Gå til innhold

Dolce Gusto-kapsler (og andre merker)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg pleide å kaste det direkte i restavfallet før, men nå har jeg snudd; jeg åpner kapselen og skraper ut/skyller den og kaster i plast.

Hvor kaster dere dette avfallet etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nespresso, kapsler i metall.

Går nok i restavfallet.

Har sett nespresso har en boks man kan for å samle opp brukte kapsler. Lurer også på om man faktisk kan levere dette inn igjen i butikken. Prisen på boksen var ganske stiv om jeg husker rett, men man trenger selvsagt ikke den boksen.

Unnskyldningene mine er at jeg er i den butikken 1 gang i halvåret og drikker ikke så mye kaffe fra den maskinen. Jeg har heller ikke plass til enda en oppbevaringsboks på kjøkkenet. Men unnskyldninger er unnskyldninger.

Jeg resirkulerer all annen plast og papir, men har rett og slett ikke sett det verdt innsatsen å gjøre dette.

Skrevet

Nespresso-kapslene i metall går vel i metall-gjenvinningen?!

Anonymous poster hash: d4b4c...8bb
Skrevet

Kaffegruten går i matavfallet. Kapslene i metall-gjennvinningen.

Skylle dem? Kaffegrut er en versting for rørene, et er å be om problemer. Og dersom kapslene er plast og ikke metall har jeg missforstått noe grunnleggende....

Anonymous poster hash: fde3c...08e
Skrevet

Hmm...jeg skraper ut gruten i matavfallet først og skyller kapslene etterpå.

Melkekapsler, kakao og sånt åpner jeg og skyller direkte etter bruk.

Skrevet (endret)

Håper denne løsningen kommer: http://www.dinside.no/871562/naa-kan-de-resirkuleres

Pr. i dag drikker jeg ikke så mye, så jeg kaster dem, men har dårlig samvittighet hver gang. Må skjerpe meg, åpne dem og levere dem med den andre metallemballasjen. Jeg resirkulerer plast, papir og telys kopper etc.

Edit: Så plutselig at artikkelen over var noen år gammel, så da har de kanskje ikke fått til en slik løsning i Norge. Så uansett at Nespresso tar i mot brukte kapsler, så har man mulighet kan man i alle fall levere tilbake der. Jeg skal begynne å spare på mine - hurra bedre enn å hive dem i restavfallet!

Endret av Ixnay
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kaster kaffekapsler i restavfall men oj nå fikk jeg dårlig samvittighet når jeg lesteom dere som er flinke til å skylle de først. Det har jeg ikke engang tenkt på og høres litt tungvint ut. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...