Gå til innhold

Studere språk i utlandet - noen erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg vurderer å studere spansk (evt. buisness engelsk) et halvt år til høsten. Har sett litt rundt, og det meste er jo litt dyrt. Så jeg lurer på om noen har erfaringer med hvordan det er å studere i utlandet gjennom en betalt organisasjon, f.eks. EF, atlantis eller lignende. Vurderer i første omgang sør-amerika.

Jeg lurer på noen ting:

1. Hvilken organisasjon reiste du med og var du fornøyd?

2. Hvor reiste du og vil du anbefale det stedet?

3. Hvordan var studentmiljøet - var det f.eks lett å bli kjent med folk, godt læringsmiljø osv.?

Anonymous poster hash: 6d63a...04b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale å gå på kurs for å studere business engelsk. Det er mye bedre å jobbe i et firma og lære språket gjennom praksis. Eventuelt kan man supplere med et generelt språkkurs, for nordmenn er ofte dårlige og slurvete i grammatikk.

Anonymous poster hash: 5c835...474
Skrevet

Jeg studerte språk i utlandet (Nederland), og ordnet alt selv. Søkte på studie, ordnet studenthybel etc, uten å være innmeldt i noen organisasjon. Det var kjempeenkelt, og kostet ingenting, bortsett fra semesteravgift på et par tusen i halvåret, og selvfølgelig hybelleien. Man MÅ ikke gå gjennom organisasjon!

Etterhvert ble jeg kjent med flere nordmenn her, de kom vel alle gjennom studentprogram som Erasmus etc. Men det går vel ikke hvis du tenker på Sør-Amerika/ et ikke-europeisk land.

Anonymous poster hash: d3db3...cad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...