AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Har vært til legen og måtte ta en prøve med avføring fortest mulig, pluss følge en matplan i 4 dager først før jeg kunne begynne på avføringsprøve nr 2 der man bruker en papprense til å gni noe avføring på noen firkanter i papp.Som deretter skal limes over med tynn plast og leveres inn etter 3 avføringer. Den første bare stappet jeg inni glasset med en finger (vet det er ekkelt ) Men har det noe å si at jeg kom i berøring med fingrene i avføringen, før jeg fikk det i glasset?? Og det som er , er at jeg ikke kan spise så mye melkeprodukter. Men jeg er jo så glad i sjokolade, hvitost og is. Men det stod at jeg kun kunne spise moderat av dette og ligge unna helt rødt kjøtt. Noen som har erfaring fra disse prøvene og hvor mye er moderat? Anonymous poster hash: d1b52...bf4
solan123 Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Hvis det er blod i avføring du skal sjekke holder det med en klump. Glasset trenger ikke å være halvfullt en gang. Hvis du derimot skal ha flere undersøkelser som tarmbakterier og parasitter bør det være mer, men da hadde du nok fått med flere glass også. Har nok ikke noe å si at du brukte fingrene.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Hvis det er blod i avføring du skal sjekke holder det med en klump. Glasset trenger ikke å være halvfullt en gang. Hvis du derimot skal ha flere undersøkelser som tarmbakterier og parasitter bør det være mer, men da hadde du nok fått med flere glass også. Har nok ikke noe å si at du brukte fingrene. Nei jeg vet ikke hva de skulle sjekke på den første prøven. Men tror de andre avføringsprøvene jeg skulle ta, var de der for å se om de finner blodspor.Pakken ser slik ut https://www.google.no/search?q=avf%C3%B8ringspr%C3%B8ver&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=AqwDU_OnD8PQygPasoCAAg&ved=0CAoQ_AUoAg&biw=1600&bih=775#facrc=_&imgdii=_&imgrc=jPlLMBBGHVvL1M%253A%3BPv_CWpsk6S2PrM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.testselv.no%252Fcontent%252Fproduct%252Fcontent_bilde.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Ftrudeipraksis.blogspot.com%252F2010%252F11%252Ftirsdag-16november.html%3B320%3B239 Anonymous poster hash: d1b52...bf4
rox Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Tror ikke det har noe å si at du brukte fingeren, så lenge du var ren og godt skrubbet... Men det er vel en grunn til at glasset har en skje i lokket, for å si det sånn. Moderat menge melkeprodukter er ikke en diger plate Freia og en halv liter is hver dag. Maks et måltid om dagen med melkeprodukter og et par biter melkesjokolade er moderat mengde i mine øyne. Bruk skjønn? Du kan sikkert spise litt hvitost på skiva både morgen og kveld, men da kan du ikke spise sjokolade og is. Det bør vel uansett ikke inngå som hverdagsmat
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Tror ikke det har noe å si at du brukte fingeren, så lenge du var ren og godt skrubbet... Men det er vel en grunn til at glasset har en skje i lokket, for å si det sånn. Moderat menge melkeprodukter er ikke en diger plate Freia og en halv liter is hver dag. Maks et måltid om dagen med melkeprodukter og et par biter melkesjokolade er moderat mengde i mine øyne. Bruk skjønn? Du kan sikkert spise litt hvitost på skiva både morgen og kveld, men da kan du ikke spise sjokolade og is. Det bør vel uansett ikke inngå som hverdagsmat Fulgte ikke med noen skje hos meg, derfor jeg valgte å bruke fingeren. Bare vasket meg vanlig før og selvsagt etter på hendene. Har det noe å si tror du ? Nei jeg tenkte mer i helgen, om det skader å spise en stor skål med is og noen sjokoladebiter? Kun på lørdag? De andre dagene spiser jeg bare kun et måltid med kanskje noen skiver ost til Anonymous poster hash: d1b52...bf4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå