Gå til innhold

Unngår single damer bruk av ring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei,men jeg går som regel med flere ringer av gangen de dagene jeg bruker ring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men de fleste ringer som skal symbolisere noe er vel tradisjonelt sett på ringfingeren, så dersom en som singel likevel skal ha ring, unngå ihvertfall den da.

De fleste gifteringer er i gult gull, eller kan og være i hvitt gull eller platina. Men man ser vanligvis hvis det er en giftering.

Jeg har for eksempel ring med perle og diamant, med rubin, med safir, med diamant... Jeg har alltid ringene på ringfingerene. Aldri sett problemet. O_o

For øvrig sier du at man skal bruke ring om man er opptatt- hva da med dem som er samboere? :P

Skrevet

De fleste gifteringer er i gult gull, eller kan og være i hvitt gull eller platina. Men man ser vanligvis hvis det er en giftering.

Jeg har for eksempel ring med perle og diamant, med rubin, med safir, med diamant... Jeg har alltid ringene på ringfingerene. Aldri sett problemet. O_o

For øvrig sier du at man skal bruke ring om man er opptatt- hva da med dem som er samboere? :P

Er litt usikker på hvordan gifteringer ser ut nå til dags, men hvis du sier at de fortsatt vanligvis er "rene" i formen uten steiner og krimskrams så er jo det greit å vite.

Ringen bør komme på når man har en kjæreste enkelt sagt. Om man bare er kjærester eller gift spiller jo liten rolle for en tredjepart som er på sjekkern. Like utilgjengelig begge deler...

Skrevet

Sorry, men man kan ikke forvente å bruke ringer som pekepinn når man er ute og sjekker. Heller ikke at folk skal bry seg med hvordan man har på seg ringene. Greit nok ligner den veldig på en giftering på rett hånd. Sorry, men jeg bruker ringer som jeg vil, og gidder søren ikke ta hensyn til evt. beilere på grunn av det. Det blir for intenst.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Finnes også gifte som velger å ikke bruke ring selv om de er gift. Og da mener jeg ikke de som sikter på å være utro.

Endret av Cordelia
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg går ikke med ringer pga det er så uhygienisk.

samme her. Og så syns jeg det er litt ubehagelig å ha på
Gjest BettyBoop
Skrevet

Gutter ser da etter ringer også. Dersom en kvinne har ring på fingeren tar jeg det for gitt at hun er opptatt, det gjelder de aller fleste kompisene mine også... Så dersom du ønsker at menn skal ta kontakt i sjekkesammenheng bør du ta av deg ringen...

selv om det ikke ser ut som forlovelse eller giftering og den ikke er på ringfingeren?
Skrevet

Nei, men ringene jeg stort sett bruker har overhodet ikke kunnet blitt mistolket som forlovelses/giftering. Ingen har vært ekte noe-som-helst, typisk laget av lokale kunstnere. Dessuten har jeg så tynne fingre at jeg må ha de fleste ringene på langfingeren.

Nå er jeg derimot i et forhold, verken gift eller forlovet, men bor noen mnd i et annet land enn min kjære. Nå bruker jeg bevisst fake ringer som jeg håper ser litt ut som forlovelses/giftering, nettopp for å holde menn litt på avstand, og håpe at det hindrer noen fra å prøve seg. Etter min oppfatning er jeg jo like bundet som om jeg hadde vært forlovet eller gift, og er overhodet ikke interessert i noe. Og jeg vet dessverre at her får en blond, nordisk jente ekstremt mye oppmerksomhet, og det at man har en kjæreste hjemme i Norge betyr ingen ting overhodet. At man er gift teller litt mer (pluss at han alltid er "rett rundt hjørnet").

I Norge ser jeg ingen grunn til å gjøre det, siden norske menn ikke er like vanskelig å avvise, og stort sett respekterer det om man har kjæreste. Er dessuten sjelden ute, og er jeg det, er som oftest kjæresten med.

(Og ikke har jeg råd til "ekte" ringer heller, og en norsk mann hadde nok uansett sett at det var en billig-ring fra Glitter. Trodde jeg, men kanskje ikke likevel..?)

Anonymous poster hash: 3bf38...322
Skrevet

Jeg bruker alltid ringer. På ringefingrene. De kan nok tas for forlovelsesringer, men det bryr jeg meg fint lite om. Jeg synes de er fine og om det er grunnen til at jeg er singel, vel, da får jeg vel bare være singel da.

Anonymous poster hash: 02b86...d2e
  • Liker 1
Skrevet

Er det alle typer ringer du henviser til her, eller de som sitter på høyrehånden, og kan ligne en giftering?

Hvis du derimot mener ringer generelt; Kødder du?!! :skratte:

(Edit;)

Siden vi diskuterer om en kvinne er gift eller ikke snakker jeg selvsagt om en ring på høyrehånden... Jeg regnet med at det var underforstått...

Skrevet

selv om det ikke ser ut som forlovelse eller giftering og den ikke er på ringfingeren?

Jeg tenker på ringer som kan se ut som en forlovelses- eller giftering, glatte ringer eller ringer med steiner. Har en kvinne det holder jeg meg unna.

Skrevet

Siden vi diskuterer om en kvinne er gift eller ikke snakker jeg selvsagt om en ring på høyrehånden... Jeg regnet med at det var underforstått...

Om jeg noen gang gifter meg, så skal jeg ha ringen på venstre hånd. Selv om jeg er norsk og bor i norge. For meg er venstre hånd riktig. Så da kan du likevel finne på å sjekke meg opp?

Skrevet

Om jeg noen gang gifter meg, så skal jeg ha ringen på venstre hånd. Selv om jeg er norsk og bor i norge. For meg er venstre hånd riktig. Så da kan du likevel finne på å sjekke meg opp?

Vel, siden jeg har bodd mange år i USA, hvor venstre hånd er vanlig, ville jeg sett det an før jeg prøvde meg. Men sjansen ville være større en om den satt på høyre hånd...

Skrevet (endret)

Nei, det er ikke underforstått når hodeinnlegget er såpass sparsomt. Greit å gi folk litt mer detaljer om hva man mener. Å ha på seg en ring kan bety så mye selv om man er singel. Alltid greit å informere folk hva man ønsker med et slikt innlegg. Og dette innlegget kunne tolkes på mange måter. Det tror jeg ikke bare jeg har lurt en smule på her.

Endret av Cordelia
Gjest LadyGlaGla
Skrevet

Jeg er singel og bruker ring når jeg går ut på byen, for å få fred.

Gjest Runforit
Skrevet

Fikk en gullring av eksen(bare som gave). Den brukte jeg da jeg ble singel veldig bevisst. De som jeg ikke var interessert i flashet jeg ringen til. Ikke at det alltid funket da....

Skrevet

ringer med steiner. Har en kvinne det holder jeg meg unna.

Da kan du gå glipp av mye hvis du holder deg unna ser du en kvinne med en ring som har en stein. Det er jo mange ringer med steiner der ute. Hva hvis det er en diger røykkvartz i gult gull? Du tror hun er opptatt da og? :P

Anonymous poster hash: eda80...3c7

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

lurer på hvorfor vi i norge har den på høyre hånd når de fleste andre land har på venstre...
Skrevet

lurer på hvorfor vi i norge har den på høyre hånd når de fleste andre land har på venstre...

Visstnok fordi at det er høyrehånden man avgir løftet med.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Visstnok fordi at det er høyrehånden man avgir løftet med.

er det bare i norge vi gjør det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...