Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2004 #1 Skrevet 26. mai 2004 For ca tre mnd siden begynte jeg i ny jobb. Jeg stortrives! Men; i det siste føler jeg ikke at det har gått så bra. Min sjef er en venninne; dvs vi kjenner hverandre ganske godt fra før, og det var hun som skaffet meg jobben. Vi treffes ikke så mye privat (gjorde ikke det før heller). Nå har det seg sånn at jeg har "tabbet" meg litt ut i det siste føler jeg. Det er blitt litt rot med div ting, da det har vært en del nye ting å sette seg inn i, og jeg kan være litt distre. Har fått opplæring, men mye må liksom læres underveis. I tillegg har vi vært litt lite folk på jobb, slik at det er blitt litt travelt innimellom. På disse tre mnd har jeg klart og gjort en par feil som har kostet bedriften penger. Ikke mye, men uansett er det jo ekkelt og lite morsomt. Jeg tar med meg jobben hjem, og tenker hele tiden gjennom ting jeg har gjort den dagen: har jeg husket alt? Etter at jeg gjorde de feilene nevnt ovenfor fikk jeg nesten ikke sove, og var konstant deprimert. Jeg er jo ny, men jeg burde visst bedre; det er på en måte "slurv" feil. Kan ikke bruke den unnskyldingen at jeg er ny der. Det har jo vært litt mye til tider, selv om jeg synes det er gøy. Begynner å få litt has på ting nå tror jeg... Uansett sitter jeg med den følelsen av at jeg ikke har gjort en særlig god jobb jeg... at kanskje min sjef forventet bedre. Jeg har lyst til å be om en medarbeidersamtale, men vet ikke helt hva jeg skal si... Noen gode råd eller erfaringer? Hilsen anonym nå
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2004 #2 Skrevet 26. mai 2004 Hei gjest Skjønner godt hva du tenker og hvorfor. Men i utgangspunktet er det aldri noen særlige fordeler å jobbe med venninner. Jeg ansetter aldri venninner hos meg. Det kan ofte bli vanskelig å behandle alle medarbeiderne likt. Men jeg vil råde deg til å be om en medarbeidersamtale og forlang tilbakemelding fra sjefen din. Og vær åpen og prat åpent uten å være redd. Sjefen din burde bare være glad for at du tar det opp istedenfor at det bare ligger der og murrer til det en dag sprekker. Og da er det mye verre. Og hvis det er en trøst; alle gjør feil når de er nye. Jeg har hatt jenter hos meg som også har gjort feil som har kostet bedriften penger. Jeg kan ikke gjøre annet enn å fortelle de hvordan ting skal gjøres. Og så håpe og tro at de gjør det riktig neste gang. En annen ting; jeg som butikksjef har også gjort feil som har kostet bedriften penger. Lykke til
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. mai 2004 #3 Skrevet 26. mai 2004 Skriver under på innlegget over. Høres fornuftig og reflektert ut.
Eplegrønn Skrevet 26. mai 2004 #4 Skrevet 26. mai 2004 Alle bedriftseiere vet at det kan ta litt tid å sette seg inn i alt i en bedrift, og at det kan skje småfeil i begynnelsen er helt normalt. Jeg ville synes det var kjempepositivt om en ansatt ba om en samtale for å snakke om hvordan den personen har det på jobb. Det er helt vanlig å ha medarbeidersamtaler et stykke ut i prøvetiden for å prate om hvordan det går og om personen trives. Om det er ting som er vanskeligere enn andre, og ta tak i eventuelle problemstillinger. Det som også jeg ville satt pris på er å få vite at du tenker på, og ikke minst vet, at du har gjort en feil. Bare positivt å få ut av en sånn samtale, så jeg anbefaler deg å gjøre det. Lykke til! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #6 Skrevet 28. mai 2004 Nå har jeg bedt om en samtale. Gruer meg litt, men det skal bli godt å få gjort det, jeg grubler fælt, og er litt nervøs og tar med meg jobben hjem hver dag. Kan ikke gå slik, stresset tar livet av meg :-? Det blir nok bra.
245am Skrevet 28. mai 2004 #7 Skrevet 28. mai 2004 Jeg ville også bedt om en samtale. Tror nok sjefen bare er positiv til at du kommer til han/henne med dette. Personlig ville jeg heller ansatt en som var ydmyk og som skjønte at man hele tiden lærer, enn en som fremstiller seg som en som vet alt første dag. Tenk på det også...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå