AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 Jeg har overtatt en slik spiller og de opprinnelige eierne hadde Netflix på den. Det får jeg ikke til! I bruksanvisningen er det en tegning av baksiden på en router med tre kabler: mellom blu-ray spiller og router, mellom router og PC og mellom router og modem. Jeg har satt opp kabler som anvist på tegningen, men får det alikevel ikke til. Jeg forstår ikke hvorfor PCen skal være med? Det blir jo unødvendig tungvindt om PCen må være slått på og koblet til hver gang liksom.... Jeg har nå sett meg blind på hele opplegget, men vil gjerne få det til. Noen som kan hjelpe? Anonymous poster hash: 795f7...041
sofie777 Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 Du trenger bare å ha PC koblet til om du vil se noe på pc, men det kan du jo like gjerne gjøre med en kabel mellom PC og TV. Glem altså PC i oppsettet, det er ikke obligatorisk. Men for å koble spilleren til nettet slik at du kan se Netflix, må du koble på med passordet til hjemmenettverket ditt. Det gjør du via innstillingene. Jeg har det sånn at jeg må ha en "dongle", altså en spesiell pinne jeg putter i USB-porten for å komme på nettet, kanskje du må ha det også? De er forskjellig fra produsent til produsent, men det bør stå i bruksanvisningen hva eventuelt din heter, så kjøper du det på nettet.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 Du trenger bare å ha PC koblet til om du vil se noe på pc, men det kan du jo like gjerne gjøre med en kabel mellom PC og TV. Glem altså PC i oppsettet, det er ikke obligatorisk. Men for å koble spilleren til nettet slik at du kan se Netflix, må du koble på med passordet til hjemmenettverket ditt. Det gjør du via innstillingene. Jeg har det sånn at jeg må ha en "dongle", altså en spesiell pinne jeg putter i USB-porten for å komme på nettet, kanskje du må ha det også? De er forskjellig fra produsent til produsent, men det bør stå i bruksanvisningen hva eventuelt din heter, så kjøper du det på nettet. Takk for raskt svar! Ettersom det er bilde av disse tre kablene og ikke noen dongle så burde det jo gå an uten dongle. Jeg finner ingen steder hvor jeg kan skrive inn passordet. Det står ikke noe om det i bruksanvisningen. Anonymous poster hash: 795f7...041
sofie777 Skrevet 20. februar 2014 #4 Skrevet 20. februar 2014 Det ser faktisk ut som at spilleren er såpass gammel at du må ha en kabel for å få tilgang til internett (jeg leser det i bruksanvisningen). Da må du altså ha kabel til routeren. Men for å si det sånn, jeg bruker vel internettet på bluray-spilleren min max én gang i året, så om du vil investere eller rote med det, så må det brukes mer. Enklere måter finnes for å se f.eks. Netflix.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #5 Skrevet 20. februar 2014 Ja, jeg vet at jeg må ha kabel og den står i, men jeg får det alikevel ikke til. Hvilke måter er enklere da? Jeg synes det er så kronglete med PC eller pad når flere skal se sammen, og synes løsningen med Netflix i spilleren virker lur. Anonymous poster hash: 795f7...041
-Jiinxs- Skrevet 20. februar 2014 #6 Skrevet 20. februar 2014 Du kan få et smart-tv til ca 5-6000... Da kan du koble til tven til ditt trådløse nettverk, om du har det. Det er vel en enklere løsning men litt kostbar. Kan jeg spørre hva type kable du bruker ifra router/modem til blu-ray spilleren?
sofie777 Skrevet 20. februar 2014 #7 Skrevet 20. februar 2014 Ja, jeg vet at jeg må ha kabel og den står i, men jeg får det alikevel ikke til. Hvilke måter er enklere da? Jeg synes det er så kronglete med PC eller pad når flere skal se sammen, og synes løsningen med Netflix i spilleren virker lur.Anonymous poster hash: 795f7...041 HDMI fra PC til TV er aller enklest, da kan andre se alt som foregår på pc-skjermen... Jeg har laptopen stående bak tv til vanlig og trekker bare en HDMI til tv, så har jeg trådløs tastatur og mus jeg bruker på den siden. (Forresten samme HDMI-kabel som jeg bruker mellom tv og bluray-spiller). Det er den absolutt enkleste løsningen.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #8 Skrevet 20. februar 2014 Jeg bruker nesten aldri PCen, bare ipad så jeg synes det er litt tungvint å måtte finne frem og slå på Pcen hver gang. Å kjøpe ny TV synes jeg blir litt dyrt, særlig når det skal virke på spilleren. Jeg har ethernetkabler mellom alle tre, akkurat som det står i bruksanvisningen. Anonymous poster hash: 795f7...041
Lutetium 71 Skrevet 23. februar 2014 #9 Skrevet 23. februar 2014 Jeg bruker nesten aldri PCen, bare ipad så jeg synes det er litt tungvint å måtte finne frem og slå på Pcen hver gang. Å kjøpe ny TV synes jeg blir litt dyrt, særlig når det skal virke på spilleren. Jeg har ethernetkabler mellom alle tre, akkurat som det står i bruksanvisningen.Anonymous poster hash: 795f7...041 En kabel mellom "LAN" på spilleren din, og en av "LAN" utgangene på ruteren din (den har ofte 4 stk) burde gjøre susen. Bare av nysgjerrighet, du kan gå på nett med mer en en pc/nettbrett/dings om gangen, med ruteren du har? Du skal ikke behøve å plugge pcen din inn noe sted, så lenge ruteren din er trådløs (pcen din kommer seg på nett via trådløst/wifi, om du har satt opp det).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå