Gå til innhold

Gluten i sjokoladekakeglassur?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et litt snodig spørsmål. Jeg hadde en fest hvor jeg serverte kake i helga, denne . Så er det sånn at jeg skal testes for om jeg reagerer allergisk på gluten. Jeg har ikke cøliaki, så det er ikke farlig for meg å spise det, men jeg har i lengre tid slitt med oppblåsthet, magemerter og luft i magen og skal derfor teste ved å elliminere ting gradvis.

Jeg begynte i dag, som betyr at jeg i går kunne spise kake, i dag ikke. Og skal la være i to uker. For at det er gluten i selve kaka, det skjønner jeg. Men er det det i glassuren? Lager man glassur med mel? Med andre ord, kan jeg spise glassuren? Det er bare litt igjen, men det er jo synd å kaste alt.

Jeg skjønner at dere ikke kan gjette, men mange har sikkert litt mer peil på matlaging enn meg. Det er jo pokker meg gluten i ALT syns jeg, når jeg nå sjekker alle matvaredeklarasjoner. Så man vet jo aldri...

Er ingrediensene de nevner i teksten der de eneste, tro?

Anonymous poster hash: 0da30...4a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri vært borti hjemmelaga glasur eller sjokoladekrem som inneholder mel/gluten i hvert fall. Ville tatt dem på ordet og stolt på at de har i det som står der.

Anonymous poster hash: a768c...d93
Skrevet

(og be om å bli testa for fruktosemalabsorbasjon - det er veldig mange som har, men blir feil mistenkt for gluten/melk pga sukker finnes ofte i samme matvarene)

Anonymous poster hash: a768c...d93
  • Liker 1
Skrevet

Du kan jo spise resten av kaken i dag, og begynne et glutenfritt liv fra i morgen av? Jeg har aldri lagd glasur med gluten, men glasuren har jo vært i kontakt med kaken (gluten) og det er nok til at jeg er sykemeldt i flere dager. Jeg har glutnintolleranse.

Anonymous poster hash: 2dc04...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...