Silfen Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Ja, er du en av disse som stimer i samlet flokk rundt noen som ligger nede og er skadet av en eller annen grunn? I så fall, hvorfor? Hva er tankegangen bak denne merkelige sammenstimingen? Bortsett fra at man er jævlig sensasjonslystne, altså. 3
fruBeist Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Jeg er så himla nysgjerrig Dessuten er det lite som slår god sosisalporr Endret 19. februar 2014 av fruBeist 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Prøver å få et kjapt overblikk over hva som skjer, men etter det så lar jeg være å glo. Det neste en skadet person trenger er iallefall ikke 100 mennesker som glor. Vet selv hvordan det er. Anonymous poster hash: 92115...40f 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Den popolære glogruppa. Jeg har stilt meg i glogruppe en gang den var på lang avstand fordi jeg håpet personen overlevde og så etter tegn fra legene. Så ikke selve personen da, men helikopter og sykebil. Endret 19. februar 2014 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Nei abolutt ikke! Anonymous poster hash: 37fe1...573 1
Kjempeliten Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Nei, kikker på mens jeg går forbi. Er jo nysgjerrig men kan jeg ikke hjelpe til så har jeg ikke noe der å gjøre. Men så har jeg aldri kommet over noe helt forferdelig eller noe kjemperart heller så vet ikke hvordan jeg hadde reagert da.
Silfen Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2014 Så en gjenopplivning på tv i dag, Bondai beach. Til og med små unger sto og glodde. Lurer på hvor hjernen til folk er.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Så en gjenopplivning på tv i dag, Bondai beach. Til og med små unger sto og glodde. Lurer på hvor hjernen til folk er. Jeg så den! Og reagerte veldig på at foreldre bare lot barna stå der å følge med. Skammet meg på deres vegne. Jeg ser kanskje bort for å se hva som skjer, om man kan hjelpe til. Men jeg ville ALDRI stått rundt på den måten. Kvalmt. Det er en grunn til at ambulansepersonell o.l gjerne prøver å få bort folk. At folk ikke skjønner det selv, sier litt om de. Anonymous poster hash: 59a96...26c
fargestift Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Jeg syntes det er respektløst å glo jeg.. Skal innrømme at jeg ser på mens jeg går forbi da. Kjenner noen som kjører etter politibil og ambulanse, det er jo litt i det flaueste laget syntes jeg.. 1
skyflakes Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 Utrykket "(...) er som å se på en trafikkulykke - man vil se bort men klarer det ikke" har vel oppstått for en grunn? Tror aldri jeg har vært vitne til noen ulykker, men kjenner jeg megselv rett så hadde jeg nok hatt en trang til å se på det som skjedde. Er ingen fan av verken skader, blod eller gørr, men det er vel et eller annet oppi nøtta som gjør at det blir så fryktelig spennende å følge med? 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 Det kan være veldig lærerikt å værer vitne til en ulykke, eller å glo som du sier. Det er verre med disse hypokonderne som skriker opp etter hjelp fordi de er sjokkskada, når sannheten er at de ikke engang var i nærheten av ulykken. Jeg ser etter om det er kommet hjelpepersonale til ulykkesstedet, og om de er der, går jeg videre fordi jeg ikke har noe å bidra med i situasjonen. Derfor vil jeg ikke dømme de som står og glor. De lærer kanskje noe av situasjonen som du ikke tenker over der du passerer dem og dømmer hardt. Anonymous poster hash: 02041...a91
Silfen Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2014 Vel, jeg dømmer dem glatt. For det er SÅ jævlig å ligge der og være såpass med at man føler sterkt ubehag ved at folk står og glor. Btdt. 2
Gjest Hyssingen Skrevet 19. februar 2014 #13 Skrevet 19. februar 2014 Glor ikke, prøver ihvertfall å unngå å se den som er skadet i det hele tatt, men ser helt klart på hva hjelpeapparatet gjør.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #14 Skrevet 19. februar 2014 Det kan være veldig lærerikt å værer vitne til en ulykke, eller å glo som du sier. Det er verre med disse hypokonderne som skriker opp etter hjelp fordi de er sjokkskada, når sannheten er at de ikke engang var i nærheten av ulykken. Jeg ser etter om det er kommet hjelpepersonale til ulykkesstedet, og om de er der, går jeg videre fordi jeg ikke har noe å bidra med i situasjonen. Derfor vil jeg ikke dømme de som står og glor. De lærer kanskje noe av situasjonen som du ikke tenker over der du passerer dem og dømmer hardt.Anonymous poster hash: 02041...a91 Tviler på at barn har noe logisk i den situasjonen å gjøre. Det samme ned folk man åpenlyst ser er der av nysgjerrighet. Anonymous poster hash: 59a96...26c 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #15 Skrevet 19. februar 2014 Vel, jeg dømmer dem glatt. For det er SÅ jævlig å ligge der og være såpass med at man føler sterkt ubehag ved at folk står og glor. Btdt. Enig. Og du som sier at det kan være lærerikt - er du seriøs? Da får du dra på førstehjelpskurs. Man ganer ikke på folk av den grunn. Folk ass! Anonymous poster hash: 59a96...26c 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #16 Skrevet 19. februar 2014 Tviler på at barn har noe logisk i den situasjonen å gjøre. Det samme ned folk man åpenlyst ser er der av nysgjerrighet.Anonymous poster hash: 59a96...26c Barn er nysgjerrige vesen, og de lærer fort. Og har de en voksen rundt seg som klarer å snakke med de om det de ser, jo bedre. Anonymous poster hash: 02041...a91 2
Silfen Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #17 Skrevet 19. februar 2014 Barn er nysgjerrige vesen, og de lærer fort. Og har de en voksen rundt seg som klarer å snakke med de om det de ser, jo bedre. Anonymous poster hash: 02041...a91 Du er faen meg ikke god. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #18 Skrevet 19. februar 2014 Enig. Og du som sier at det kan være lærerikt - er du seriøs? Da får du dra på førstehjelpskurs. Man ganer ikke på folk av den grunn. Folk ass!Anonymous poster hash: 59a96...26c Du skal huske på at de fleste som er mest effektive til å hjelpe i slike situasjoner har "glodd" i tidligere ulykker. Anonymous poster hash: 02041...a91 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #19 Skrevet 19. februar 2014 Du er faen meg ikke god. Tror du virkelig at det er til å unngå at barn får med seg ting i enkelte ulykker? Herregud Silfen, jeg trodde ikke du var så naiv. Anonymous poster hash: 02041...a91 6
Gjest Hyssingen Skrevet 19. februar 2014 #20 Skrevet 19. februar 2014 Nå er det jo forskjell på å glo og å glo da. Står jeg uansett i bilkøen som ble dannet, så ser jeg ut av vinduet på hva som foregår. Skjer noe utenfor leiligheten så står jeg i vinduet og ser på. Sitter jeg på utecafeèn rett ved, så ser jeg på da også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå