Gå til innhold

Meldte ifra om mulig trygdesvindel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har meldt min ekskone til nav for at jeg mistenker hun for trygdesvindel.

Ifølge nav går hun på aap som tok slutt i sommer etter 4 år og endt omskolering. Hun har fått en utdannelse som hun nå de siste årene har tjente bortimot 1

Million på.

Om hun går på aap hadde hun ifølge nav utbetalt litt i overkant av 300.000,-

Hun drar på flotte ferier og lever "luksus" utad.

Jeg forstår ikke hvorfor noen er villige til å holde på slik.

Men hva er straffen for dette om nav nå begynner å grave og får henne dømt?

Hun har tillegg fått meg til å ha en enorm bidragsgjeld da jeg hele tiden har

Nektet å betale da jeg har fått høyere bidrag enn hva jeg skulle fått.

Anonymous poster hash: 23915...de0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Straff avhenger av hvor mye man har snytt NAV for. Kan vaere samfunnstjeneste eller fengsel i 6 mnd.

Hvordan vet du at hun har faatt utbetalt AAP mens hun har jobbet?

Anonymous poster hash: f3154...34d
  • Liker 1
Skrevet

Slike ting får en vite når du har bidrag. Jeg har i alle fått vite slike ting. Jeg blir tatt ut ifra kjønn fordi jeg ikke får stønad. Hun blir ikke tatt ut ifra kjønn fordi hun får stønad.

Skrevet

Samt omskolering hun får dekt. Etc

Skrevet

Applaus til deg!

• Liker 2
Skrevet

Slike ting får en vite når du har bidrag. Jeg har i alle fått vite slike ting. Jeg blir tatt ut ifra kjønn fordi jeg ikke får stønad. Hun blir ikke tatt ut ifra kjønn fordi hun får stønad.

Saa du vet som et faktum at hun jobber og du har faatt vite av NAV at hun fortsatt faar stotte? Da er det bare aa si ifra.

Skrevet

taper. du virker sykelig sjalu og opphengt i andres lykke. dette vil du få igjen for... det kalles karma.

Anonymous poster hash: 24d04...99b
  • Liker 8
Skrevet

taper. du virker sykelig sjalu og opphengt i andres lykke. dette vil du få igjen for... det kalles karma. Anonymous poster hash: 24d04...99b

Klapp igjen.

• Liker 12
Skrevet

Taper?

He he. Nei, jeg er ingen taper. Taper er den som er så pengegrisk at du lurer nav, krever forhøyet bidrag, lurer systemet og "lever" som om du er rik

• Liker 10
Skrevet

Mennesker som angir andre på den måten er patetiske. Jeg får virkelig håpe at dere ikke har barn.

Du må gjerne tro du har bedre moral enn eks-konen din, men sannheten er langt derifra.

Anonymous poster hash: 8f485...d0e
  • Liker 6
Skrevet

Mennesker som angir andre på den måten er patetiske. Jeg får virkelig håpe at dere ikke har barn. Du må gjerne tro du har bedre moral enn eks-konen din, men sannheten er langt derifra. Anonymous poster hash: 8f485...d0e

Patetisk?

Du må gå dypere enn det. Er det greit at noen utnytter systemet vårt mener du?

• Liker 9
Skrevet

Ifølge nav går hun på aap som tok slutt i sommer etter 4 år og endt omskolering. Hun har fått en utdannelse som hun nå de siste årene har tjente bortimot 1

Million på.

Hvordan har hun tjent 1 million på utdannelse? Jeg skjønner ikke helt hva det er du mener at hun har gjort eller gjør galt.

At hun drar på flotte ferier og lever i "luksus" kan ganske enkelt ha med prioriteringer å gjøre, ev. har hun en rik elsker.

Du virker som en sjalu taper, ærlig talt. Du skal selvsagt ikke betale for mye, så jeg skjønner om du klager på det, men å nekte å betale bidrag, det er bare dumt.

Anonymous poster hash: c97fb...36f

• Liker 7
Skrevet

TS, du svarer ikke direkte paa spm. her. Du sier du "mistenker" og nevner hennes livsstil som om det gir en forklaring.

Og du sier du faar vite ting fordi du betaler bidrag. Har du fakta paa bordet eller ikke? Vet du som et faktum at hun badde jobber og faar trygd samtidig? Hvis ja, saa er det bare aa rapportere, men det bor jo vaere mer enn synsing.

Skrevet

Patetisk?
Du må gå dypere enn det. Er det greit at noen utnytter systemet vårt mener du?

Disse systemene konstruert av mennesker, det jobber mennesker der og det brukes av mennesker. Ergo vil det aldri bli feilfritt. Det er statens jobb å avdekke svindel, NAV har egne etterforskere og de samarbeider tett med andre etater.

Moralskt sett er all form for slik tysting helt forkastelig.

• Liker 1
Skrevet

Det må da gå ann å melde fra hvis man har sterke mistanker om svindel?! Det gangner jo ikke akkurat samfunnet vårt at folk holder på sånn... Tror uansett jeg ville tatt det opp med personen før jeg meldte fra til NAV eller hatt 100% håndfaste beviser.

• Liker 5
Skrevet

Det må da gå ann å melde fra hvis man har sterke mistanker om svindel?! Det gangner jo ikke akkurat samfunnet vårt at folk holder på sånn... Tror uansett jeg ville tatt det opp med personen før jeg meldte fra til NAV eller hatt 100% håndfaste beviser.

Det gagner ikke menneskeheten at du tenker som du gjør.

NAV, skatteetaten og politiet tar svært mange, bare i fjor var det vel nesten 2000 saker som kun gjaldt trygdesvindel. At noen lurer systemet vil man dessverre ikke komme unna, men da forteller det jo oss også noe; systemet er slettes ikke feilfritt og det må forbedres.

Skulle jeg tenkt som deg burde jeg jo ha meldt inn alle som ringer seg "syke" og bruker egenmelding når de stikker på langhelg, er fyllesyk eller har en mann i sengen. Deres fravær lopper også staten for penger.

Kudos til deg for å ville ta det opp personlig, folk flest evner ikke å tenke så langt engang.

• Liker 1
Gjest tuppesjura
Skrevet

Hun kan ikke ha hatt aap i 4 år i fjor sommer, for aap har vært her i 4 år 1.3.14.

Om hun har tatt en utdannelse via omskolering som gjør at hun nå tjener godt, så har hun jo ikke svindlet. Det står ingen steder at en må omskolere seg til lavlønns yrker.

Om hun har reist en del, så kan det være prioritering, oppsparte midler, arv etc.

Synes du virker misunnelig!

• Liker 5
Skrevet

TS; kan du greie å formulere deg på et vis som gjør det nogenlunde forståelig hva din ekskone har gjort?

Anonymous poster hash: 55021...e7b
  • Liker 8
Skrevet

Million på.

Nøyaktig HVA i dette innlegget er det som indikerer svindel??

Anonymous poster hash: ee332...451

• Liker 4
Skrevet

Slike ting får en vite når du har bidrag. Jeg har i alle fått vite slike ting. Jeg blir tatt ut ifra kjønn fordi jeg ikke får stønad. Hun blir ikke tatt ut ifra kjønn fordi hun får stønad. Anonymous poster hash: 23915...de0

Hvafornoe?!

Anonymous poster hash: 38765...7f3

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...