AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Er nok ikke rett sted å spørre,men er bare ute etter noen tanker og meninger. Den dagen det blir aktuelt,skal jeg selvfølgelig rådføre meg med en lege:) Det har seg slik at jeg og samboer er i slutten av 20-årene,har vært sammen ca 10 år. Etterhvert vil det kanskje bli barn av dette her. MEN...han er ikke klar sier han. Fair enough,det er ikke jeg heller enda. Men jeg er ganske sikker på at en av grunnene til at han ikke er det,er pga en hjertefeil i familien hans. Han har mistet nære familiemedlemmer, og har virkelig følt lidelsen på kroppen. Han har ikke fått påvist noen ting såvidt jeg vet,men han er vel gjerne bærer av det. Jeg ser nå at søskenbarn og andre slektninger av han har startet familie eller skal gjøre det,så jeg vet ikke hvor alvorlig denne lidelsen er..mange av onklene og tantene hans har mer eller mindre en medfødt hjertefeil,men ikke noe som holder dem tilbake på noe vis. Jeg er ikke så inne på sånt,men tror det kalles Angina..? Et eller annet. Har googlet det før,men husker ikke helt i farten. Problemstillingen min er jo da; hva om han aldri kommer til å tørre å få barn med meg pga dette her? Siden han har opplevd mye trist iløpet av oppveksten sin..det har preget han så mye, å han vet sikkert at han er bærer av det..i den grad det er arvelig. Siden jeg mistenker dette, går jeg ofte noen runder med meg selv...tørr JEG? Når familien hans kommer med kommentarer om at vi må få barn snart,så virker det ikke som om at de har noen bekymringer. Kanskje det ikke er så stor sjangse for at vårt barn blir rammet? Man har jo ikke noe garanti for noen ting,det er jo 40 tusen andre ting som kan skje før en eventuell hjertefeil tenker jeg...Anonymous poster hash: 640f3...92f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå