Gå til innhold

Svelge paracet med kaffe istedet for vann?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mener så tydelig jeg har hørt at man må svelge ned piller med vann, så jeg har alltid gjort det.

Men i dag sa en person så nesevist at det ikke spiller noen rolle hvilke væske man skyller ned piller med, og mente at kaffe var helt ok å bruke i stedet for vann.

Hva stemmer?

Anonymous poster hash: 7fd4d...8d2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koffein øker faktisk effekten av paracet, så det er bare å skylle nedpå.

Anonymous poster hash: a8297...2c7
  • Liker 1
Skrevet

Jeg leste ein artikkel om at kaffe og smertestillende sammen skaper ekstra giftstoffer. Og at det ikke er bra i mengder i alle fall. Er ikke så problematisk å finne seg et glas vann idet man skal ta ein pille, så hvorfor ikke bare bruke det.... Grapefruktjuice er heller ikke bra. Samt melk og å ta pillen i forbindelse med måltid.

Anonymous poster hash: 147c0...820
Skrevet

Skal man uansett drikke kaffe 2 minutter etterpå, spiller det ingen rolle om pilla svelges med kaffe eller vann. Jeg holder med den nesevise. Væske er væske. Men jeg unngår brus. Har opplevd at pilla reagerte i kullsyren slik at det ble litt utfordrende å svelge.

• Liker 2
Skrevet

Paracet og kaffe går fint. Men kaffe er varmt, og enkelte andre piller som er i kapselform, bør nok ikke svelges med varm drikke (da løser kapselen seg opp i spiserøret. Enkelte antibiotikatyper bl,a skal ikke tas med melk. Syrlige drikker kan sikkert reagere med enkelte medisiner. Ofte står det i oakningsvedlegget, dersom det er spesielle ting som ikke bør tas i samme tidsrom som medikamentet.

Anonymous poster hash: 40a6d...681

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...