Gå til innhold

Ipad-adapter til Scart

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det en adapter som passer ipad og scart? Folk i andre deler av verden bruker jo fortsatt scart.

Anonymous poster hash: dc8b6...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De stedene som fortsatt bruker scart er vel gjerne steder de ikke har ipad heller! Ellers kan kanskje en hdmi til scart adapter fungere!

Skrevet (endret)

Det finnes faktisk. (Edit: Den funker visst bare for video)

Om man absolutt må ha det inn på scart, har clasern en slik en. Men som oftest trenger du ikke scartadapter, de aller fleste "gamlis tver" har phonoplugger for video (de runde pluggene).

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Skrevet

Det finnes faktisk. (Edit: Den funker visst bare for video)

Om man absolutt må ha det inn på scart, har clasern en slik en. Men som oftest trenger du ikke scartadapter, de aller fleste "gamlis tver" har phonoplugger for video (de runde pluggene).

Takk! Finnes det en adapter eller kabel som går fra Ipad til phonoplugg altså? Har den noe spesielt navn? Det er bestemor som skal se Netflix på TVen fordi hun ikke klarer å se på Ipaden.

Skrevet (endret)

Takk! Finnes det en adapter eller kabel som går fra Ipad til phonoplugg altså? Har den noe spesielt navn?

Det er den i første link.

Det er bestemor som skal se Netflix på TVen fordi hun ikke klarer å se på Ipaden.

Det må være den desidert verste måten å se Netflix. (jeg regnet med du skulle reise på tur til land som har litt lavere dekning av flatskjermer enn her til lands) Gå heller for en Blu-ray spiller (det fins noen få som har "kompositt" ut - det betyr de har de runde pluggene for analog video som gamlis-tver trenger). Eller en boks av noe slag (jeg regner med hun ikke er noen hardcore gamer, så Xbox og PS3 er vel ikke så aktuelle). Boksen til WD f.eks har kompositt ut, og støtter netflix (og mye annet rart).

Edit: Det du egentlig også bør gjøre, er å overtale bestemora di til å pælme ut tjukkastven til fordel for en flatskjerm, eller gi henne en i presang. Det fins snart ikke signalkilder å få tak i til de gamle apparatene. HDMI og andre digitale slektninger har snart parkert scart + resten av de gamle tilkoblingene for godt.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Skrevet

Det er den i første link.

Det må være den desidert verste måten å se Netflix. (jeg regnet med du skulle reise på tur til land som har litt lavere dekning av flatskjermer enn her til lands) Gå heller for en Blu-ray spiller (det fins noen få som har "kompositt" ut - det betyr de har de runde pluggene for analog video som gamlis-tver trenger). Eller en boks av noe slag (jeg regner med hun ikke er noen hardcore gamer, så Xbox og PS3 er vel ikke så aktuelle). Boksen til WD f.eks har kompositt ut, og støtter netflix (og mye annet rart).

Edit: Det du egentlig også bør gjøre, er å overtale bestemora di til å pælme ut tjukkastven til fordel for en flatskjerm, eller gi henne en i presang. Det fins snart ikke signalkilder å få tak i til de gamle apparatene. HDMI og andre digitale slektninger har snart parkert scart + resten av de gamle tilkoblingene for godt.

Tusen takk! Du gir veldig gode svar, men jeg detter litt av. Hvordan kobler man Blu-ray og Ipad?

Hun nekter å bytte ut den tykke TVen, hun fikk faktisk en flatskjerm til jul, men den ga hun videre fordi hun vil ha blomsterpotter oppå TVen. Hehe

Skrevet

Tusen takk! Du gir veldig gode svar, men jeg detter litt av. Hvordan kobler man Blu-ray og Ipad?

Det jeg mente at hun kan få/kjøpe en blu ray spiller, og bruke den isteden for Ipad løsningen (Ipad og kabel). Jeg ga deg en link til blu ray spillere som har netflix og som har "kompositt" utgang (scart). Det blir dyrere, men jeg tror det vil gi bedre bilde, og det er alltid mer bekvemt å styre dette her fra godstolen med fjernkontroll. Ipadløsningen må nødvendigvis styres fra den, samtidig som den er koblet til med (en ganske kort?) kabel.

Den store bonusen er at hun kan beholde blu-ray spilleren, om hun noen gang skulle bytte tven ut med en flatskjerm. Da vil bildet bare bli enda bedre, både på vanlige sendinger og netflix. ..også spiller den jo av vanlige DVD filmer også.

Hun nekter å bytte ut den tykke TVen, hun fikk faktisk en flatskjerm til jul, men den ga hun videre fordi hun vil ha blomsterpotter oppå TVen. Hehe

Kanskje hun rett og slett ikke er så interessert i Netflix, men heller hva som står oppå tven? :Hehe:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...