Gå til innhold

Malaria - noen som har hatt det her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så lurer jeg på om noen har hatt malaria? Hvordan starter symptomene? Hvor lenge etter hjemreise?

Det er 2 uker siden jeg kom hjem fra Afrika og jeg har begynt å få noen merkelige symptomer. Jeg er slapp, trøtt, får ikke sove. Verker i flere ledd og muskler. Veksler mellom å svette og fryse. Får hetetokter på natten. Kvalme og diaré. Lett feber, ikke veldig høy men ca 38.

Anonymous poster hash: 35316...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er nok å gå til legen å sjekke. Jeg har hatt mistanke om det, men hos meg var det ikke maleria og jeg har aldri hatt det (bodde i Tanzania før), så vet ikke helt, men tror det er best å sjekke hos lege enn å få råd over forum :)



Anonymous poster hash: 92596...9fd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det. Var i et afrikans land i to måneder, og fikk symptomer rundt 3-4 uker etter smitte. Ble fort svimmel av anstrengelser, hadde litt matlyst, var sliten og kvalm. Men gå til lege :) (regner kanskje med at du alt har gjort det?)

Anonymous poster hash: b14e5...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til legen og vær klar på at du akkurat har vert i malariområde. Det er mest normalt med lett feber ved malaria. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...