Gå til innhold

Tale i begravelse til mor eller far.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av datter/sønn i 20årene..

Hva er vanlig å skrive om i slike taler?

Når nokså unge folk dør, er det litt annerledes enn om den som er død var 102 år og mett av dage liksom...

Finnes det noen nettsider med "taleoppskrift".

Vil finne på ting å skrive helt selv såklart, men aner ikke hva som passer seg og ikke i slike taler.

Har ikke vært i begravelse siden jeg var 12 år, og fulgte ikke særlig med på hva som ble sagt.



Anonymous poster hash: d2311...749
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Først av alt: kondolerer med tapet av din forelder.

Som barn har vi mye å takke våre foreldre for. De har gitt oss alt i livet. For de fleste er forholdet mellom barn og foreldre godt og sunt og da er det naturlig å takke for tålmodigheten som ble vist når man skulle lære, eller beklage de våkenetter man har skapt. Man kan også takke de som har vårt tilstede i foreldrenes liv for støtte og vennskap.

Det kan være vanskelig å finne ordene, men kanskje du kan lese et dikt eller noe lignende som setter ord på dine følelser? Personlig synes jeg "stop all the clocks ... " fra "fire bryllup og en gravferd" er noe av det fineste jeg har hørt. http://homepages.wmich.edu/~cooneys/poems/auden.stop.html

Jeg orket ikke selv å holde tale i min forelders begravelse - det ble for mye. Jeg synes det må bli ditt valg om du vil eller ikke. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, jeg føler med deg! Jeg holdt tale i pappas begravelse i fjor. Jeg er selv 20. Jeg skrev et brev noen dager i forveien. Jeg skrev ikke i fortellerform, men jeg forestilte meg at jeg hadde en siste sjanse til å prate med pappa så j3g skrev rett og slett ned alt jeg ville savne, hvor glad jeg var i han og hvor mye alle de små tingene vi hadde sammen betydde for meg. K

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...