Gå til innhold

Farlig føflekk? (bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Har hatt en føflenn en stund, har ikke tenkt så mye over det før mamma spørte i dag meg om jeg alltid hadde hatt den.

Legger ut bilde jeg; så kanskje noen kan si hva de synes? Jeg er 20.

http://bayimg.com/PAjEhaAfl

http://bayimg.com/pAjEiAAfL

Anonymous poster hash: 07229...e3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føflekk*** og når jeg mener jeg har hatt den en stund så har jeg bare aldri tenkt over den, eller om den er forandra. Så den har vel sikkert alltid vært der.

- ts

Skrevet

En føflekk under 5 mm er som regel ikke farlig, og at du er såpass ung minker risikoen enda mer, iallfall om du ikke griller deg i sola. Synes ikke den ser veldig gæren ut, jeg. Ta deg en tur til legen om du er bekymra.

Anonymous poster hash: 2a5d5...54c
Skrevet

om du har merket at den har forandret seg. om den er blitt større, mørkere eller noe. eller om den klør eller svir, så bør du kontakte legen. føflekker som forandrer seg eller plager deg bør du kontakte lege for, da det kan være noe muffens med den. eller om du er bekymret, så kan du kontakte legen og høre med h*n om hva legen trur, og eventuelt fjærne den :)

Skrevet

Hvis den alltid har sett slik ut, og den ikke gjør vondt/klør/blør, ville jeg ikke ha bekymret meg, men dersom den hadde gått fra å være jevn til sånn, ville jeg nok ha vært litt bekymret. Den ser ikke helt OK ut i mitt hode, da en føflekk i utgangspunktet skal være jevn i form og farge(ikke nødvendigvis, men som en slags generell regel), men som sagt, dersom den alltid har vært sånn er den helt sikkert ok.

Ville likevel ha fått den sjekket, for sikkerhetens skyld. Lykke til! :)

Skrevet

KG er ikke det samme som en lege. Få deg en legetime. Ingen her er kompetente til å vurdere dette ut fra et dårlig bilde.

Anonymous poster hash: 2cc20...266
Skrevet

KG er ikke det samme som en lege. Få deg en legetime. Ingen her er kompetente til å vurdere dette ut fra et dårlig bilde.

Visste den kom til å komme. Har aldri sagt det, men det er lov å spørre om noen har peiling. Det er vel det samme om jeg spør noen veninner eller om jeg spør KG hva de synes om den.

Takk for svar alle over. :)

• Liker 2
Skrevet

Visste den kom til å komme. Har aldri sagt det, men det er lov å spørre om noen har peiling. Det er vel det samme om jeg spør noen veninner eller om jeg spør KG hva de synes om den.

Takk for svar alle over. :)

Vel, heller ikke venninnene dine er kompetente til å uttale seg om føflekker.

Skrevet

Hvis den er rød og klør skal man gå til legen med en gang. Det jeg har fått beskjed om av min bestemor som har hatt føflekkreft tre ganger. (Hun liker å sole seg uten solkrem) :P

Anonymous poster hash: 805c7...abb

Skrevet

Folk kan da vel spørre fordi?

• Liker 1
Skrevet

Folk kan da vel spørre fordi?

Fordi? Hva mener du? Selv om?

Det er faktisk ikke lov å gi medisinske råd på KG, fordi forumet ikke kan kvalitetssikre de råd som blir gitt.

Skrevet

Du vet da heller ikke hva folk på KG jobber med. Det finnes nok både leger, sykepleiere, brannmenn, elektrikere her inne. Det er lov å spørre. Alle på KG er ikke folk uten jobb.

• Liker 2
Skrevet

Fordi? Hva mener du? Selv om?

Det er faktisk ikke lov å gi medisinske råd på KG, fordi forumet ikke kan kvalitetssikre de råd som blir gitt.

Medisinråd? Jeg spør om hva folk synes eller mener om en føflekk. Ikke hvor mange piller jeg bør ta.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fjernet en som så akkurat sånn ut på brystet mitt for noen år siden :laugh:

Var ufarlig da, den klødde ikke ellernoe, men du kan jo aldri være 100% sikker. Jeg ville bare fjerne den uansett for den var så stygg syntes jeg ..

Skrevet

Takk for svar folkens =)

Skrevet

Du vet da heller ikke hva folk på KG jobber med. Det finnes nok både leger, sykepleiere, brannmenn, elektrikere her inne. Det er lov å spørre. Alle på KG er ikke folk uten jobb.

Nei, men de gjør ikke moderatorene på KG heller. Derfor er det ikke lov å skrive at man er helsepersonell, det være seg lege, sykepleier etc.

Medisinråd? Jeg spør om hva folk synes eller mener om en føflekk. Ikke hvor mange piller jeg bør ta.

Det er forskjell på medisinråd og medisinke råd, men i denne sammenhengen går det for det samme. Du må gå til legen.

Skrevet

Dette ser ut som en third nipple.

Anonymous poster hash: 9637a...110
  • Liker 1
Skrevet

Dette ser ut som en third nipple.

Anonymous poster hash: 9637a...110

Haha, ler.

- TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...