Gå til innhold

alt er et ork

Fremhevede innlegg

Skrevet

beklager om dette er rotete og teit og sytete.

jeg orker ingenting lengre. alt er slitsomt. jeg orker ikke å være sosial, jeg orker ikke å vaske huset, jeg orker ikke å gjøre noe som helst. jeg er så utslitt av alt. alt er tungt, det eneste energien min går til er tanker som surrer i hodet. orker ikke å se på alle som har det så fint, orker ikke å prate med noen om dette.

det kjennes ut som om jeg har to forskjellige personaliteter (orker ikke å tenke på om det er det det heter en gang) - den som har det fint vs. den som ikke orker. og den som ikke orker kommer fram mer og mer, den er der stort sett hele tiden. og den som har det fint, har det ikke fint - den bare eksisterer, og i kortere perioder.

jeg var sammen med venninna mi i dag, i en kort periode, og ble helt utslitt uansett om vi kun satt og snakket i et par timer. også ble jeg skikkelig redd, for hva skjer om den som ikke orker tar helt over?

Anonymous poster hash: 8560e...e12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er antakelig deprimert.

Anonymous poster hash: 4926d...deb
Skrevet

selvfølgelig er jeg det, det skjønner jo jeg og.

Anonymous poster hash: 8560e...e12
Skrevet

Da bør du skaffe deg hjelp. Du bør også testes for mangler på vitaminer og mineraler (spesielt jern).

Anonymous poster hash: 4926d...deb
Skrevet

Bestill time hos legen din i morgen og si det som det er. Ta blodprøver og få henvisning til samtaleterapi. Det er tungt å sette prosessen i gang når en er sliten og lei, men det må til. God bedring til deg. Anonymous poster hash: 6c191...e3c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det som deg ts, alt er et ork. Jeg blir så sliten av folk. Men for å bli bedre så må vi nok presse oss selv litt. Trening er viktig. Og hvis huset ser helt bomba ut føler du deg ofte ganske dritt også, er min erfaring.

Prøv å tenk gjennom dette:

- er det noe spesielt som har skjedd i livet ditt i det siste? f.eks et brudd, stress på jobb o.l

- hva er det som gjør deg glad? f.eks gå tur i skogen, lage mat, se på film

- hvordan ser du for deg livet ditt om 1 år? hjelper å sette seg mål, trenger ikke være noe stort men f.eks neste år skal jeg gå Prekestolen eller ta lappen

Jeg går selv til psykolog og begynner på antidepressiva (Cipralex) neste uke. Alle kan ha sine opp og nedturer men for meg høres det ut som du trenger hjelp. ta en tur til legen hvertfall! Lykke til!

Anonymous poster hash: 38ad0...aac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...