men nå har jeg snudd; jeg åpner kapselen og skraper ut/skyller den og kaster i plast. Hvor kaster dere dette avfallet etterpå?
ekkoet Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Har nespresso, kapsler i metall. Går nok i restavfallet. Har sett nespresso har en boks man kan for å samle opp brukte kapsler. Lurer også på om man faktisk kan levere dette inn igjen i butikken. Prisen på boksen var ganske stiv om jeg husker rett, men man trenger selvsagt ikke den boksen. Unnskyldningene mine er at jeg er i den butikken 1 gang i halvåret og drikker ikke så mye kaffe fra den maskinen. Jeg har heller ikke plass til enda en oppbevaringsboks på kjøkkenet. Men unnskyldninger er unnskyldninger. Jeg resirkulerer all annen plast og papir, men har rett og slett ikke sett det verdt innsatsen å gjøre dette.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Nespresso-kapslene i metall går vel i metall-gjenvinningen?! Anonymous poster hash: d4b4c...8bb
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Kaffegruten går i matavfallet. Kapslene i metall-gjennvinningen. Skylle dem? Kaffegrut er en versting for rørene, et er å be om problemer. Og dersom kapslene er plast og ikke metall har jeg missforstått noe grunnleggende.... Anonymous poster hash: fde3c...08e
Hoppetaujenta Skrevet 21. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2014 Hmm...jeg skraper ut gruten i matavfallet først og skyller kapslene etterpå.Melkekapsler, kakao og sånt åpner jeg og skyller direkte etter bruk.
Ixnay Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 (endret) Håper denne løsningen kommer: http://www.dinside.no/871562/naa-kan-de-resirkuleres Pr. i dag drikker jeg ikke så mye, så jeg kaster dem, men har dårlig samvittighet hver gang. Må skjerpe meg, åpne dem og levere dem med den andre metallemballasjen. Jeg resirkulerer plast, papir og telys kopper etc. Edit: Så plutselig at artikkelen over var noen år gammel, så da har de kanskje ikke fått til en slik løsning i Norge. Så uansett at Nespresso tar i mot brukte kapsler, så har man mulighet kan man i alle fall levere tilbake der. Jeg skal begynne å spare på mine - hurra bedre enn å hive dem i restavfallet! Endret 21. februar 2014 av Ixnay 1
Solstrålemamma Skrevet 23. februar 2014 #7 Skrevet 23. februar 2014 Jeg kaster kaffekapsler i restavfall men oj nå fikk jeg dårlig samvittighet når jeg lesteom dere som er flinke til å skylle de først. Det har jeg ikke engang tenkt på og høres litt tungvint ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå