Gå til innhold

Underliv: mage eller skritt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt forvirret her. Jeg har alltid trodd at underliv referer til skrittet/lysken, men plutselig ser jeg i ordboka at det betyr nederste del av magen??

Kan noen oppklare? Sjekket også den danske ordboka (jeg analyserer en norsk tekst fra den tiden da man fortsatt snakket ganske dansk i Norge) og der står det at underlivet er skrittet/kjønnsområdet.

Noen som kan forklare? I forhold til teksten jeg skal analysere blir betydningen plutselig veldig annerledes om det er magen og ikke skrittet det er snakk om :P



Anonymous poster hash: 32311...76e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per definisjon er det vel "under livet", livet er jo omtrent midt på magen. Jeg tror likevel at det i det norske språk har fått en slik betydning at det for alle betyr skrittet.



Anonymous poster hash: 5ffd0...aee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per definisjon er det vel "under livet", livet er jo omtrent midt på magen. Jeg tror likevel at det i det norske språk har fått en slik betydning at det for alle betyr skrittet.

Anonymous poster hash: 5ffd0...aee

Nordmenn ass. Perverse griser hele gjengen.

Anonymous poster hash: bcfd8...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Hvilken sammenheng det har i teksten burde jo være utgangspunktet for hvilket ord man bruker på engelsk i en gitt sammenheng. Underlivet kan jo tolkes litt forskjellig fra person til person, og slik jeg tenker er det ikke noe som konkret beskriver noe, men mer et alt beskrivende ord.

Endret av megda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja tja. Jeg tenker på det som skrittet, men under livet kan vel også være nederste del av magen. Inni der er livmor og eggstokker og endetarmen, hvertfall for mitt vedkommende.  Det er jo indre tilbehør til kjønnsorganene. 

Anonymkode: fa283...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...