Gå til innhold

Skifte punktert dekk?


Gjest Soley

Anbefalte innlegg

Hei, for noen dager siden møtte jeg en voksen mann rundt 30 års alderen. jeg stanset for å spørre om han trengte hjelp, han hadde punktert hjulet. Jeg spurte han om han har ring Naf, han svarte meg med "jeg ringte mamma"... med andre ord han viste ikke hvordan man skifter dekk... så jeg hjalp han med det og han ble glad og ville betale meg... men jeg tar jo ikke imot penger for det, herregud da man kan vel hjelpe uten å få betalt. Uansett han takket mye og lært hvordan man skifter dekk.

Men da spørr jeg meg selv, hvorfor lærer ikke folk seg det? er det fordi foreldrene ikke gidder å skifte dekk for å vise ungene hvordan man gjør det? Burde ikke trafikkskolen lære dem det?

Sier jo ikke at ingen vet hvordan man skifter dekk, sikker mange som gjør det.
Hva mener dere om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du reagert på samme måte om det hadde vært en dame som ikke kunne skifte dekk?

Ellers er jeg enig med deg i at alle burde kunne dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare får å avklare: Han punkterte dekk og dere skiftet hjul! Du har vel ikke skiftet dekk på hjulet hans?



Anonymous poster hash: 0a315...910
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare får å avklare: Han punkterte dekk og dere skiftet hjul! Du har vel ikke skiftet dekk på hjulet hans?

Anonymous poster hash: 0a315...910

Dette skjønte jeg ikke helt, uansett jeg skiftet dekket hans.

PS: hjul, dekk what ever...

Hadde du reagert på samme måte om det hadde vært en dame som ikke kunne skifte dekk?

Ellers er jeg enig med deg i at alle burde kunne dette.

Jeg reagerte vel ikke på noe frekt måte? og hadde ikke hatt noe å si om det hadde vært en jente eller gutt, poenget er det at som du sier alle burde lære seg det. Å punge dekket er normal og det hender sikkert med noen en gang i blant.

Endret av Soley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det bør være obligatorisk å vite hvordan man skifter hjul når man har lappen.

Når det er sagt ble jeg stående jækla fast sist jeg punkterte, ettersom min kjære samboer (som var den som hadde vært grei og lagt om ved forrige hjulskifte) hadde stukket av med jekken og mente det var lurt å ha den i garasjen istedet :rolleyes:



Anonymous poster hash: cb5ab...8f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, å vite hvordan betyr ikke nødvendigvis at man klarer å gjøre jobben. Jeg har f.eks. et innisatans stort og tungt hundebur i bagasjerommet, og det er for tungt til at jeg klarer å buksere det ut av bilen for å få tak i reservehjulet. Min mor har dårlig skuldre og stor bil, så hennes reservehjul er for tungt til at hun klarer å håndtere det. Begge vi to ville dermed vært svært lykkelig om du stoppet og hjalp til littegrann :takke: (Jeg skulle klart selve skiftet selv, bare jeg fikk hjelp med det hundeburet først.)



Anonymous poster hash: cb5ab...8f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, å vite hvordan betyr ikke nødvendigvis at man klarer å gjøre jobben. Jeg har f.eks. et innisatans stort og tungt hundebur i bagasjerommet, og det er for tungt til at jeg klarer å buksere det ut av bilen for å få tak i reservehjulet. Min mor har dårlig skuldre og stor bil, så hennes reservehjul er for tungt til at hun klarer å håndtere det. Begge vi to ville dermed vært svært lykkelig om du stoppet og hjalp til littegrann :takke: (Jeg skulle klart selve skiftet selv, bare jeg fikk hjelp med det hundeburet først.)

Anonymous poster hash: cb5ab...8f7

haha, så klart skal jeg hjelpe deg om jeg møter på deg :D

Nei men det er ikke noe kult å vente på naf kl 11 på natta... ikke i min tilfelle men du skjønner hva jeg mener :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall med meg en slik boks med dekkskum :) Det er i alle fall en litt kjappere løsning enn å måtte drasse med seg jekk og reservehjul til alle tider.. Har fått bruk for det en gang utrolig nok, det funka igrunn ganske greit på et lite hull. Det er jo bare en midlertidig løsning da såklart :P

Litt verre om man får sprekk i sida på dekket f eks..

Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke blir lært opp til å skifte et hjul når de får seg bil.. Det er jo egentlig noe av det enkleste man kan gjøre på en bil :fnise: Og et hjul veier ikke så mye at en normal frisk person ikke klarer å løfte det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall med meg en slik boks med dekkskum :) Det er i alle fall en litt kjappere løsning enn å måtte drasse med seg jekk og reservehjul til alle tider.. Har fått bruk for det en gang utrolig nok, det funka igrunn ganske greit på et lite hull. Det er jo bare en midlertidig løsning da såklart :P

Litt verre om man får sprekk i sida på dekket f eks..

Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke blir lært opp til å skifte et hjul når de får seg bil.. Det er jo egentlig noe av det enkleste man kan gjøre på en bil :fnise: Og et hjul veier ikke så mye at en normal frisk person ikke klarer å løfte det..

Enig :D

Anonymous poster hash: 4b1ca...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...