Kara W Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Jeg bruker wordpress for å lage blogg på eget domene. Etter at jeg oppdaterte wordpress sist får jeg ikke lenger til å legge til eller editere bilder i innleggene mine. Det skjer ingenting om jeg trykker på "Legg til media". Jeg kan heller ikke editere i text, kun visuelt. Dersom jeg går inn på et eksisterende vindu og prøver å editere bildet får jeg en pop-up, men den er helt blank. Jeg har prøvd på ulike maskiner med ulike nettlesere og versjoner av Windows, og har samme problem alle steder. Det er forøvrig et halvt år siden siste jeg gjorde noe mer bloggen, så vet ikke helt når problemene oppsto. Har noen forslag til hva jeg kan gjøre?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Det var rart! Har ingen problemer med min wordpress-blogg. Får du ikke lastet opp bilder om du går via menyen på siden heller, altså ikke direkte til mediabiblioteket via innlegg? Anonymous poster hash: e9535...678
Lea2 Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Har du oppdatert Wordpress? Eller har du en gammel versjon? Kontrollpanelet skal gi deg et alternativ om å reinstallere også om du har den siste versjonen.
Kara W Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2014 Jeg kan laste opp bilder til mediabiblioteket, om det er det du mener, men jeg får dem ikke inn i inlegget. Jeg kan heller ikke lage linker i innlegget. Igjen skjer det ingenting om jeg klikker på linke-knappen. De andre knappene, som uthevet og understreket skrift ser ut til å fungere som normalt.
Kara W Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2014 Jeg har siste versjon. Det er tilbud om å oppgradere til WordPress 3.8.1–nb_NO, men den feiler hvis jeg prøver.
Lea2 Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Det høres ut som noe er feil med installasjonen din. Et alternativ er å bruke FTP og legge inn nye filer manuelt. En mappe om gangen og bare wordpressfiler. Ta backup først om du kan. Men jeg tror absolutt at du bør installere på nytt. Edit: Og du har ikke siste versjon om du kan oppdatere til en nyere. Endret 18. februar 2014 av Lea2
Kara W Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2014 Jeg har ny laptopp, så det har sikkert skjedd noe i oppdateringen der. Jeg har versjon 3.8.1, som det står at er den siste versjonen, og at den nye bare er oppdatering av språket. Jeg får se om jeg klarer å oppdatere manuelt.
Lea2 Skrevet 18. februar 2014 #8 Skrevet 18. februar 2014 Noe har sikkert gått galt med oppdateringen. Jeg er ikke sikker på hvilke filer det kan være feil med, men prøv å laste ned zip-filen, åpne den og gå inn på FTP. Ta først filene som ikke ligger i mapper. Slett noen få og last opp disse på nytt fra mappen på harddisken din. Test om problemet er løst. Hvis ikke tar du noen få til. Ettersom du har den siste versjonen skal det ikke være noe trøbbel sånn sett.
Kara W Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #9 Skrevet 18. februar 2014 Jeg er ca halvveis i å kopiere opp filene på nytt, og så langt har jeg ikke hatt noen flaks. De filene som ligger i wp-admin/js for jeg dog ikke skrevet over. Her feiler det hvis jeg prøver å laste opp nye filer. Vet du hva slags filer dette er? Kan jeg ev slette de eksisterende og legge inn de nye? Så langt har jeg bare skrevet over.
Lea2 Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 js = javascript og ja, du kan slette filene og legge inn nye. Eller slette hele den mappa og dra inn den nye mappa.
Kara W Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 19. februar 2014 Takk for hjelpen så langt! Håper du ikke har noe imot at jeg spør litt til. Jeg har gått igjennom alle filene, og så vidt jeg kan se er det kun .js-filene som ikke har oppdatert seg. Jeg har prøvd å både slette og å endre navn på filene, men jeg får access denied, eller lignende. Har prøvd både via ftp-programmet og ved å logge meg inn på serveren. Jeg antar derfor at det er her problemet ligger på en eller annen måte. Har du flere forslag til hva jeg kan prøve?
Lea2 Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 Er ganske sikker på at det er her feilen ligger. Men vanskelig å si hva du kan gjøre for å fikse det. Kanskje ta kontakt med hosten (de som leier ut webhotellet) og høre om de kan hjelpe deg?
Kara W Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #13 Skrevet 20. februar 2014 Nå har jeg fått oppdatert alle filene, og så oppdatert en ekstra gang fra inni Wordpress, så alt skal være riktig nå. Jeg får fortsatt ikke lagt til og editert bilder, men har fått til at jeg kan editere i html. Da får jeg ihvertfall lagt til bilder, selv om det er en klønete og tidskrevende måte å gjøre det på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå