Gå til innhold

Hadde jeg et slag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, skal snart til legen :P

For 9 dager siden hadde jeg en kald, isende følelse i høyrearmen. Dagen etter hadde jeg et gruusomt trykk bak øynene så jeg sovnet av ren utmattelse. Var borte da jeg våkna men var snøvlete i talen og rar i hodet frem til dagen etter. Kan jeg ha hatt et slag eller høres det ut som migrene? Er frisk og fin nå, men litt svimmel, dog jeg har vært det i flere mnd!

Anonymous poster hash: 56b35...d53

Videoannonse
Annonse
Gjest Silverstream
Skrevet

Når du opplevde dette, prøvde du ut FAST-regelen?

Skrevet

Når du opplevde dette, prøvde du ut FAST-regelen?

Ja, gikk greit både å prate, se og bevege armene! Var det forferdelige trykket bak øynene som var skremmende.

Skrevet

Hvis man har mistanke om slag skal legen tilkalles med en gang ikke vente.

Anonymous poster hash: 1f908...15b
  • Liker 4
Skrevet

Hvis man har mistanke om slag skal legen tilkalles med en gang ikke vente.

Anonymous poster hash: 1f908...15b

Ja, men har slitt mye med hodepine og mye legebesøk hvor legen har bedt meg om å IKKE kontakte lege/legevakt, for å lære meg å tenke at det ikke er noe alvorlig..

Skrevet

Det var da tullete sagt av legen. Jeg ville byttet lege og troppa opp på legekontoret for en undersøkelse :)

At du har gått å vært svimmel i lang tid er da heller ikke behagelig. Du har vært uheldig med legen din, bytt!

Anonymous poster hash: 9cd6f...8c2
  • Liker 1
Skrevet

dustelege. er man redd for at noe er galt så ringen man lege uansett! Leger er flinke på å hysje ned ting, men du skal taes på alvor what so ever!!

Anonymous poster hash: 71ecf...06f
  • Liker 1
Skrevet

Hvis det var slag ville du nok ikke ha klart å skrevet dette.

Ved slag uten å få medesinsk behandling vil du ikke klare deg. Det er ikke uten grunn at man må til lege/sykehus så fort som mulig ved slag. Jo lenger det går etter et slag des verre blir skaden.

Men hadde jeg vært deg ville jeg ha oppsøkt lege ASAP. Trykk og unormal tale ++ er IKKE bra!

• Liker 1
Skrevet

Hvis det var slag ville du nok ikke ha klart å skrevet dette.

Ved slag uten å få medesinsk behandling vil du ikke klare deg. Det er ikke uten grunn at man må til lege/sykehus så fort som mulig ved slag. Jo lenger det går etter et slag des verre blir skaden.

Men hadde jeg vært deg ville jeg ha oppsøkt lege ASAP. Trykk og unormal tale ++ er IKKE bra!

Kan være det var en liten tia

Skrevet

Kan være det var en liten tia

Mener du ett lite slag? Isåfall kjenner jeg godt til e* som fikk et såkalt lite slag. H*n mistet all tale en god stund. Evnen til å gå måtte trenes opp igjen også.. Ett år etter har h*n fortsatt god vei igjen å gå før alt blir "normalt" igjen..

Får man slag og ikke kommer seg til lege tidsnok vil man ikke klare seg. Derfor er det veldig viktig med for eksempel FAST regelen. Jo fortere man kommet til behandlng, jo lettere blir skaden!

Det vil ikke si at det TS hadde ikke er alvorlig nok, men slag er det nok ikke.

Skrevet

Mener du ett lite slag? Isåfall kjenner jeg godt til e* som fikk et såkalt lite slag. H*n mistet all tale en god stund. Evnen til å gå måtte trenes opp igjen også.. Ett år etter har h*n fortsatt god vei igjen å gå før alt blir "normalt" igjen..

Får man slag og ikke kommer seg til lege tidsnok vil man ikke klare seg. Derfor er det veldig viktig med for eksempel FAST regelen. Jo fortere man kommet til behandlng, jo lettere blir skaden!

Det vil ikke si at det TS hadde ikke er alvorlig nok, men slag er det nok ikke.

Godt å høre, har ikke tørt å sove særlig siden, men føler meg som sagt mye bedre nå. Har fortsatt vondt i hodet, men mer utpå skallen som jeg tror kommer fra nakken. Tok en mr av hodet for en liten stund som var negativ, vært hos øre nese hals for å måle trykk, ekg og div blodprøver - alt negativt mtp svimmelheten som aldri går over. Men tror ikke den har noe med "slaget" å gjøre ettersom jeg hadde den lenge før det. Var også etter en VELDIG stressende periode det smalt den morgenen. Men takk for litt info, gjorde godt for en urolig sjel her i natten :) tenkte ikke det kunne være slag før jeg leste en artikkel i side2 om en ung jente som fikk slag og merket et vondt trykk bak øynene.

Skrevet

Godt å høre, har ikke tørt å sove særlig siden, men føler meg som sagt mye bedre nå. Har fortsatt vondt i hodet, men mer utpå skallen som jeg tror kommer fra nakken. Tok en mr av hodet for en liten stund som var negativ, vært hos øre nese hals for å måle trykk, ekg og div blodprøver - alt negativt mtp svimmelheten som aldri går over. Men tror ikke den har noe med "slaget" å gjøre ettersom jeg hadde den lenge før det. Var også etter en VELDIG stressende periode det smalt den morgenen. Men takk for litt info, gjorde godt for en urolig sjel her i natten :) tenkte ikke det kunne være slag før jeg leste en artikkel i side2 om en ung jente som fikk slag og merket et vondt trykk bak øynene.

Anonymous poster hash: 56b35...d53 [/acronD

Fikk du noen lammelser?

Det er jo tydelig noe som ikke er som det er. Stress kan ha de utroligste symtomer, men jeg syntes ikke man skal godta "det er bare stress" diagnosen.

Fint du har tatt MR og EKG + div andre tester. Set utelukker en del :)

Migrene kan også være ganske heftige saker. Det er ikke "bare" sterk hodepine. Tror kanskje det kan være årsaken.? Om ikke fastlegen din er interisert nok i din helse, bytt!

Ingen god lege ber en pasient med smerter om å ikke ta kontakt for å lære seg at det ikke er alvorlig.. Helt utrolig..

Skrevet

Fikk du noen lammelser?

Det er jo tydelig noe som ikke er som det er. Stress kan ha de utroligste symtomer, men jeg syntes ikke man skal godta "det er bare stress" diagnosen.

Fint du har tatt MR og EKG + div andre tester. Set utelukker en del :)

Migrene kan også være ganske heftige saker. Det er ikke "bare" sterk hodepine. Tror kanskje det kan være årsaken.? Om ikke fastlegen din er interisert nok i din helse, bytt!

Ingen god lege ber en pasient med smerter om å ikke ta kontakt for å lære seg at det ikke er alvorlig.. Helt utrolig..

Nei, ingen lammelser men har hatt smerter i venstre benet i hele dag (neppe noe med det å gjøre). Skjønner ikke hva som går av kroppen min. Skal ta opp alt med legen neste gang, er jo litt rart at jeg er oppfordret til det ja, men hun stusser over at jeg har vondt på så mange steder og går ut ifra at alt er stressplager. Må nesten bytte om jeg ikke blir tatt seriøst ved neste besøk, orker ikke ha det sånn lenger.. Takk så mye for svar :)

Skrevet

Slag var det ikke, for da går det ikke tilbake av seg selv. TIA (drypp) kan gi lammelser og utydelig tale, men går over innen 24 timer) Da skal lege/ambulanse ALLTID kontaktes.

Men det høres egentlig ut som et kraftig migrene anfall. At legen din sier du ikke skal kontakte han er jo hårreisende, bytt lege og få en second opinion.

Anonymous poster hash: 14fa6...5f1
Skrevet

jeg tenker kanskje at det kunne vært et migreneanfall. selv om du ikke har hatt det før (det har du ikke sagt noe om så vidt jeg har skjønt). jeg fikk plutselig et migrene anfall. jeg husker jeg satt på, skulle strekke meg etter papiret, også følte jeg at det ikke var armen min. og merket at jeg var kraftig svimmel. jeg gikk inn på stua og satte meg på dataen igjen, da jeg begynte å få prikker forann ansiktet. og følte meg veldig rar. og jeg viste godt hvordan et slag var (pårørende til slagpasient som gikk fint), og jeg tenkte ASAP på slag, og ble livredd. fikk kontaktet noen venner, som kontaktet legevakt, og vennene mine kjørte meg til legevakta. da var det heldigvis "bare" migrene. jeg fikk beskjed av legen at jeg handlet rett. for migrene kan ligne veldig på symptomer til slag. men ettersom jeg bare var 18, og frisk ellers. så var det veldig usansynlig. og ettersom jeg nesten var bra igjen når jeg kom til legen. så migrene kan også ligne veldig på slag. men jeg ville absolutt kontaktet lege om jeg var deg for å få det sjekket. sånn for second opinion

Anonymous poster hash: 64b02...f66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...