AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Har i noen dager fårt tilbake uregelmessige hjerteslag. Etter en lang og god pause fra det. Men denne gangen er det annerledes. I morges fllte jeg atjeg slet medlusten, og følte meg så tung, som om hjertet ikke slo ordentlig. Er litt sliten. Nettopp så ble jeg veldig svimmel (sitter i ro) og susete. Har vært på mange EKGer uten at de finner noe feil.. Går på blodfortynnende. Er det farlig eller harmløst tror dere?Anonymous poster hash: db561...5f8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Ble endel skrivefeil. Er litt surrete. Slet med pusten slulle det være.Anonymous poster hash: 82c34...6a8
MaiTai Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 (endret) Syns du skal gå til fastlegen, for å sammenligne med gammelt EKG. Hvor uregelmessig er pulsen forresten? Kjenn på håndleddet/halen i et minutt og tell, tell også hvor lange evt pauser er. Endret 17. februar 2014 av MaiTai
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Det kan være atrieflimmer som er utløst av ekstrasystoler (ekstraslag). Det kan også være en form for angst som gjør at du føler deg uvel fordi du blir redd for at hjertet ikke fungerer. Ta en ny EKG hos lege og be gjerne også om å få 24-timers måling av hjerteslagene dine. Mest sannsynlig er det ikke noe alvorlig, og husk at ekstraslag ikke betyr at hjertet fusker, bare at du har litt overload av elektrisk aktivitet i hjertet. Hvis du er ung og frisk (uten kjent hjertesykdom) er verken ekstraslag eller atrieflimmer noe farlig. Ekstraslag kan også forverres veldig av stress, dårlig søvn, angst og ikke minst av at man er oppmerksom på dem og kjenner etter. Få en ny sjekk hos lege og prøv å få henvisning til kardiolog. Da blir du sjekket grundig og dersom de ikke finner noe galt (mest sannsynlig gjør de ikke det) blir du roligere og føler deg tryggere, og ekstraslagene vil mest sannsynlig avta og du vil føle deg bedre. Anonymous poster hash: 13950...e1d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Stress og dårlig søvn har jeg, er ung og relativt frisk. Er aldri redd for hjerteproblemer, tenker aldri på det. Men da jeg samtidig ble svimmel, begynte jeg å lure litt.. Når jeg tenker meg om skjer dette på dager jeg er stresset, deprimert og sliten. Anonymous poster hash: 82c34...6a8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 Har et anfall av det igjen nå, hoster og. Kjenner det i halsen, som om noen knipser meg i halsen, og blir svimmel.. Forbaska irriterende.. Er det noen kjerringråd mot sånt? Anonymous poster hash: 82c34...6a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå