Gå til innhold

Nå er jeg SINNA!! Rasisme...

Gjest Lille Solstråle

Anbefalte innlegg

...For det er påfallende at når det er i samla FLOKK de er f** så tøff og skal vise seg som "MENN"!!!

Jeg SKJØNNER innlegget tidligere fra en her som sa at det var i utgangspunktet idiotisk av kjæresten til jenta å skulle "blande seg inn" fordi han kunne bli slått ned. Hallo!?!!! JEG mener det i seg SELV er skremmende, at man ikke skal få gå i MOT noe, at man ikke skal få forsvare sine kjære i redsel for å bli slått til?! Javel?! Skal altså "disse menneskene" få gjøre HVA de vil, med den forståelse av at "de er flere, de er som de er, ergo KAN de gjøre hva fanden de vil"

F*** jeg blir provosert!!!

Det er ikke snakk om å la folk få gjøre noe uten å reagere, men det er faktisk mulig å gjøre noe annet en å terge opp enda mer slik at man utsetter både seg selv og sin kjære for enda mer fare en man i utgangspunktet var i!!

Det går an å si ifra på en grei måte at nok er nok, og ta dama å gå, det går an å ringe til potitiet å anmelde det, det går an å ta kontakt med politi eller vektere som er rundt i gatene om at det er ubehageligheter der.

Tar man, som èn alene, på seg å "lære" disse at det er konsekvenser, så må man faktisk regne med at DE ikke lærer en dritt, men får en god anledning til å banke gørra ut av en "yppen" (slik de vel ser det) kjærste, samtidig som de ikke tar fem flate øre for å klype dama i puppen enda en gang!!

vil det ikke da i det lange løp være en større lærepenge for guttegjengen dersom de faktisk oppfatter at politi eller annet vet om dem og passer på? eller evt snakker til dem?

Man skal gjøre noe når noen blir utsatt for noe galt, men det er ikke alltid det beste å gå inn med full kamplyst når det ikke er særlig sjans for å oppnå en dritt ved å gjøre det. Da får man heller være den voksne!!! og trekke seg vekk og la andre lære gutta oppførsel.

Gjenger er forresten selvsagt tøffere en ikke-gjenger, de er flere, de er enda mer udødelige en de er alene, og de er en mobb som er kjent fra mange sammenhenger, ikke bare 15-16 år gamle antastere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det er ikke tillatt å diskutere? Hvem er kvalifisert nok til å være berettiget til å delta i diskusjonen?

Du har jo deltatt hittil uten at jeg kan se at du har reservert deg på grunnlag av liten erfaring?

Jeg bare påpekte at din, eller MIN, personlige erfaring ikke grunnlag for å uttale seg generelt om omfanget av et problem som seksuell diskriminering blant fremmedkulturelle og etniske nordmenn.

Det synes som om du hevdet dette bare var et problem blant fremmedkulturelle, basert på egne erfaringer.

Jeg har ikke hevdet noe bastant om dette, men kommet med noen generelle tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg bare påpekte at din, eller MIN, personlige erfaring ikke grunnlag for å uttale seg generelt om omfanget av et problem som seksuell diskriminering blant fremmedkulturelle og etniske nordmenn.

Det synes som om du hevdet dette bare var et problem blant fremmedkulturelle, basert på egne erfaringer.

Jeg har ikke hevdet noe bastant om dette, men kommet med noen generelle tanker.

Selvfølgelig drar jeg mine egne erfaringer inn i denne diskusjonen i likhet med alle debattanter i alle andre diskusjoner. Hva ellers kunne man debattert ut fra? Ingen hadde hatt noe å si utenom ansatte i statistisk sentralbyrå.

Jeg hevder at det er et problem blant fremmedkulturelle fordi alle som en som har "tafset" har vært fremmedkulturelle. Jeg måtte ha vært rimelig tett i toppen om jeg fortsatt skulle ha unnskyldt dette med at det må skyldes en tilfeldighet at alle er nettopp fremmedkulturelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Jeg er ikke interessert i plystring, kommentarer eller at en eller flere av dem blir nærgående.

....

Nå skal jeg bevege meg på farlig grunn her.... :wink:

Og jeg snakker egentlig ikke om deg Mezzaluna, for jeg vet ikke hvordan du er, men setningen din minnet meg om flere jenter jeg vet om....

Jeg vet av opptil flere jenter som kler seg i antrekk som de kler seg i FOR å trekke oppmerksomhet!! Og jeg sier for all del IKKE at det er noe galt i å gjøre det! De kler seg i kortkorte skjørt som så vidt dekker baken og singletter og topper som er så dypt utringa at at ett lite hopp så hadde puppa vært på utsia.... de kler seg i dette i den visshet at det vekker oppmerksomhet!! De kler seg FOR å vekke oppmerksomhet fra de menneskene de VIL skal legge merke til dem!!

Så kommer problemet, det er fler en de interessante som liker det samme!

De kler seg for å bli lagt merke til av noen menn, også banner de og tåler ikke å få oppmerksomhet fra andre menn en de de ønsket!!

Jeg sier IKKE at vi ikke skal kunne kle oss som vi vil, men jeg vil faktisk påstå at vi må være litt klar over at dersom vi kler oss i noe vi ønsker skal bli lagt merke til, som vi synes vi ser bra ut i, så KAN det faktisk hende at disse ufyselige, utenlandske gutta OGSÅ synes vi ser bra ut i det, og også legger merke til oss i det!!

Og det ER faktisk endel utenlanske gutter og menn som er mye mer åpne med å kommentere, plystre og verbalt si i fra om de kvinnene de synes tiltrekker seg deres oppmerksomhet!

Det blir litt som at dersom man gjør noe for å enten vise tilhørighet til en spesiell gruppe eller for å skille seg ut positivt for de en vil bli likt/sett av, så MÅ en faktisk også akseptere at andre legger merke til en.

Eller skal utenlanske gutter helst se ned når det kommer etnisk norske jenter forbi? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
de kler seg i dette i den visshet at det vekker oppmerksomhet!! De kler seg FOR å vekke oppmerksomhet fra de menneskene de VIL skal legge merke til dem!!

Her satte du fingeren på noe essensielt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå skal jeg bevege meg på farlig grunn her.... :wink:

Og jeg snakker egentlig ikke om deg Mezzaluna, for jeg vet ikke hvordan du er, men setningen din minnet meg om flere jenter jeg vet om....

Jeg vet av opptil flere jenter som kler seg i antrekk som de kler seg i FOR å trekke oppmerksomhet!! Og jeg sier for all del IKKE at det er noe galt i å gjøre det! De kler seg i kortkorte skjørt som så vidt dekker baken og singletter og topper som er så dypt utringa at at ett lite hopp så hadde puppa vært på utsia.... de kler seg i dette i den visshet at det vekker oppmerksomhet!! De kler seg FOR å vekke oppmerksomhet fra de menneskene de VIL skal legge merke til dem!!

Så kommer problemet, det er fler en de interessante som liker det samme!

De kler seg for å bli lagt merke til av noen menn, også banner de og tåler ikke å få oppmerksomhet fra andre menn en de de ønsket!!

Jeg sier IKKE at vi ikke skal kunne kle oss som vi vil, men jeg vil faktisk påstå at vi må være litt klar over at dersom vi kler oss i noe vi ønsker skal bli lagt merke til, som vi synes vi ser bra ut i, så KAN det faktisk hende at disse ufyselige, utenlandske gutta OGSÅ synes vi ser bra ut i det, og også legger merke til oss i det!!

Og det ER faktisk endel utenlanske gutter og menn som er mye mer åpne med å kommentere, plystre og verbalt si i fra om de kvinnene de synes tiltrekker seg deres oppmerksomhet!

Det blir litt som at dersom man gjør noe for å enten vise tilhørighet til en spesiell gruppe eller for å skille seg ut positivt for de en vil bli likt/sett av, så MÅ en faktisk også akseptere at andre legger merke til en.

Eller skal utenlanske gutter helst se ned når det kommer etnisk norske jenter forbi? :wink:

Aline, det er vel noe annet å se ned enn å antaste?

Forøvrig har du rett i at du beveger deg på farlig grunn. Jeg for eksempel eier ikke et eneste plagg av typen kort skjørt, utringede topper og singleter.

Dette hjelper tydeligvis ikke. Heller ikke har det hjulpet de av mine venninner som har blitt "tafset" på.

Kanskje Mezzaluna kan fortelle om hun kler seg slik du beskriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her satte du fingeren på noe essensielt!!!

Ja, men du kan banne på at de benekter det for alle penga!! Og det blir litt dumt, for man må se litt lenger en nesa si for å lære å leve godt i en verden med fler en kun seg selv og de man liker i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline, det er vel noe annet å se ned enn å antaste?

Forøvrig har du rett i at du beveger deg på farlig grunn. Jeg for eksempel eier ikke et eneste plagg av typen kort skjørt, utringede topper og singleter.

Dette hjelper tydeligvis ikke. Heller ikke har det hjulpet de av mine venninner som har blitt "tafset" på.

Kanskje Mezzaluna kan fortelle om hun kler seg slik du beskriver?

Det var den overnevnte kommentaren jeg snakket om her, jeg har vel sagt noe annet når det gjelder antastingen har jeg ikke? eller gadd du ikke lese det? :wink:

jeg sa heller ikke noe om at alle de som blir antastet gjør det fordi de kler seg utfordrene, jeg kommenterer FREMDELES kun den setningen, fordi jeg har hørt den av utallige jenter som HAR kortkorte skjørt og utringede singletter. så dersom verken du eller Mezzaluna har slikt, så ER det vel ikke dere jeg snakker om heller da sant? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

. Jeg jobber i SSB og måtte bare få påpeke litt.

Det stemmer det at utlendinger av ikke-vestlig bakgrunn er STERKT overrepresentert i kriminalkategorier som vold, ran, voldtekt og drap.

I Oslo:

En etnisk nordmann har en 0.002% for å være en voldtektsmann

En ikke-vestlig innvandrer har en 0.02% sjanse for å være en voldtektsmann.

Det vil si at en ikke-vestlig innvadrer har 100% større sannsynlighet for å være en voldtektsmann.

Etniske nordmenn er ikke overrepresentert i noen kriminalkategorier med unntak av i hvitsnippforbrytelser (insidehandel etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig drar jeg mine egne erfaringer inn i denne diskusjonen i likhet med alle debattanter i alle andre diskusjoner. Hva ellers kunne man debattert ut fra? Ingen hadde hatt noe å si utenom ansatte i statistisk sentralbyrå.

Jeg hevder at det er et problem blant fremmedkulturelle fordi alle som en som har "tafset" har vært fremmedkulturelle. Jeg måtte ha vært rimelig tett i toppen om jeg fortsatt skulle ha unnskyldt dette med at det må skyldes en tilfeldighet at alle er nettopp fremmedkulturelle.

Alas er man tilbake på en intetsigende diskusjon om samfunnsforhold.

Når man hevder noe bastant om samfunnsforhold bør man underbygge det med noe form for fakta/statistikk(og man trenger faktisk ikke være ansatt i SSB for å finne dette).

Om jeg reiser til syden og opplever at det regner i en uke i strekk - skal jeg da ta min personlige erfaring som en sannhet og påstå at det alltid regner der? Eller skal man se til den værstatistikken som faktisk tilsier at det i all hovedsak er fint vær i syden?

Du kan gjerne hevde at siden din personlige erfaring er at de som driver med seksuell trakassering i Norge utelukkende er fremmedkulturelle så der dette en sannhet.

Du får bare huske at en som hevder akkurat det motsatte har like mye rett(basert på denne personens erfaringer). Derfor blir en slik debatt intetsigende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Ja, men du kan banne på at de benekter det for alle penga!! Og det blir litt dumt, for man må se litt lenger en nesa si for å lære å leve godt i en verden med fler en kun seg selv og de man liker i.

Men det forsvarer ikke tafsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Det stemmer det at utlendinger av ikke-vestlig bakgrunn er STERKT overrepresentert i kriminalkategorier som vold, ran, voldtekt og drap.

I Oslo:

Det vil si at en ikke-vestlig innvadrer har 100% større sannsynlighet for å være en voldtektsmann.

Etniske nordmenn er ikke overrepresentert i noen kriminalkategorier med unntak av i hvitsnippforbrytelser (insidehandel etc)

NÅ er du på tynn is.

Som en somjobber i SSB burde du ha vett nok til å legge ut statistikk for det du her henviser til. Du burde også vite litt om ulike måter å tolke statistikk på.

Ikke minst tar du helt på trynet feil i det du skriver om hvem som er overreresentert i type forbrytelser, du nevner heller ikke om du her snakker om anmeldte, påtalte eller dømte tilfeller....

Jeg tror ikke du jobber i SSB, isåfall er jeg bekymret over den dårlige kildebruken og kildebeskrivelsen du breuker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skippy

Først vil jeg fraråde både deg å andre som har lignende opplevelser å anmelde det. Erfaringer fra lignende saker som er blitt anmeldt, kanskje særlig i Danmark, viser at det bare gjør vondt verre. Man risikerer å bli svartelistet hos disse gjengene, og da blir man mobbet og trakassert i årevis, man risikerer å ikke kunne gå i fred eller føle seg trygg noe sted.

Dessuten tør ikke poltiet foreta seg noe som helst, de er selv vettskremte ved tanken på å bli kalt rasister, det har vi politidirektørens egne ord for.

Jeg forstår i og for seg godt at kjæresten din reagerte som han gjorde, det er en naturlig reaksjon, men den var også, unnskyld uttrykket, svært dum. Antakelig kan dere begge prise dere lykkelige for at han ikke ble slått helseløs og du voldtatt der og da. Andre i lignende situasjoner har opplevd nettop det.

Hva skal man så gjøre ? Det er ganske kort fotalt: Ingemting ! Det er for sent. Vi har altfor lenge fortsatt å gjenvelge politikere som ser det som sin fremste oppgave å "berike" Norge med masseimport av mulitikriminelt fargeløst faenskap. Noen av oss har advart mot dette i årevis, men ikke fått annet svar enn å bli utskjelt som rasister og nazister, og jeg vet ikke hva. Til de som nå oppdager hva som er i ferd med å skje har jeg ikke noe annet råd enn å kjøpe seg en burka og holde kjeft. Da får de nemlig gå i fred. Det har franske ikke-muslimske kvinner forlengst måttet begynne å gjøre i muslimske deler av mange franske byer.

Skippy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Det var den overnevnte kommentaren jeg snakket om her, jeg har vel sagt noe annet når det gjelder antastingen har jeg ikke? eller gadd du ikke lese det? :wink:

jeg sa heller ikke noe om at alle de som blir antastet gjør det fordi de kler seg utfordrene, jeg kommenterer FREMDELES kun den setningen, fordi jeg har hørt den av utallige jenter som HAR kortkorte skjørt og utringede singletter. så dersom verken du eller Mezzaluna har slikt, så ER det vel ikke dere jeg snakker om heller da sant? :roll:

Da syns jeg vi er litt utenfor diskusjonen, Aline.

Nå diskuteres tafsing, tilnærmelser og trakassering.

Hvorfor skal argument om jenter i korte skjørt og så videre komme opp? La folk gå nakne om de vil. Anstasting er uansett uakseptabelt. Kan ikke se at singeleter, bryst og rumpeargumenter har relevans her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

NÅ er du på tynn is.

Som en somjobber i SSB burde du ha vett nok til å legge ut statistikk for det du her henviser til. Du burde også vite litt om ulike måter å tolke statistikk på.

Ikke minst tar du helt på trynet feil i det du skriver om hvem som er overreresentert i type forbrytelser, du nevner heller ikke om du her snakker om anmeldte, påtalte eller dømte tilfeller....

Jeg tror ikke du jobber i SSB, isåfall er jeg bekymret over den dårlige kildebruken og kildebeskrivelsen du breuker.

Vil du vite mer anbefaler jeg http://www.ssb.no/emner/03/05 - mer grundig enn dette skal jeg ha betalt for 8)

Jeg tar utgangspunkt i anmeldte tilfeller da disse gir et klarere bilde (med tanke på hvor mange anmeldelser i denne kategorien som henlegges) Så du kan trekke litt fra og til med falske anmeldelser tatt i betraktning, men det er sannsynligvis likt fordelt på begge gruppene, så tallene stemmer noenlunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at det ser dumt ut og er ulovlig:

Jeg skal kunne sprade naken ned over Karl Johan - uten at noen har rett til hverken å tafse på meg eller voldta meg!

Syns forøvrig at det er en grov nedvurdering av menn dersom man insinuerer at fordi de ser mage eller rompe så bare måå de tafse - som om de kun var enkle hormonstyrte vesener som impulsivt følger sine lyster...

Ambi

:smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Poirot

Jeg tar utgangspunkt i anmeldte tilfeller da disse gir et klarere bilde (med tanke på hvor mange anmeldelser i denne kategorien som henlegges) Så du kan trekke litt fra og til med falske anmeldelser tatt i betraktning, men det er sannsynligvis likt fordelt på begge gruppene, så tallene stemmer noenlunde.

Kriminalstatistikk og bruk av denne er egentlig en helt annen diskusjon, men jeg synes det er på sin plass å nevne at det ikke er greit (vitenskapelig sett) å bruke statsitikk slik du her gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttirakkern!

Jeg synes det tar litt av her jeg.

Om en jente blir tafset på av en innvandrergjeng (samme om hun går i miniskjørt og kort topp eller det stikk motsatte), så skal man ikke få lov til å gi en på tygga ? Skal man ikke få lov til å forsvare seg eller å ta igjen ? Skal ikke kjæresten til offeret få lov til å spørre hva i hælvete de holder på med og stille opp for jenta si ?

Fordi det ikke er lurt å terge opp folka mer enn nødvendig ?

Skal man da bare la alle som ikke forstår vår kultur gjøre hva de vil da, uten å gjøre noe med saken ?

Det er faktisk ikke lov, og i minste grad svært dårlig folkeskikk, å tafse eller klå etc. på jenter som ikke har bedt om det! Samme gjelder vel jenter som tafser på gutter ?

Det skal selvfølgelig være lov til å ta igjen mot norske/nordiske menn/gutter mht slike episoder og, selvfølgelig! Det er ikke mer tillatt å tafse selv om tafseren er nordisk :-x

Uansett skal og bør slike ekle episoder anmeldes og jeg forstår også at folk blir veldig rasende og reagerer på slike hendelser.

Det er også blitt pop å stille krav til antrekk når man går ute. Går man lettkled må man liksom REGNE med at man blir antastet eller i verre tilfeller voldtatt. Men dette skjer faktisk uansett hva personen(e) har på seg, det MÅ dere da skjønne etter x-antall slike diskusjoner og undersøkelser ?

Mener visse kan slutte å skylde på antrekk og kommentarer som "jamen, om en kler seg sånn, så må man bare forvente det1" Jeezz :roll:

Jeg skjønner at man får mer oppmerksomhet av gutter av alle raser og fra alle kulturer om man går lettkledd og vil "vise seg", kall det hva en vil, men det er STOR forskjell på å bli sett / stirret på, og å bli ANTASTET eller VOLDTATT!

Eller tar jeg feil ?

For å legge til mine egne erfaringer :

Det er langt flere ikke-vestlige gutter/menn som har prøvd seg på tafsing eller smakløs "sjekking" enn vestlige gutter/menn.

NOE må det vel være som er grunnen til dette ?

Jeg synes det er helt hårreisende.

Jeg er i allefall blitt grådlg lei av at norske jenter blir sett på som billige, horete, umoralske og "bare gode nok til sex, men ikke noe mer" av div. ikke-vestlige menn! :evil:

Det er klar det er en stor kulturforskjell, men vi er tross alt i "vårt eget land" her, vi jentene, og vi kommer da vel ikke til Pakistan med vår klesstil og "tirrer" opp mennene vel ?

Jeg viser da respekt i andre land og har respekt for andre kulturer når jeg er ute å reiser! Jeg går f.eks pent tildekket når jeg er ute i Saudi-Arabia! Noe annet ville ikke falt meg inn! Men her i Norge vil jeg gjerne gå slik jeg vil, uten å stå i fare for å bli kalt hore og billig...

Her i landet må vel vi som ønsker det få lov til å leve etter vår egen kultur og frihet ?

Jeg savner litt respekt for pokker! :o

---

Vil også tillegge at jeg ikke er rasistisk. Jeg har jobbet med flere utenlandske gutter før, og de var utrolig koselige og morsomme, og jeg har også flere venner fra ikke-vestlige land.

skulle jo være unødvendig å påpeke at jeg ikke er rasist, men enkelte mener jo det av den minste lille kommentar eller hendelse som involverer utlendinger....

Beklager at jeg skriver litt rotete nå, men jeg er ganske engasjert i dette, og lar det komme rett fra levra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Om en jente blir tafset på av en innvandrergjeng (samme om hun går i miniskjørt og kort topp eller det stikk motsatte)' date=' så skal man ikke få lov til å gi en på tygga ? Skal man ikke få lov til å forsvare seg eller å ta igjen ? Skal ikke kjæresten til offeret få lov til å spørre hva i hælvete de holder på med og stille opp for jenta si ?...[/quote']

(det var meg som nevnte miniskjørt, og jeg presiserte faktisk at jeg ikke mente det ga grunn til å tafse, så la det gå.)

Klart man skal få lov til å forsvare seg, hvem her har sagt noe annet?

Kjæresten kan FÅ LOV til akkurat hva han vil ha, men i mitt hode så setter en verken seg selv eller kjæresten i en veldig trygg situasjon dersom en går inn å "kjefter" på en gjeng som tydeligvis ikke har det minste problem med å slå deg ned.

Men ingen sier du ikke får lov Diva, noen av oss sier at det ikke er så lurt, fordi du mest sannsynelig vil bli banka livskiten utav ved å gjøre det, og i tillegg ikke gjøre dama di ett hakk tryggere!!

Det er ikke en perfekt verden, det er ikke alltid det man mener er rett faktisk er det lureste og tryggeste om man ønsker å holde seg selv og sine kjære trygge!!

I truende situasjoner ER det ikke alltid lurt å ty til angrep som første forsvar, og det er heller ikke å "tape" å trekke seg vekk og sørge for at en selv og kjæresten ikke blir utsatt for videre fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

I Oslo:

Til å jobbe i ssb så var du ikke så fryktelig flink i statistikk. 1000% er tallet du er ute etter, og DET finner jeg lite trolig. Hva er du jobber som i ssb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...