AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Mener så tydelig jeg har hørt at man må svelge ned piller med vann, så jeg har alltid gjort det. Men i dag sa en person så nesevist at det ikke spiller noen rolle hvilke væske man skyller ned piller med, og mente at kaffe var helt ok å bruke i stedet for vann. Hva stemmer? Anonymous poster hash: 7fd4d...8d2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Koffein øker faktisk effekten av paracet, så det er bare å skylle nedpå. Anonymous poster hash: a8297...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Jeg leste ein artikkel om at kaffe og smertestillende sammen skaper ekstra giftstoffer. Og at det ikke er bra i mengder i alle fall. Er ikke så problematisk å finne seg et glas vann idet man skal ta ein pille, så hvorfor ikke bare bruke det.... Grapefruktjuice er heller ikke bra. Samt melk og å ta pillen i forbindelse med måltid. Anonymous poster hash: 147c0...820
Elanor Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Skal man uansett drikke kaffe 2 minutter etterpå, spiller det ingen rolle om pilla svelges med kaffe eller vann. Jeg holder med den nesevise. Væske er væske. Men jeg unngår brus. Har opplevd at pilla reagerte i kullsyren slik at det ble litt utfordrende å svelge. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Paracet og kaffe går fint. Men kaffe er varmt, og enkelte andre piller som er i kapselform, bør nok ikke svelges med varm drikke (da løser kapselen seg opp i spiserøret. Enkelte antibiotikatyper bl,a skal ikke tas med melk. Syrlige drikker kan sikkert reagere med enkelte medisiner. Ofte står det i oakningsvedlegget, dersom det er spesielle ting som ikke bør tas i samme tidsrom som medikamentet. Anonymous poster hash: 40a6d...681 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå