Gå til innhold

Unngår single damer bruk av ring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere single damer - er dere bevisst på å ikke gå med noen form for ring for å ihvertfall ikke skremme vekk potensielle interesserte på grunn av den?

Anonymous poster hash: 629bc...b50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går ikke med ringer pga det er så uhygienisk.

• Liker 2
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Jeg bruker ring fordi jeg syns det er fint, ikke fordi det skal symbolisere noe.

• Liker 2
Skrevet

jeg makter ikke å bruke ringer. brukte en jeg fikk av min forrige kjæreste til bursdagen min, men den er loooong gone :)

ellers syns jeg det bare er merkelig og rart med ringer. tar de av etter kort tid. tror ikke jeg er skapt for sånt ;)

Anonymous poster hash: 460b6...119
  • Liker 1
Skrevet

Nei, hva er pointet med det? Går med ringer når jeg føler for det. :ler:

Merkelig problemstilling egentlig. :klo:

Skrevet

Nei ...

Anonymous poster hash: 3225d...de8

Skrevet

Hmmmm, jeg er singel og har en ring som betyr mye for meg som jeg alltid bruker. Håper ikke noen tolker det som at jeg er opptatt!

Vil egentlig tro at det er jenter som ser etter ringer, ikke gutter?

• Liker 2
Skrevet

Hmmmm, jeg er singel og har en ring som betyr mye for meg som jeg alltid bruker. Håper ikke noen tolker det som at jeg er opptatt!

Vil egentlig tro at det er jenter som ser etter ringer, ikke gutter?

Gutter ser da etter ringer også. Dersom en kvinne har ring på fingeren tar jeg det for gitt at hun er opptatt, det gjelder de aller fleste kompisene mine også... Så dersom du ønsker at menn skal ta kontakt i sjekkesammenheng bør du ta av deg ringen...

Skrevet

Ringer på høyre ringefinger tolker jeg alltid som at vedkommende er opptatt, med mindre den åpenbart ikke er en forlovelse/giftering.

Dersom noen har en enkel gullring på venstre ringefinger tenker jeg også at vedkommende er gift/forlovet.

Anonymous poster hash: acdd6...f53
Skrevet

Gutter ser da etter ringer også. Dersom en kvinne har ring på fingeren tar jeg det for gitt at hun er opptatt, det gjelder de aller fleste kompisene mine også... Så dersom du ønsker at menn skal ta kontakt i sjekkesammenheng bør du ta av deg ringen...

Jøss! Gjelder det alle type ringer?!

(kan skjønne at glatte, enkle gull/sølvringer uten sten kan bli oppfattet som giftering men....)

• Liker 2
Skrevet

Nei, det har jeg ikke tenkt på en gang, jeg går med ringer fordi det er et fint assesoar...

• Liker 2
Skrevet

Når jeg var singel gikk jeg med ringer som det passet meg. Det gjør jeg jo fortsatt selvsagt. Og jeg er fortsatt ikke forlovet/gift. Men om en ring skulle få andre til og tro jeg var opptatt så ville det jo allikevel ikke vært feil. Har tenkt å beholde typen jeg ;)

Gjest heihade
Skrevet

Jeg er singel og har to ringer jeg alltid går med da de er fine gaver jeg har fått. En ring som lett kan se ut som en giftering på venstre ringefinger og en litt annerledes gullring på langefingeren på samme hånd.

Skulle ikke forundre meg om noen tolker det som at jeg er opptatt. Samtidig vet jeg at noen har sagt at det ikke ser sånn ut lengre siden jeg har to ringer like ved hverandre.

Uansett bryr jeg meg ikke. Ser ikke etter kjæreste for øyeblikket, og liker å være den som tar initiativ selv. Om jeg skremmer vekk noen kan det bare være positivt for meg.

Skrevet (endret)

Er det alle typer ringer du henviser til her, eller de som sitter på høyrehånden, og kan ligne en giftering?

Hvis du derimot mener ringer generelt; Kødder du?!! :skratte:

(Edit;)

Endret av Cordelia
Skrevet

Nei, jeg går med ringer fordi jeg liker det og fordi det får hendene mine til å se bedre ut. (Synes jeg selv i allfall.) Har brukt ringer i hele mitt voksne liv faktisk. Det startet med "arveringer" etter mine bestemødre. Etterhvert er de parkert i smykkeskrinet og erstattet av andre ringer og faktisk bruker jeg nå en enstens diamantring på høyre hånd. Fordi jeg liker den.

(Men den kan sikkert forveksles med en forlovelsesring for folk som ikke kjenner meg. :fnise:)

• Liker 1
Skrevet

Hiver meg på her. Er jo nervepirrende å ta kontakt med ei dame i utgangspunktet, så hvis hun ikke har noen ring ser jeg ihvertfall litt lysere på saken. Dersom hun har det vil pessimismen fort overbevise meg om at hun antakeligvis er opptatt - noe som lett fører til at jeg slår en strek over hele fremstøtet.

For oss over tredve er jo det at dama er opptatt overveiende sannsynlig, så dersom bruk av ring hadde vært ensbetydende med at hun var opptatt ville det jo gjort ting vesentlig enklere. Hvor mange ganger har jeg ikke mannet meg opp bare for å finne ut at dama er opptatt? Det er jo nedtur. Bruk ring om dere er opptatt, ellers ikke. Var ikke formidlingen til øverigheten litt av poenget med konseptet giftering i utgangspunktet...?

• Liker 1
Skrevet

Hiver meg på her. Er jo nervepirrende å ta kontakt med ei dame i utgangspunktet, så hvis hun ikke har noen ring ser jeg ihvertfall litt lysere på saken. Dersom hun har det vil pessimismen fort overbevise meg om at hun antakeligvis er opptatt - noe som lett fører til at jeg slår en strek over hele fremstøtet.

For oss over tredve er jo det at dama er opptatt overveiende sannsynlig, så dersom bruk av ring hadde vært ensbetydende med at hun var opptatt ville det jo gjort ting vesentlig enklere. Hvor mange ganger har jeg ikke mannet meg opp bare for å finne ut at dama er opptatt? Det er jo nedtur. Bruk ring om dere er opptatt, ellers ikke. Var ikke formidlingen til øverigheten litt av poenget med konseptet giftering i utgangspunktet...?

Bare av rein nysgjerrighet, alle ringer? på begge hender, og samme hvilken finger?

Jeg har ærlig talt aldri tenkt over det i det hele tatt når jeg var singel...

Skrevet

Jeg har ring på begge ringfingrene, blir likevel sjekket opp i ny og ne. Så jeg var overbevist om at gutter ikke sjekker etter ringer ;)

Skrevet

Bare av rein nysgjerrighet, alle ringer? på begge hender, og samme hvilken finger?

Jeg har ærlig talt aldri tenkt over det i det hele tatt når jeg var singel...

Mange menn er vel ikke helt inne på reglene knyttet til hvilken hånd gifteringen skal være på - dessuten gjør jo folk begge deler. Men de fleste ringer som skal symbolisere noe er vel tradisjonelt sett på ringfingeren, så dersom en som singel likevel skal ha ring, unngå ihvertfall den da.

Skrevet (endret)

Mange menn er vel ikke helt inne på reglene knyttet til hvilken hånd gifteringen skal være på - dessuten gjør jo folk begge deler. Men de fleste ringer som skal symbolisere noe er vel tradisjonelt sett på ringfingeren, så dersom en som singel likevel skal ha ring, unngå ihvertfall den da.

vel hvilken hånd kommer jo an på nasjonaliteten til den som har den på, så det kan jeg fint forstå. Går helt i surr selv jeg. Selv om jeg vet at jeg som norsk skal ha den på høyre ringfinger tradisjonelt sett ;)

Pr idag går jeg med en "historisk" (kopi av en ring fra et arkeologisk funn) ring i sølv på venstre ringfinger, ikke slått meg at den kan tolkes som et symbol på at jeg er "ring opptatt". Men det gjør jo forsåvidt ikke noe nå, for jeg har en kjæreste - vi er bare ikke der.

red: men takk for dine betraktninger :)

Endret av AUG---UAG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...