Gå til innhold

Ned 30kg + i 2014

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tenkte å lage en tråd her for oss som har mer enn de "5 kiloene til overs".
Jeg trenger å gå ned 50kg og håper på å bli kvitt mesteparten iløpet av 2014 med trening og sunt kosthold.

Her kan vi motivere hverandre og dele tips og råd.

Jeg kan jo begynne... 1,68 høy og dagens vekt er 118kg.. husj :frown: jeg har veid 126, så har iallefall gått ned 8kg siden jul :sarkasme:

Anonymous poster hash: 9a15e...5ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, kan vel henge meg på da:P 1,68 høy og dagens vekt 94 kg... målet er ned til 70 kg... så lang vei.. :)

eg veide 84 men gikk opp 10 kg etter eg fikk meg type så kan vell si eg har levd godt et års tid.. huff ....

Anonymous poster hash: 66b39...ae8
Skrevet

Vil følge med på denne, men jeg skriver ikke mine vitale mål på det nåværende tidspunkt, siden jeg vifter med nicket her...lol.

Skrevet (endret)

Jeg skal ned nøyaktig 30 kg, så henger meg på her. 167 cm og 84 kg.

Lurte på å kjøpe meg sånn fitbit jeg har sett folk snakke om her for motivasjonens del :)

Endret av Mupsi
Skrevet

1. Hva gjør alle dere over her for å gå ned?

2. Trener dere?

3. Hvilket kosthold følger dere?

4. Hva savner dere mest fra tiden dere kunne spise hva dere ville? For min del er det sjokolade :(

5. Hvorfor/hvordan ble dere fete?

6. Når føler du deg absolutt mest jævlig?

Jeg er ei dundre på 98 kilo, mens mamma veier 46 kilo. VONDT gå rundt shoppe klær med henne :(

Anonymous poster hash: a076a...c7a

Skrevet

1. Prøver å trene MINST 3 ganger i uka og går tur en times tid hver kveld. Lager måltidsplaner og handler 1-2 ganger i uken, slik at det blir mindre impulskjøp, handler som regel på mandag alt jeg skal ha iløpet av uken, så handler jeg fredag inn til helgen, skal man for eksempel ha biffsalat, taco eller lignende, vil man jo gjerne ha ferske grønnsaker så langt det lar seg gjøre, i stedet for salat man kjøpte mandagen en uke i forveien. prøver å spise mange små måltider, slik at jeg ikke overspiser fordi jeg er skrubbsulten, og tar meg god tid når jeg spiser til å kjenne etter når jeg er tilfreds og ikke stappmett.

2. Ja trener på EVO i Tromsø noen ganger i uken og går turer nesten hver dag i 1-2 timer.

4. Pasta, potetgull, sjokolade... mye karbohydrater for å si det kort :P

5. Har alltid vært fet siden jeg var baby, alle på farsiden er fete, det vil si ALLE til og med søskenbarn. Har også laaang historie med diabetes både på mor og farsiden og jeg var så heldig å tilfeldigvis bli diagnostisert med diabetes i fjor.

6. Når jeg skal på noe og prøver ut "finklærne" i skapet og jeg ser fæl ut i alt :P

Tenker vi tar veiedag på mandager for de som vil delta? så skriver vi:

Høyde:
Startvekt:
Dagens vekt:
VR siden sist: -> vektreduksjon
Mål: (vekt)

så kan vi motivere hverandre underveis og dele tips og råd med hverandre :)

Skrevet

Uff... :hallo: Rekker opp hånda her og. Selv er jeg 180cm og veier rundt 120kg.
Første mål vil være å komme under 100kg, tenker at sluttmålet er rundt 75kg.

Kosthold er regulert og lagt om. Trener 3ganger i uka og rører meg minst 1t hver dag.

2. Trener dere?
Ja

Variert og sunt - litt av alt med måte. Faste måltider.

4. Hva savner dere mest fra tiden dere kunne spise hva dere ville?
Savner egentlig ingenting siden jeg spiser litt av alt. Men mengden er redusert betraktelig.

Har vært lubben i alle år, mye pga dårlig kosthold i oppveksten. Begynte ikke å spise frokost før jeg var godt voksen. I tenårene spiste jeg ett måltid per dag og ofte var det ''dårlig'' mat som ble servert.
I tillegg har jeg blitt utsatt for overgep, og sliter derfor med angst. Mye overspising og trøstespising.
Manglende døgnrytme - satt ofte oppe hele natta for å kunne handle kl 7, pga sosial angst.
Etter at jeg sluttet og røyke, dempet jeg suget med noe søtt og ble ''sukkeravhengig''.

Egentlig hele tiden, men mest ute blant andre folk. Spesielt ute blant unge folk. På shopping sammen med slanke venninner, i garderoben på treningssenteret osv...

Anonymous poster hash: 51160...a6e
Skrevet (endret)

2. Trener dere?

4. Hva savner dere mest fra tiden dere kunne spise hva dere ville? For min del er det sjokolade :(

Jeg er ei dundre på 98 kilo, mens mamma veier 46 kilo. VONDT gå rundt shoppe klær med henne :(Anonymous poster hash: a076a...c7a

1. Begynt å spise mindre porsjoner og prøver å spise mer jevnt utover dagen og ikke lite på dagen og masse på ettermiddag kveld slik at kroppen rekker å forbrenne kaloriene og ikke lagrer det som fett.

2. Går bare tur med hundene, har begynt å gå lengre turer som jeg vil fortsette med. Har tenkt å begynne å trene.

3. Vanlig kaloriredusert. Mindre karbohydrater.

4. Sjokolade. Men unner meg litt av og til ellers går det ikke.

5. Deprimert og spist altfor mye godteri på kvelden. Gjerne to store porsjoner til middag.

6. Når jeg står naken foran speilet og ser på dobbelthaken (eller trippelhaken) og den schwære magen :( og i badeland med badetøy på foran andre folk. (Skjer ikke ) ja og i prøverommet når jeg skal kjøpe klær. Går heller i hullete filler enn å gå å kjøpe nye klær. Hater klesstørrelsen jeg har nå.

Endret av Mupsi
Skrevet

Jeg registrerer alt jeg spiser så jeg ser kcalinnholdet. Holder meg på maks 1500 kcal om dagen. Planlegger middager og handler en gang i uken.
2. Trener dere?

Trener 3-4 ganger per uke, tung styrke og løping. Har investert i PT. Prøver også å bevege meg mer i hverdagen, så jeg går av bussen to holdeplasser før jobb på morningen så jeg får en liten tur.

Ingen spesiell diett. Spiser litt av alt med måte. Normalt sunt kosthold.
4. Hva savner dere mest fra tiden dere kunne spise hva dere ville?

Pizza/kebab/pommefrites/burger/chips. Altså alt som er fett og salt og superusunt.

For mye mat og lite bevegelse. La på meg mye etter jeg fikk samboer.

Når jeg skal handle klær og på stranda i bikini.

Jeg veide 126kg før jeg bestemte meg for å gjøre noe med det i høst. Nå er jeg nede på 110kg. 174cm

Anonymous poster hash: 47626...e50
Skrevet

2. Trener dere?

Jeg er ei dundre på 98 kilo, mens mamma veier 46 kilo. VONDT gå rundt shoppe klær med henne :(

1. Prøver å spise mindre, sunnere, og drikke mer vann.

2. Ja. Prøver å trene hver dag, med unntak av helgene.

3. Ikke noe spesielt, prøver å spise færre kalorier. Og da i form av frukt og grønt, helst.

4. Sjokolade av forskjellig slag. Mest marsipansjokolade.

5. Det begynte med et svangerskap... Gikk opp 20 kg, klarte aldri å gå ned igjen, og mistet vel egentlig motivasjonen til å fortsette å prøve.

6. Hver gang jeg av en eller annen grunn blir minnet om at jeg har en kropp... =/

Skrevet

Flere?

Skrevet

Hei. 164 og 85 kilo her. Skal ned 20 kilo til, men har på mitt største veid 145 kilo, så jeg blir med likevel, siden jeg mener vi er i samme båt.

Jeg ligger i moderat kaloriunderskudd, tenker sunne matvarer og kvalitet, er bevisst på at det er livsstilsendring, gir ikke opp om det går tregt i perioder, er snill mot meg selv underveis. Jeg har til nå brukt, og regner med å fortsatt bruke, lang tid.
2. Trener dere?

Jeg mosjonerer.

Jeg spiser det meste, men har kuttet raske karbohydrater, begrenset meg på hyppighet og mengde når det gjelder usunne varer. Lager mat fra bunnen og setter pris på matlaging.
4. Hva savner dere mest fra tiden dere kunne spise hva dere ville? Faktisk ikke en dritt.
5. Hvorfor/hvordan ble dere fete? Spiseforstyrrelse over lang tid. Kiloene må likevel av, åkke som. ;)

Det var ikke et spørsmål som er motiverende for min del. Kan se at det motiverer andre. Svaret må bli når jeg ser bilder av meg selv på mitt største og husker hvor fælt det var.

Anonymous poster hash: 44eb1...695
Skrevet

Hei! Jeg vil gjerne ned 25 kg, håper jeg kan være med her likevel ;)

Jeg startet mitt nye og sunnere liv for 6.5 uke siden og har gått ned 10 kg hittil.

15 kg igjen :) Jeg aner ikke hva jeg veier, jeg har en sånn motivasjonsvekt som kun sier hva jeg har gått ned...ikke hva jeg veier. Men jeg har aldri aldri vært så feit som nå. Jeg synes det er fryktelig å ikke passe inn i bukser på de store kleskjedene som feks H&M...må over på "stor" serien dem... Ittilegg er jeg mye syk og sliter mye med migrene. Kroppen skriker etter 5 år med konstant junkfood!

Vi snakker grandis 4 ganger i uka, burger og kebab resten.

2. Trener dere?

1. Jeg har sluttet å kjøpe fastfood, og lager sunn mat fra bunn hver dag

2. Jeg går tur med hundene ca 2 timer hver dag

3. Spiser sunt og variert, masse grønnsaker...lite fett og raske karbs

4. Jeg savner følelsen av å være stapp mett på feit mat...Savner å sitte i sofaen og kose meg med masse digg.. savner følelsen av kos :(

5. Har vært mye deprimert.. mye trøstespising, hadde ikke overskudd til å ta tak i problemet

6. Når jeg ser film eller bilder av meg selv.... da plutselig går det opp for meg hvor jævelig jeg ser ut.

Skrevet

Hei! Jeg vil gjerne ned 25 kg, håper jeg kan være med her likevel ;)

Jeg startet mitt nye og sunnere liv for 6.5 uke siden og har gått ned 10 kg hittil.

15 kg igjen :) Jeg aner ikke hva jeg veier, jeg har en sånn motivasjonsvekt som kun sier hva jeg har gått ned...ikke hva jeg veier. Men jeg har aldri aldri vært så feit som nå. Jeg synes det er fryktelig å ikke passe inn i bukser på de store kleskjedene som feks H&M...må over på "stor" serien dem... Ittilegg er jeg mye syk og sliter mye med migrene. Kroppen skriker etter 5 år med konstant junkfood!

Vi snakker grandis 4 ganger i uka, burger og kebab resten.

2. Trener dere?

1. Jeg har sluttet å kjøpe fastfood, og lager sunn mat fra bunn hver dag

2. Jeg går tur med hundene ca 2 timer hver dag

3. Spiser sunt og variert, masse grønnsaker...lite fett og raske karbs

4. Jeg savner følelsen av å være stapp mett på feit mat...Savner å sitte i sofaen og kose meg med masse digg.. savner følelsen av kos :(

5. Har vært mye deprimert.. mye trøstespising, hadde ikke overskudd til å ta tak i problemet

6. Når jeg ser film eller bilder av meg selv.... da plutselig går det opp for meg hvor jævelig jeg ser ut.

WOW! Syk bra vektreduksjon! Du burde være superstolt! kjempebra! :D

Skrevet

WOW! Syk bra vektreduksjon! Du burde være superstolt! kjempebra! :D

Tusen takk :) Veldig stolt! Det er så deilig å kjenne at buksene begynner å henge..

Gleder meg til fortsettelsen :D

Skrevet

Hei! Jeg melder meg inn her også! Er 174 og 108,1 kg.Vil også bruke 2014 til å få en slankere kropp. Målet mitt er å nå 70 kg.

1. Kuttet ut dårlig mat som junk og snop.

2. Går turer og folger treningsvideoer hjemme. Masse bra på Youtube!

3. Spiser ca hver 3 time.Følger et karboredusert kosthold med mye grønnsaker og rent kjøtt, fisk, egg, linser og bønner istedet for poteter.

4. Savner ingenting av " den gamle " maten. Har byttet ut chps og sjokolade, brus etc med sunnere varianter.

5. Mye sukker og fett og et ganske stillesittende liv.

6. Når jeg handler klær. Det er deprimerende.

God ide å veie seg hver mandag. Blir rene slankekrigen dette! Har sett mange av de programmene og det var imponerende å se hva de fikk til! Skulle gjerne hatt en PT som pisket meg rundt, men det har jeg ikke råd til nå. Får bare stå på det jeg klarer selv og håper vi kan inspirere hverandre!

Anonymous poster hash: 43f30...57a
Skrevet

Synes dette er motiverende :) stå på

Skrevet

Flere?

Skrevet

Hei!

Kanskje jeg misforstod eller blandet denne tråden med en annen tråd her inne om slanking. Har fått det for meg at vi skulle rapportere vekt her hver mandag. Jeg er veldig interessert i en aktiv tråd der alle som virkelig er engasjert og vil ned i vekt følger med gode råd, spørsmål og forteller om hvordan dagene går. Jeg trenger støtte fra andre føler jeg, tross alt er det ikke " bare" 5 kg ned vi har å hanskes med.

Men jeg vil også støtte andre om noen trenger det , for ikke alle dager er like gode/lette. Alle har vel noe som andre kan ha nytte av i denne prossessen. Jeg får begynne med hva vekten min viser i dag da og håper andre vil dele også?

Vekt mandag 24 februar: 106,7 kg. Det er ganske nice, for jeg veide 108,1 forrige uke, så da må jeg gjøre noe riktig da. Jippi, synes det var en bra begynnelse om jeg skal si det selv. Stå på dere andre også! :danse:

Anonymous poster hash: 43f30...57a
Skrevet

Jeg er med! Skal ned 50 kg i det lange løp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...