AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Er en jente på snart 18 som skal ta laproskopi. Vet ikke enda dato for operasjon. Jeg har aldri operert før og aldri vært i narkose, og jeg vet at det er en veldig liten operasjon, men jeg er likevel bekymret. Jeg vet jo ikke om jeg våkner opp av narkosen igjen, selv om jeg vet at sjansene for å dø under narkose er mindre enn sjansen for å dø om jeg ferdes i trafikken. Virker også som at noen prøver å skremme meg med dette med operasjon, fordi de kanskje tror at jeg ikke skjønner at det er risikoer så de forteller at jeg kan oppleve fantomsmerter lenge etterpå, tarmslyng pga arrvev, sammenvoksninger og alt mulig. Dette gjør at jeg bare blir enda mer bekymret. Men jeg er mye hjemme fra skolen nå, kan nesten ikke være aktiv, sover utrolig dårlig med mindre jeg tar sterke smertestillende, kan ikke sitte på en stol eller stå i mer enn 15-30 min uten at jeg får så store smerter at jeg bare må sette meg ned i en sofa eller legge meg i senga, så jeg har selvsagt snakket mye med legen og vi er begge helt sikre på at nå er den kikhullsoperasjonen eneste løsningen (siden ikke p-piller hindrer endoen heller) Det blir jo uansett ikke noe stort inngrep siden eggstokker og livmor er helt friske og fine, men har endo under livmor da (kirurgen jeg var hos da jeg ble sendt fra legevakta til sykehuset for snart en måned siden trodde det var blod, men har ikke fått mensen så det er nok helt sikkert endometriose) Jeg er bare så bekymret og redd for alt nå.. Anonymous poster hash: 48035...09f
Ziphud Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Det er normalt å grue seg før man skal i narkose. Jeg har gjort det mange ganger og jeg har aldri opplevd noe skremmende. Helsepersonellet som jobber der er supervennlige og gjør alt de kan for at du ikke skal ha vondt eller være redd. Du vil føle deg trygg og i gode hender. Lykke til, tenk nå blir du frisk av det du sliter med
dillyduzit Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 En liten ting å være obs på, etter narkosen, prøv å ikke vær frekk til sykepleieren. Spis maten du får, om du får noe. Ellers merker du ingenting og det er ikke noe å grue seg til
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 En liten ting å være obs på, etter narkosen, prøv å ikke vær frekk til sykepleieren. Spis maten du får, om du får noe. Ellers merker du ingenting og det er ikke noe å grue seg til Jeg er aldri frekk, så det går nok bra håper jeg! Det er normalt å grue seg før man skal i narkose. Jeg har gjort det mange ganger og jeg har aldri opplevd noe skremmende. Helsepersonellet som jobber der er supervennlige og gjør alt de kan for at du ikke skal ha vondt eller være redd. Du vil føle deg trygg og i gode hender. Lykke til, tenk nå blir du frisk av det du sliter med Takk -TS Anonymous poster hash: 48035...09f
hopeful Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 du kan prøve å snakke med de på sykehuset når du kommer dit, om hva du er redd for, og fortelle hvordan du føler det. da vil de være obs på at du er bekymret, og ta hensyn til det. selv har jeg vær i narkose en gangfor mange år siden. pga en brist i ankelen. det eineste av ubehag jeg hadde etter opperasjonen var en enorm svimmelhet. men den varte bare i noen minutter akkurat etter at jeg hadde våknet. også var jeg veldig trøtt i noen dager etterpå. og litt smerter i opperasjonssåret. dette var da ikke samme opperasjon som du. men det var jo likevell narkose. skal også i narkose snart. om akkurat 5 uker. for å opperere foten igjen, og jeg gruer meg også. ikke til selve narkosen. men det før og etter. den hjelpesløsheten. og jeg må innrømme at etter at jeg drømte noe voldsomt i går natt om narkose og opprasjonen, så er jeg blitt veldig skremt. og gruer meg veldig til narkosen også. nå skal ikke jeg skremme deg med mine drømmer, det var jo bare en drøm. men jeg følte det var så ekte. og er redd det skjer i virkeligheten. hehe. masse. masse lykke til trådstarter. prøv å tenk på at du nå blir frisk. og forhåpentligvis så blir alle plagene dine borte nå. og du slipper å plages noe mer.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Er en jente på snart 18 som skal ta laproskopi. Vet ikke enda dato for operasjon. Jeg har aldri operert før og aldri vært i narkose, og jeg vet at det er en veldig liten operasjon, men jeg er likevel bekymret. Jeg vet jo ikke om jeg våkner opp av narkosen igjen, selv om jeg vet at sjansene for å dø under narkose er mindre enn sjansen for å dø om jeg ferdes i trafikken. Virker også som at noen prøver å skremme meg med dette med operasjon, fordi de kanskje tror at jeg ikke skjønner at det er risikoer så de forteller at jeg kan oppleve fantomsmerter lenge etterpå, tarmslyng pga arrvev, sammenvoksninger og alt mulig. Dette gjør at jeg bare blir enda mer bekymret. Men jeg er mye hjemme fra skolen nå, kan nesten ikke være aktiv, sover utrolig dårlig med mindre jeg tar sterke smertestillende, kan ikke sitte på en stol eller stå i mer enn 15-30 min uten at jeg får så store smerter at jeg bare må sette meg ned i en sofa eller legge meg i senga, så jeg har selvsagt snakket mye med legen og vi er begge helt sikre på at nå er den kikhullsoperasjonen eneste løsningen (siden ikke p-piller hindrer endoen heller) Det blir jo uansett ikke noe stort inngrep siden eggstokker og livmor er helt friske og fine, men har endo under livmor da (kirurgen jeg var hos da jeg ble sendt fra legevakta til sykehuset for snart en måned siden trodde det var blod, men har ikke fått mensen så det er nok helt sikkert endometriose) Jeg er bare så bekymret og redd for alt nå..Anonymous poster hash: 48035...09f De er pliktige å fortelle deg om risikoene, selv om de ikke er store. Ville bare si at jeg har hatt to lapraskopier og begge har gått veldig bra. Kan få litt smerter innimellom hvis tarmen presser på innvendig arr, litt som det kjennes ut når man har eggløsning. Det kommer nok til å gå helt fint :-)Anonymous poster hash: 0fc97...950
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå